Hirbehozó az iWiW karácsonyi rekordjairól írt bejegyzése kapcsán gondoltam lövök párat a Google Adwords Keyword Tool-on.
Az eszköz nemcsak kulcsszó kutatásra, hanem brand népszerőségének a mérésére is kiválóan használható: direkt látogatók nagyságrendjének a megállapítására.
Ismert jelenség, hogy a Google oldala, kezdőlap sok helyen, a böngészőt megnyitva a kereső jelenik meg és mivel az oldal betöltődése után, rögvest a kereső beviteli mezője kapja meg a fókuszt, sok felhasználó ide írja be a látogatni kívánt weboldal címét, a domain nevet különböző formáiban.
Talán nem szükséges hosszan magyarázni, az iWiW direkt látogatóinak a száma többszöröse a legnagyobb hírportáljaink direkt látogatói számának.
Nézzük mire gerjed még a magyar
A lista persze nem teljes, random mutat meg bizonyos oldalakat a Keywords Tool, miután keresett kifejezésnek beírjuk: www, hu.
Gyakran kérdezik tőlem, hogy mennyit ér egy bizonyos domain, mennyiért érdemes megvásárolni vagy eladni, ilyenkor általában vetek egy pillantást a Keyword Tool számaira, amiből látható, hogy van-e direkt látogatottsága az oldalnak. (a pont helyett space-t használjunk a domain beírásakor!)
Használaton kívüli, “üres” domainekre is megmutatja a Keywords Tool, ha van keresés.
Ha azt szeretnénk megnézni, hogy egy területen, témán belül milyen erős egy weboldal népszerősége, akkor előbb a Trends for Websites-t használva megkereshetjük, hogy mik a konkurens oldalak: Also Visited-ben azokon az oldalakon túl ahonnan a legtöbb látogatót kapja vagy ahova a legtöbb látogatót szállítja az oldal, megjelennek a konkurens oldalak is, az azonos célközönségük okán.
Ezután összevethető a direkt látogatottságok aránya.
A kulcsszó kereső eszköz által adott számokat ne tekintsük pontos statisztikai alapnak, bőven van hibaszázalék, átlagolt, kerekített összegek, több hónap eredményeit összesítve.
Az egymáshoz viszonyított arányokat érdemes nézni az eredmények alapján.
5 hozzászólás
Érdekes eszköz, de jópár magyar oldalra nem adott találatot, gondolom, mert az instrukciós oldalon elmondta, hogy a kicsikkel nem foglalkozik. Kár:(
Nem csak a Google oldala kezdőlap sok helyen, ami fókuszt kap, de a Firefox 3 Awesomebarja (illetve gondolom, a Chorme megfelelője) is a Google-lal keres, ha csak címszót írunk be.
KGyST: igen, ez az ami a Firefoxnak nagyon szép bevételeket termel. Pénzt kapnak a hozott keresőforgalom után.
Nem beszélve a böngészők azon feature-éről, hogy a címsorba egy kulcsszót begépelve abból azonnal keresés lesz. Ezt csak az IE6 nem tudja.
“… a címsorba egy kulcsszót begépelve abból azonnal keresés lesz.”
Az hagyján, de néha azonnal találat is. Ha a nekikényelmesedett netez? nem fárad el a jobb-felső sarokig keresni, büntetésből mondjuk egy lap.hu-n találja magát. Nagy pedagógus ez a róka. Kíváncsi vagyok azért, hogy döntik el, keresés lesz-e vagy találat.