Nézem Plastik Józsi e heti reklámblokkját
és az abban szereplő DVDrent oldalát.
Kb. 8-10 hónapja néztem először ezt az oldalt, akkor csak egy pillanatnyi hibának tekintettem a forrásában szereplő (“robots” -> “noindex”) kódot amellyel egy PDF fájlt leszámítva sikerült az összes oldalát kizárnia a keresőkből.
Most ahogy Józsinál újra megpillantottam az oldalt, eszembe jutott a dolog, ránéztem a forrásra és ellenőriztem a google indexben, megdöbbenten látom, hogy ennél a portálnál 8 hónap nem volt elegendő, hogy felt?njön valakinek, a keresőkből egyetlen látogató nem érkezik az oldalaira.
Inkább vesznek hirdetést ahol csak lehet.
Aki ismeri a DVDrent üzemeltet?it jelezheti, hogy el?bújhatnak bátran, havi párszázezret vagy milliót csak meg lehet spórolni annak a sornak az eltávolításával.
update: ma (június 12-én) délelőtt, sok-sok hónap (vagy év?) után lekerült a noindex a DVDrentről. Visszajelzés nem érkezett, hogy, “jó hogy felhívtad rá a figyelmet” – vagy ilyesmi, de örülök, hogy megoldódott! :)
update2: visszajelzés is jött :) Sok sikert a DVDrentnek! ;)
16 hozzászólás
Te meg sajnáltad tőlük azt az egy nyomorult backlinket? :D Hátha egyszer még jól jönne nekik ;)
Igazad van, beélesítettem a linket, had segítse majd az oldalt miután lehúzták a zsákot a fejéről :)
Ez nagyon durva.
Miért nem írsz nekik egy rövid mailt és ajánlod fel szolgálataidat? Vagy fejléces levelet, papíron ;) De most komolyan. Még mielőtt megteszi valaki más… (én nem ambicionálom, nem értek hozzá, de a kollégáid is biztos olvassák a blogodat ;) )
Ez még nem szolgáltatás, hogy elmondom ezt a hibát, átverni nem akarom őket :)
Nem az én erényem, az ? hibájuk.
Kiváncsi vagyok mikor lesz javítva.
Ez tényleg durva :D
Amúgy prezzey nem mond hülyeséget ezzel…
Azzal, hogy más hasznot húzhat a dologból és visszaélhet vele?
Annál azért hamarabb fog eljútni a hír a DVDrent-esekhez a hibáról.
Egyébként egy eléggé rosszindulatú visszaélés az lehet ilyen jellegű esetekben, hogy készítesz a DVDrent portál tartalmával releváns oldalt, felhozod első helyre DVDrent szóra, kiteszel egy hirdetést a közepére és van napi 2000-3000 látogatód aki a DVDrent szóra érkezett.
Ismert jelenség, hogy erős brandeknél nagy számban érkeznek Googleből a brand nevére keresve, mert a böngésző címsora helyett is a Google formját használják.
“a böngésző címsora helyett is a Google formját használják” ez igaz … nem egyszer lláttam, hogy a lakótársam a googlebe írja az oldalakat, majd átkattint az első helyre kihozott oldalra … ilyenkor fogom a fejem … ha tudja a címet (www.izé … képes ezt is Guglizni), miért nem írja a címsorba … nem hamarabb? :D
Na, eljutott az üzenet a DVDrent-hez.
Kösz, jó hogy felhívtad rá a figyelmet. :) Tényleg köszönjük, véletlenül maradt ez így.
Péter
Szívesen! Annyi javaslat még, hogy az a 302-es átirányítás hosszú távon nem jó..
Ha nem volt indexálva, hogy lehet neki pagerankje? Hm?
Kajak idióták dolgoznak az ilyen nagycégeknél…
“Szívesen! Annyi javaslat még, hogy az a 302-es átirányítás hosszú távon nem jó..”
Miért? Mi a gond vele?
Hogy érdemes használni?
feki: 301-es átirányítás, azzal átörökít mindent a dvdrent.hu -ról amennyiben így marad.
koska: meg?rizte korábbi értékét amíg nem volt kizárva az indexből.
[…] Legelképesztőbb példa a felkészületlenségre talán az volt 2008-ban, ha visszagondolunk a patinás DVDrent esetére, akik közel egy évig nem vették észre, hogy kizárták magukat a Google keres? indexéből. […]