Nem, nem fogytam ki a témákból, de jobb szeretem amikor a párbeszéd intenzívebb az olvasókkal a blogon, szakmai témák kapcsán – is -.
Ezért gondoltam, teszek egy próbát, hogy felmérjem milyen kérdések érdekelnék a látogatóimat.
Gyakran kapok e-maileket, keresőoptimalizálási tanácsokat kérve konkrét esetekben, sajnos néhány e-mailre a válaszadás teljesen elmaradt, ezért elnézést utólag is.
Most esetleg szóba jöhetnek konkrét kérdések is egy-egy weboldal kapcsán, ha elég érdekes a téma esetleg publikusan is megírnám a véleményem, tanácsaim.
Várok minden kérést/kérdést keresőoptimalizálás témájában, amiben esetleg tudok segíteni az eddigi tapasztalataim alapján.
Például:
– Keresőoptimalizálással kapcsolatos téma amellyel kapcsolatban szívesen olvasnál ezen a blogon.
– Konkrét kérdésed van egy weboldal kapcsán, keresőoptimalizálás tekintetében.
…minden egyéb kapcsolódó téma
(alap tájékozódáshoz pedig továbbra is ajánlom a keresőoptimalizálás aloldalt, amelyet folyamatosan frissítek, illetve a SEO tanfolyamokat bemutató oldalt, azok számára akik a keresőoptimalizálás alapjait szeretnék elsajátítani.)
77 hozzászólás
Nem tudom ki hogy van vele, de a sok weboldal és blog optimalizálás közt. Üdit? lenne pár webapplikációval is foglalkozó cikk. Például engem érdekelne, hogy milyen szerepe volt (van) az online marketingnek egy applikáció sikerességében, lehet-e egyáltalán általános konklúziókat levonni a nagyok sikeréből, miben különbözik a hagyományos marketingtől.
Üdv.
Én -szvsz-, nagyon szívesen olvasnék az intelligens platformokról (numenta, twine..), ill. a semantikus web-fejlesztések is érdekelnek (yedda, TrueKnowledge, Hakia…) és a magyar fejlesztések, tervek ezen területeken.
Engem az érdekelne, mi alapján hozza a google egyik másik nagyobb oldalt (pl. youtube, origo) olyan formátumban, hogy mutatja a hivatkozásokat a f?bb aloldalakra, már a találati listában.
Pl. ahogy itt is látszik:
https://www.google.hu/search?hl=hu&newwindow=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ahu%3Aofficial&hs=K9R&q=origo&btnG=Keres%C3%A9s&meta=
Van ennek egyébként valamilyen neve?
Mitől függ, melyik oldalt fogja így megjeleníteni?
Nekem is így hozza egyik oldalam, de nem igazán tudom hogy értem el…
Okay, köszi a kérdéseket, próbálok eleget tenni mindegyik kérésnek idővel.
ManiAc kérdése kipipálva: Sitelinkek Google találati oldalain
Ha van kérdés vagy érdeklődés egy téma iránt, nyugodtan kérdezzetek.
Hali, engem az erdekelne, hogy a nagy szamu rossz minosegu backlinkek, hogy befojasoljak a pagerankot?
A Google Analytics használatával kapcsolatos tippekről, s arról, hogy hogyan hasznosítsuk az oldal jobbításához az eredményeket, szívesen olvasnék.
Érdekelne az is, hogy miért ad gyökeresen eltérő eredményeket a Google és az adserver statisztika (pl. 5000 vs. 7500 havi látogató…)
Iron: Analyticsről már jóideje elkezdtem egy cikket, befejezem hamarosan.
bxh: Saját véleményem leírom majd a kérdéssel kapcsolatban.
Én szívesen olvasnék a Trustrank algoritmussal kapcsolatban cikket. :) Ez jóval érdekesebbnek tűnik számomra, mint a túlhájpolt pagerank téma.
Talán egy cikket az is megérne, hogy mindössze 1-2 mondatos honlapok miképpen kerülhetnek egy 2-300.000 találatos kulcsszó esetén az első 10-be…??
slam: ez a téma már sokszor volt tárgyalva/érintve, ld. pl. a Google algoritmus és domain kereskedelem kapcsolata című cikket.
Jeremy: OK!
