Ugyan közeleg a születésnapom, de most egy más jellegű meghívóról lenne szó, olyanról amit nem én küldtem, sőt nem is én kaptam, csak eljútott hozzám.
Vidéki kisváros földhivatalában dolgozó sogórnő kérdezte az asszonyt: “Péter foglalkozik olyasmivel, hogy ‘keresőoptimalizálás’, ugye? Lesz egy ilyen konferencia, kaptunk rá meghívót”.
Ugyan, majd egy isten háta mögötti földhivatalnak – mint célközönségnek – küldenek keresőoptimalizálás rendezvényre meghívót gondoltam, – “összekevert valamit a nővéred”.
Aztán eltöprengtem…, sógornő kb. olyan szintű memóriával rendelkezik, hogy megmondja a ’87-es kőszegi osztálykirándulásán volt-e nyakkendő a buszsofőrön, szóval ritkán téved. Hozza el azt a papírt, had nézzük!
Hozza a meghívót másnap, A4-es, fekete-fehér lap mely’ nagy betűkkel azt kérdezi: “HOL SZEREPEL ÖN A KERESŐKBEN?”
Egyre meggyőzőbb, hangzatos strófák követik az intro-t,
“101 keresőoptimalizáló lépés, irány az első oldal“.
A lényeg a biztos módszer, van pénzvisszafizetési garancia természetesen, na meg svédasztalos ebéd is jár (parkolás ingyenes).
Ajándék egy 70 oldalas jegyzet, keresőoptimalizálásról, “az ajándék értéke 25.000 ft +Áfa”.
A belépő 40ezer FT + Áfa magasságában mozog, több fő esetén kedvezmény.
Elképzelem, ahogy Feri, a Földhivatal irodavezetője áttekinti a papírost, hátraszól: “Te Marika, menjünk el erre az optimalizációs szemináriumra, ideje megtanulnunk hasznosítani már az internetet, 2008 van vagy mi, meg kirándulunk is egyet”.
Aztán a konferencián miközben a fogába ment húst piszkálja Marika, forradalmi elképzelések fogalmazódnak meg benne az előadás hallatán. Mi lenne ha férje a vízvezetékszerelő Józsi is feloptimalizálná a oldalát, van neki az extrán webszájt. Múltkor az iWiW-en keresztül szerzett jólfizető munkát, a Gógle keresőn csak úgy ömlenének a kliensek, mint a szennyvíz csőtöréskor.
—-
Nem célom gúnyolódni senkin, de utóbbi időben érezhető egy olyan tendencia, hogy lassan tízmillió keresőoptimalizáló országa leszünk, ügyes marketing szakemberek elkezdenek üzletet csinálni keresőoptimalizálás címszó alatt és lassan úgy árulják a “keresőoptimalizálást”, mint az utca szélén a lufit. Kapaszkodj bele és felhúz majd a Google találati lista élére.
15 hozzászólás
Hello!
Nem értek a keresőoptimalizáláshoz, de messziről nekem úgy tünik, hogy ez azért egy jól mérhet? dolog. Így nem olyan, mint a foci edz?sködés kis hazánkban, hogy mindenki ért hozzá… Itt valaki vagy az első oldalon van, vagy nem. – gondolom én, de javíts ki, ha nem így van.
Annyiban nem jó a párhuzam, hogy egyrészt ebben a szférában könnyű megvezetni a megrendelőket, mert nagyon sokan kb a számítógép bekapcsolásának szintjén nem jutottak még túl az informatika rejtelmeiben, másrészt míg a focin 2 fröccs mellett vitáznak, addig itt sok pénzről is szó lehet… El?bbi gondolatmenetet folytatva, ha egy 14 éves fiú azt mondja 1 év gépezés után, hogy “néni, megcsinálom én az optimalizálást, értek a számítógéphez”, akkor a néni könnyen elhiszi ezt. Persze a példa kissé sarkított. :)
Annyira nem egyszer?, sokféleképpen magyarázható, hogy “bent volt-e a labda”, általában nem egy kulcsszó a cél, hanem több tucat vagy akár többezer, de jó a tréneres példád. Az ilyen konferenciázó meg bonbonos dobozban keresőoptimalizálást árusító emberek csak megtartják az “edzést”, felveszik a pénzt és hazamennek, a meccs kezdetét már meg se várják.
Igen. Ebben igazatok van, de ez jelen van minden téren. A buta embereket ki akarják használni a kicsivel okosabbak és dörzsöltebbek. DE ha én optimalizálást akarok tanulni, akkor olyan embernél tanulom, aki ért hozzá = letett valamit az asztalra, referenciák … Ha pedig meg akarom csináltatni az oldalamat, akkor a szerződésben megbeszélem a feltételeket: kulcsszavak, helyezések (intervallum), … és aszerint fizetek.
—
Nem? De! Há nem? De! … https://youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM
“a szerződésben megbeszélem a feltételeket: kulcsszavak, helyezések (intervallum), … és aszerint fizetek.”
