Addig is amíg várakoztatnak a Chrome letöltésével, néhány screenshot amit a Blogoscoped szerzőjének sikerült lőnie.
(update: Google Chrome letölthető innen)
Újabb nagy hír a Google háza tájáról, a nyílt forrású Chrome projekt.
A Google csendben fejlesztett egy webböngészőt, aminek a Beta verziója mától – 2008. szeptember 2-ától – a világ 100 országában elérhető lesz. (Google Chrome letöltés)
2004 óta fejlesztik, jövő héttől, már nemcsak a Google Labs keretein belül lesz elérhető, hanem alap opcióként üzemel majd a Google.com -on, az idáig Google Suggest címen futó projekt.
Van szerencsém néha nevesebb cégeknek, kiemelkedő hírnévvel rendelkező brandeknek dolgozni.
Olyan brandek amelyeknek a tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavak, ha említésre kerülnek, akkor 10/8 ember az adott brand nevét válaszolja, társítja a kifejezéshez automatikusan.
Google filozófia 10 pontban.
Lefordítani sajnos nincs időm, de érdemes elolvasni mindenkinek aki weboldalakat tervez, ezért ide a blogba bookmarkolom a linket.
Előző bejegyzés arról kémkedik, hogy kinek mi volt az utolsó keresése Google-n.
Most arra lennék kiváncsi, hogy mi az amit nem a google-n keresnek az emberek.
Van ilyen?
Használsz egyéb keresőket, speciális témákban vagy általánosan?
A google a homoszexuális felhasználóinak szivárvány díszítéssel hízeleg az adwords hirdetések mellett, írja a Blogoscoped blog. :)
Amennyiben a gay szóra keres valaki a keresőben, szivárványcsík jelenik meg a fizetett hirdetések mellett.
Az is szóbakerül a cikkben, hogy a google meleg alkalmazottai gayglersnek nevezik egymást a cégen belül, levelezőlistájuk van és egyéb kis közösségi dolgaik.
Nem meleg? :)
Okosan csinálják egyébként szerintem.
Frissítés: A Google egy ideje már nyilvánosan közzéteszi a quality ratereknek szóló minőségi irányelveit. A legutolsó verzió az alábbi címen érhető el:
Search quality evaluator guideline.
A közel 200 oldalas PDF nagyon hasznos információkat tartalmaz arról, hogy milyen tartalmi kritériumok mentén osztályozza a weboldalakat.
Szó volt már korábban párszor itt a blogon a Google által alkalmazott “humán erőforrásról” a spam elleni munkában, most egy részletes angol nyelvű tájékoztató került nyilvánosság elé, hogy milyen irányelvek mentén javasolja a Google a spam jellegű oldalak vizsgálatát a minőség osztályozó alkalmazottainak.
Bővebben a Blogoscoped ír a téma kapcsán.
Az útmutató dokumentum a quality rater rendszer felületét és működését is részletesen bemutatja, amelyen belül az alkalmazottak a weboldalakat osztályozzák.
Könnyed éjjeli böngészés közben tűnt fel tegnap a status bar-t megpillantva, hogy az Index főoldala nullás Google Pagerank értékkel bír.
Vajon mi lehet? Csak nem büntetés fizetett linkeknek nyilvánított hirdetések miatt?
Futtattam gyorsan egy lekérdezést Digpagerank-en, narancssárga színű, non-confirmed status (valid és fake státusz között, google info: operátorával lekérdezve nincsenek infok az oldalról, nincs cachelt változat sem pl.).
(update: közben kiderült, hogy a https://index.hu/index.html oldallal duplikáció van és ez a másodlagos url kapott Pageranket míg a főoldal nem. Amikor főoldalas nyitóreklámok vannak akkor irányítják át azokat a felhasználókat egy napig az index.html címre, akik már megtekintették egy alkalommal a reklámot)
A kérdés azért érdekes, mert én nem tapasztaltam idáig, hogy igazán patinás oldalak elmarasztalásban részesültek volna Matt Cutts
rögtönítélő bírósága előtt. Átnéztem futólagosan még a fontosabb kategóriaoldalakat, a Tudomány rovat szintén nem kapott a Google spenótfőzelékéből a legutóbbi update során, többi kategória oldal “rendben” van, ezért is tűnik úgy mintha nemcsak átmeneti jelenségről lenne szó.
Miért nullás épp’ a főoldal és az említett kategória aloldal?
Lehetséges megfejtéseket várok a kommentekben. (amennyiben a PR hiány mégiscsak átmeneti és időközben megoldódik, akkor a feladvány visszavonva)