Longhand: Egyébként tetszik nagyon a blog, magyar nyelven a legjobb szerintem keresőoptimalizálás területen. Azt sajnálom egyedül, hogy csak mostanában bukkantam rá.
Hali, írhatnál egyszer a CSS-optimalizálásról.
Tényleg jó a blog, sok szempontból tényleg a legjobb és legszimpatikusabb.
Hi,
Lehet, hogy már erről is volt szó, de engem érdekelne
1. A keresőmarketing cégek által kínált szolgáltatások korrekt árazása. Egyáltalán miért mit lehet elvárni? Melyek az eredményesség legfontosabb mérőszámai (és mi az ami csak “parasztvakítás”).
2. Egy a Google-ban jól szereplő régi, bejáratott honlap átalakítása után az új aloldalakon elérhet? új tartalmakat valahogy nem találja meg egyhamar a Google (a régieket oldalakat látja és jó helyen is hozza). Az idő segít csak, vagy valamivel fel lehet gyorsítani ezt a folyamatot?
A blog tényleg jó – már amennyire ezt egy magamfajta műkedvel? meg tudja ítélni – gratulálok.
Köszi mindenkinek mind a dicséreteket, mind a kérdéseket.
DL: nagyon jó, érdekes téma, leírom majd, hogy eddigi tapasztalatokkal én hogyan látom a kérdést
Ducard: lehet erre a kérdésre majd vendégszerzőt kérek meg, hogyan lehet jó css-t írni és hogyan lehet javítani a Code to Text ratio-t.
Sehol nem kaptam még választ arra, hogy a Google mi alapján választja ki a kulcsszavakat. Csak arról olvasok, hogy a keres? nem vesz figyelembe semmit, ami a meta tag-ben van írva, és lefényképezi az oldalt. De akkor én hogyan tudom megválasztani a kulcsszavaimat? És miért szajkózza minden keresőoptimalizáció, hogy releváns szavakat keressek, de ne olyat, amit mindenki használ. Ez eléggé félrevezet? dolog. Ha az én témám pl. masszázs, nem írhatok keresőszónak ciroksepr?t, mert soha nem találnak rá.
Sosem értettem a Code to Text ratio mögötti logikát. Miért lenne az az oldal relevánsabb, amelyiknek nagyobb a kódaránya? Ha egy webdesigner képtelen volt összehozni egy könnyűsúlyú, gyorsan frissül? oldalt, mert mondjuk telepakolta embedded JavaScriptekkel, akkor az ? tartalma előnyt fog élvezni? Miért?
fgyurika: a helyesen megválasztott szókapcsolattal leszel releváns. Nagyon nem mindegy, hogy thai masszázs, erotikus masszázs, vagy éppen talpmasszázs a site témája. Ha arra a szó(kapcsolat)ra optimalizálod az oldaladat, amiről a vállalkozás valóban szól, sokkal kevesebb más oldallal leszel versenyben a pagerankingért.
max_headroom: éppen ellenkez?leg. Minél nagyobb a tartalom aránya, annál “jobbnak” számít a weboldal. Nyilván bizonyos határok között. A kulcsszavak túlzott szerepeltetésével is át lehet lépni az egészségügyi határértéket, gondolom a CodeToTextRatió-val is. Éppen erre vagyunk kíváncsiak, vagy legalábbis én, hogy – tapasztalat alapján – mit tartanak optimálisnak.
Kedves max!
Akkor áruld el, hogyan kell optimalizálni, mert erre nem kaptam még választ. Ezt még most se tudom.
De van 3-4 masszázzsal foglalkozó honlapom, és a legrelevánsabb szavakkal 1-1 benne van az első 10-ben. Sőt van olyan szó, aminél 3 honlapom is benne van a 10-ben. De mégsem tudom hogyan optimalizáljak, és egyáltalán érdemes-e szókapcsolatokkal foglalkozni, ha egyes szavakkal is ott vagyok. Ugyanis a polgár általában csak 1 szót ír be, és az is legtöbbször a masszázs szó.
A legf?bb kérdésem az, honnan tudhatja meg a Google, hogy én milyen szavakra vagy szókapcsolatokra szeretnék optimalizálni?
Segítségedet köszönöm, szia.