Ajjaj… milyen általános még mindig ez a nézet, hogy a helyezés a minden. :) Nemrég egy ügyfélnél, akinél több, mint 2x-es látogatottságnövekedést értünk el X idő alatt (náluk már a bázis sem volt rossz) reklamált, hogy meglehet?sen elégedetlenek, mert ABC kulcsszavakra nincsenek az első T oldalon. Hiába magyaráztam, hogy senki nem fogja magában ABC-t beírni… amit a statisztikák is igazoltak. No azért a végén megnyugodtak. :)
Természetesen igazad van, a helyezés nem minden. Mondjuk ez attól függ hogy a megrendel? mit vár el, ha tudja egyáltalán mit akar.
Azt egy SEO-s emberkének se egyszer? garantálni gondolom, hogy X-szeresére fog n?ni a látogatottság… Valszeg, ha ilyennel foglalkoznék, akkor valami olyasmiben állapodnék meg a céggel, hogy ha X-szeresére n?l a forgalom, akkor Y összeg, ha Z-szeresére, akkor W összeget fizet… És akkor mindenki jól jár. Ha ügyes vagyok, akkor sok pénzt fizetnek nekem, de ?k is jól járnak. Ez van valahol így? És ha mások az igények, pl helyezés, akkor ennek az analógiájára azt is le lehet írni. Gondolom, ha mindenki így dolgozna, akkor a jók sok pénzt a nem jók keveset kaszíroznának. Ideális világ?
Kristóf: azért fontos megemlíteni, hogy legtöbb esetben szükséges a célzott kulcsszavakat, illetve kulcsszó csoportokat egyeztetni. Egész más minőség? forgalmat hoznak más-más kulcsszó kategóriák még abban az esetben is ha relevánsak, kapcsolódnak az oldal témájához.
Mondjuk ügyfelek legtöbb esetben valóban azokat a kulcsszavakat tekintik jónak amelyek nem a legjobbak.
De nettóban azért nem lehet számolni _csak_ a forgalomnövekedést.
Összetett dolog ez nagyon és meghatározza az oldal jellege a kérdést.
Becsapják az embereket az élet megannyi területén, a jónak t?n? befektetésektől kezdve a pénzért az autójukra ragasztott reklámokon, a piramisjátékokon át a gagyi árukig mindennel, mért pont a keresőoptimalizálás lenne a kivétel?
Addig lehet ezt csinálni (az átverést), míg lesz egy nagyobb botrány, vagy sokan pofára esnek és a tisztelt nép rájön, hogy nem minden arany ami fénylik – itt se. (de hol az?)
Aztán majd a tisztességes SEO szakemberekben se fognak bízni.
Így volt ez az életbiztosításokkal is, most meg csodálkoznak, hogy a magyar mért nem készül a nyugdíjas évekre… (vajon mért nem?)
Egyébként kellenek az ilyen cikkek, ha pár ember előbb olvassa ezt, mint ezeket a “trükkös ajánlatokat” már megérte.
Ui.: 40 + áfa / koponya áron nálam korlátlan italfogyasztás mellett, jakuzziban heverészve is cseverészhetnek a tisztelt érdeklődők a keresőoptimalizálásról. – egymással.
Ezt a korlátlan italfogyasztós jakuzzis bulit megszervezhetjük, csak majd kicsit alkudni kell az árból ;)
Amúgy, agree.
Jó írás.
Kiváló posztot írtál Long, le a kalappal. :-)
vbence, Bagi Zoltán: Örülök, hogy tetszett a cikk ;)
Nocsak, a kis vakaciom utan milyen bejegyzes vart ram :) Elvezet volt olvasni, mikozben savanyu iz keringett a szamban … ennyire ki akarjak hasznalni az anyagias cegtulajok a hozza nemertoket? Ez valami borzalom … Miert nem kuldnek az X munkaval kapcsolatos irodaba X szeminariumi meghivot … az Yhoz meg Yont … mert az nyilvanvalo, hogy vizgazszerelobol nem lesz agysebesz
A cikk ok.. A hozzászólások is. Tudnék én is mesélni sztorikat optimalizálás és “weblap” gyártás területén.
Sajna amíg vannak komoly cégek, amiknek a honlapját a 14 éves unokaöccs csinálja, mert ? két pizzáért megteszi, addig még Magyarországon bárkit le lehet venni egy ügyes marketingfogással. A napokban láttam egy oldalt a neten, hirdették, hogy mit tudnak elérni. A referenciaoldalukon rémes, általuk kreált oldalak voltak, a saját oldalaikról nem is beszélve. Szabványok ismerete nulla.. stb.
Szóval hajrá.. én is asszem összeütök egy Bt.-t és ügyeskedek :)
[…] 33 ezer forintért optimalizálnák az iskola weboldalát. Az a folyamat zajlik amiről a Meghívó című bejegyzésben már írtam. Ideje lenne fogni egy vadászpuskát, körbejárni vele ezeket a […]