Ducard november 25th, 2007 at 1:45 du.:
“éppen ellenkez?leg. Minél nagyobb a tartalom aránya, annál “jobbnak??? számít a weboldal.”
Persze, ez logikus lenne. Csakhogy a tool szövege ez: “A higher code to text ratio gives you a better chance of getting a good page ranking for your page.”
fgyurika november 25th, 2007 at 1:51 du.:
“Akkor áruld el, hogyan kell optimalizálni, mert erre nem kaptam még választ.”
Bocs, de ahogy a matematikához, ehhez sem vezet királyi út, hogy egy postban két mondattal le lehessen tudni a kérdést. Tonnányi irodalma van a neten, többek között ezen a site-on is jó cikkek vannak, el kell őket olvasgatni. Aztán a tippeket élesben is kipróbálva te magad fogod tapasztalni, mi mműköd?képes, és mi nem.
“De van 3-4 masszázzsal foglalkozó honlapom, és a legrelevánsabb szavakkal 1-1 benne van az első 10-ben. Sőt van olyan szó, aminél 3 honlapom is benne van a 10-ben.”
Akkor valamit mégiscsak jól csináltál…
“… egyáltalán érdemes-e szókapcsolatokkal foglalkozni, ha egyes szavakkal is ott vagyok. Ugyanis a polgár általában csak 1 szót ír be, és az is legtöbbször a masszázs szó.”
Szerintem mindenképpen. Veszíteni nem fogsz vele, csak nyerni.
“A legf?bb kérdésem az, honnan tudhatja meg a Google, hogy én milyen szavakra vagy szókapcsolatokra szeretnék optimalizálni?”
Hogy mire szeretnél, azt nem tudhatja meg. Hogy véletlenül vagy tudatosan mire sikerült optimalizálnod, azt tudja.
Öröm látni, hogy beindult ez a thread rendesen, próbálom követni ;)
Code To Text ratio esetén én is úgy értettem,hogy nagyobb tartalom arány a kód ellenében a jó és az eszköz készít?i is így értik még ha félreérthet? is a megfogalmazás.
[…] egy poszt, ahol az olvasók tehetik fel a kérdéseiket illetve jelezhetik, hogy miről szeretnének olvasni, nagy örömömre érkeznek is kérdések […]
Ha számolsz vele egyet, rögvest meglátod, hogy valójában mit értenek rajta (utánanéztem, angol nyelvű oldalakon is félreérthet?nek tartják a “Code to Text Ration” elnevezést):
Results for: https://www.valami.hu
Web Page Size :
8757 Bytes = 9 KB
Code Size :
5563 Bytes = 5 KB
Text Size :
3194 Bytes = 3 KB
Code to Text Ratio : 36.47 %
Ez a szám pedig nem más, mint a (text size) / (teljes oldal mérete) osztás eredménye (3194 bytes/8757bytes=36,47%).
Magyarán ha ?k azt mondják, hogy az a jó, ha ez a szám minél nagyobb, akkor AZT ÉRTIK rajta – függetlenül attól, hogy pontatlan-e a megnevezése vagy sem -, hogy az oldaladon a szöveg arányát kell növelned.
Tehát senki sem mondta, hogy a több kód a jobb.
Igen, én is erre gondoltam, max_headroom értette félre, de semmi baj.
Ducard november 25th, 2007 at 8:56 du.:
“Ha számolsz vele egyet, rögvest meglátod, hogy valójában mit értenek rajta…”
Ha számolok vele, akkor pont nem. Ha a kód mennyisége van a tört számlálójában, és a szövegé a nevez?jében, akkor értelemszer?en annak az oldalnak lesz magasabb a code to text aránya, amelyik tele van felesleges kóddal, illetve alacsony a szövegtartalma.
“… utánanéztem, angol nyelvű oldalakon is félreérthet?nek tartják a “Code to Text Ration??? elnevezést…”
Nyilván, mert pont az ellenkez?jét jelenti, mint amit valójában értenek alatta. Ez nem verselemzés, hogy szerintem így gondolta a költ?, szerinted meg úgy. Ha azt mondom, hogy “code to text ratio”, az definíció szerint a kód szöveghez képest mért arányát jelenti, következésképp annak az oldalnak lesz magasabb ez a mérőszáma, amelyikben sok a felesleges kód.
“Tehát senki sem mondta, hogy a több kód a jobb.”
Dehogynem, a bugyuta elnevezés miatt ezzel a mondattal pontosan ezt mondják: “A higher code to text ratio gives you a better chance of getting a good page ranking for your page.”
Ne érts félre, nem kötözködni akarok, egyszerűen ez a matematikai tény. Nem arról van szó, hogy én érteném félre a dolgot, hanem egyszerűen arról, hogy rossz a név. Mint ahogy az sem mindegy, hogy egyharmadával n?nek az árak, vagy a háromszoros értékre.
Tessék végre elfelejteni mi van mellé-fölé-alá írva és a lényegre koncentráljunk.
Mi az előnyösebb szerinted, 30% text – 70% kód vagy esetleg egy fordított arány.
(amellett, hogy kb. huszadrangú tényezőként tekinthetjük a kérdést…)
Figyelj, egy arányt különben sem százalékban szokás megadni (ez is matematikai tény nem kötözködni akarok).
Valóban nem verselemzés, de nem is tudomány, tehát ha valahol elírják, abból nem kell nagy ügyet csinálni. Számtalan tool van, ahol fordítva (helyesen) írják.
Ha már a pontosságnál tartunk, nem is kódot, hanem forráskódot kellen írni.
Szöveg / Forráskód = x %
Forráskód=kód+szöveg
A név tehát valóban rossz, de akkor keress másikat, ahol jól írják, a seochat.com nem a Biblia.
Ducard november 26th, 2007 at 4:02 du.:
“Figyelj, egy arányt különben sem százalékban szokás megadni…”
Ha figyelmesen elolvasod, amit írtam, én törtről beszéltem. Arányt a matematikában többféleképpen meg lehet adni. A százalékban kifejezett arány is tört, mert azt fejezed ki vele, hány század részről van szó: https://en.wikipedia.org/wiki/Ratio
“… ha valahol elírják, abból nem kell nagy ügyet csinálni.”
Szóvá tettem, hogy az elnevezés helytelen, ennyi történt. Igazolhatóan, definíció szerint helytelen, mert pont az ellenkez?jét jelenti, mint amit értenek alatta. Ezt te magad sem vitatod. Mindezek tudatában kicsit rosszul esett, hogy én vagyok a negatív, mert szóvá tettem. Elszoktam tőle, hogy elfogadjam, ha valami rossz, emiatt talán nem kéne megorrolni rám. Ügy pedig akkor lett belőle – szerintem teljesen feleslegesen -, amikor ki lettem oktatva.
Én aztán nem orroltam meg, és szerintem senki sem. Sőt, nagyon jó, hogy ennyire figyelsz a részletekre. Mint írtam, abból a szempontból is pontatlan az eszköz, hogy nem tesz különbséget kód és a forráskód között, holott a számításban ez benne van. Amikor azt írtam, hogy nem kell nagy ügyet csinálni belőle, nem arra gondoltam, hogy fogadjuk el a rosszat, hanem hogy mivel nem tudunk rajta változtatni, a használható elemeket használjuk, a használhatatlanokat meg felejtsük el.
[…] írta, hogy szívesen olvasna Trustrankről, a sok Pagerank téma között. Ennek próbálok eleget tenni […]
Sziasztok,
…úgy olvastam ez a “Miről szeretnél olvasni? ??rd meg!” topic, bár itt a vége nem erről szól, így nem tudom jó helyen járok-e, előre is bocs ha rossz helyre írok.
Készítettünk egy weboldalt http://www.tophirek.hu, hírkeres? jellegű. Sajnos ötletem sincs, hogy lehetne keresőoptimalizálást végezni ezen esetben vagy hogy mit tehetek a látogatottság növelése érdekében. A valódi problémám az, hogy keresőszavakat sem tudok megadni, pl. ha valaki bármilyen aktuális hírt keres nem írja oda a keresés szókapcsolatba hogy “valamilyen hírek”, hanem csak az aktuális “valamilyen” kulcsszóra keres…
Mit tehetek ilyenkor? Van ötletetek? Lehet kicsit lamer a kérdés, de én erről olvasnék…
Ha bármilyen ötletetek van, kérem segítsetek.
köszi
chris
chris: halmozottan hátrányos helyzetben vagy, mert ez az a tipikus eset amikor oldal tervezése során még a weboldal készítése előtt kellett volna a SEO szempontokat áttekinteni.
Jelen tophirek.hu struktúra nem a kedvenc könyvtárszobája lesz a Googlebot-nak.
Amiért halmozottan hátrányos: ha végül a tartalom optimalizált lett, robot számára olvasható szövegek, témák külön oldalakra rendezve, akkor pedig a kis RSS snippetekkel a legnagyobb portálok ellen “harcolsz” találatokért, akiktől átvetted a tartalmat. Ebben a harcban csak folyamatosan épített link népszerősítéssel lehet igazán jó eredményt elérni és esetleg archiválással, kapcsolódó cikkek mutatásával, de az már teljesen átrendezné a jelen struktúrát.
Longhand: sajnos már én is sokkal okosabb vagyok, de mikor a project indult akkor még… de hagyjuk ezt, most a problémám kellene megoldanom…
Lehet, hogy hülyeség ilyet kérdezni, de nem lehetne az itteni keménymagot meghívnom egy sörözésre? Természetesen a számlát én állom:-)
Nektek mégiscsak nagyobb a tapasztalatotok lehet ilyen ügyekben… legalább tanácsolhatnátok valamit, de ha valaki beválalná akkor a kihívás mellett esetleg fizetős meló is kerekedhetne ebből, nos?
udv
chris
wow, egy longhand.hu sörözés, nem is lenne rossz ötlet :)
Ha már itt tartunk, tessék jönni Facebookon az SEO blog group-ba , mindenkit szeretettel várok:
https://www.facebook.com/group.php?gid=7276377342
:)
Megbeszélhetjük a dolgot chris, de többen is vidékiek azt tudni k?’.
Azt szeretném kérdezni hol lehet azt megnézni,hogy a google letiltotta a weboldalt? Ha letiltotta,hogyan lehet feloldani a tiltást?
sürg?s lenne,köszi
site: operátor után írva az oldal nevét láthatod hogy szerepel-e az indexben. pl. https://www.google.hu/search?hl=hu&q=site%3Alonghand.hu&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=
Kedves Hosszúkéz!
a https://ceginfo-magyarorszag.hu gyűjt?oldal rendszergazdájaként – és mert a site alig két hónapja nyilt – magam is nagy és naív lelkesedéssel merültem bele az elérhet? SEO-os lapok kínálatába.
A tapasztalatom megdöbbent?, és ebben szeretném, hogy ha új témát nyitnál. Halomra népszerősítik magukat olyan “SEO-guruk”, akik a Google paraméterek ellenőrz? rutinjairól azt állítják, hogy ismerik az algoritmust, de még egyet sem találtam, amelyik a Google valódi értékeit tükrözné, ellenben mindegyik begy?jötte a regisztrációval együttjáró kötelez? kódelhelyezés következtében a maga kis “href”-jét mitőlünk. Ügyes !!! Végül is ez a szokásos átvágás, mert bár elvek szintjén jó néhány SEO-s ökölszabályt lehet eladni a gyanutlan látogatónak, de az már a valódi adatokkal összevetve röhejes, ha valaki azt állítja: birtokában van a Google paraméterek algoritmusainak. Leggyakoríbb mellétrafálások: linkek száma, alhonlapok PageRank-jei, külcsszó eloszlás%-ok mérése, PG “előrejelzés”, stb.
A károkozás abban mutatkozik, hogy sok mafla elhiszi, és amikor például kölcsönös linkcserét ajánlok, akkor ezeknek a netvámpíroknak az oldalait használják a mi honlapunk tesztelésére.
Az azonnali kérdés: tudunk-e olyan honlapról, amely megbízható adatokkal szolgál a Google-n kívül (de a Google mutatókról)?
Kés?bbi kérdés: mivel honlapunk a téma miatt elkerülhetetlenül cgi alapú, hogyan érinti ez a tény a Google szimatolgatásait, mire figyeljünk?
Köszönettel és karácsonyi üdvözlettel várom a választ.
Szia Karahun, úgy nézem zalai (vagy vasi?) kollégát üdvözölhetek személyedben.
1. A “Google mutatós” kérdést nem értem. Milyen statisztikákra gondolsz?
2. A linket gyűjtöget?k nyomulását elkerülheted azzal, hogy nofollow attribútumot teszel a linkekre, egyből kerülni fognak a a botcsinálta SEO vámpírok. :D
3. Egy alap hiba amit mindenképpen javítsatok ki:
Az oldal title mindenhol ugyanaz. Változzon dinamikusan az oldal tartalmának megfelelő kulcsszavakkal. (pl. szakma – település …) Hasonlóan a Meta Description…
Köszönöm a gyorsaságot!
Máris segítettél title ügyben, bár ez némi programozást igényel ha jól gondolom, hiszen 10.000 kulcsszó és 350.000 cégadat generálhatná elvileg a dinamikus title-t (meg még mást is – ha megoldható:))
Más:
Ráéreztél: a központ Vas-megye – szerverileg. “Hát te hun vagy?”
??m a “vámpíroktól” nem azt a nyomorult href-et sajnálom, támogatunk mi éppen elég non-profit szervezetet…, inkább az a probléma, hogy mások hiszékenysége miatt szembejönnek a mérési adataik.
Pl (ez éppen egy pozitív eltérés): kb 5000 indexált oldalt jelez az egyik nagyérdem?, holott a céglisták fash-telenítése előtt 530 volt “csak”.
A linkek számáról pedig nálam jobban nem tudhatja senki, hogy mennyi a ránkmutató. (nem 5:)
Yahoo keres?val és linkdomain paranccsal tudod lekérdezni az oldaladra mutató linkeket valamint a Google Webmaster Tools-ben. Mindkett?hoz javaslom ezt a Firefox plugint, ami egyéb adatokkal is kiegészíti a találatokat.
Zalában vagyok a horvát határ közvetlen közelében.
[…] egy írással keres?re optimalizált HTML – CSS kódolás témájában. Volt korábban egy ilyen jellegű kérés, amikor a blog olvasóit arról kérdeztem, hogy miről szeretnének olvasni. Bence zömében webes […]
Sehol nem lattam eddig korrekt leirast a duplicated contentekrol. mi szamit annak, mi nem, mivel jar ha atvett anyagokat helyezel, ki, stb, ilyenek erdekelnenek, szulethetne belole egy anyag.
Engem az érdekelne, hogy miért van az,hogy ugyanazokkal a trükkökkel optimálom az összes oldalamat, és van amelyiknél ez annyira beválik, hogy az oldal 3 hét alatt a Google elsö 3 oldalára kerül (és ott is marad), van amelyikkel meg egyszerüen vért izzadok,és sosem megy előre, pedig a “jól bevált” és évek során kitapasztalt technikáimat használom. Mai napig nem jöttem rá,hogy miért vannak olyan oldalak, amik a jó optimalizálás ellenére sosem jutnak előre…
Mitől lehet ez?
Ezen kívül szívesen olvasnék a google Dance müködéséről, ha egyáltalán erre vna valami szabály? Ez a másik homályos pont számomra…
Köszönöm!
Engem az érdekelne, hogyan lehet az, hogy a google alapoptimalizálási ismérvekben leírnak olyan tényezőket melyekkel nem lehet sikert elérni, pl: ingyenes tárhelyszolgáltatón elhelyezett tartalom, és még is ott van 1-10 ben olyan tartalomban sokkal értékesebb weboldalakat megelőzve.
Szia
Engem az erdekelne, hogy mi a helyzet az oldalon belul akulcsszavak duplikalasaval. Tehat ha a Title-ben megadom a kulcsszavaimat, de azok kettos kifejezesek, s az egyik mindig ugyanaz. Konkret pelda: cegalapitas Romaniaban, cegbejegyzes Romaniaban. A Google ezt nem veszi rossz neven, h a Romaniaban szo ketszer van? Ha ez a szoveg elofordul ugyanigy a Keyword tag-ben,az nem duplikacio?
Nem nagyon ertem az oldalon beluli linkelest. Errol pedig mar biztos irtal, jobban korulnezek az oldaladon.
Valaszod elore is koszonom
[…] kategóriát nyitottam az olvasói kérdéseket megválaszoló posztoknak, tessék bátran kérdezni. Kezdjük Csongorral. Csongor kérdezi: Engem az erdekelne, hogy mi a helyzet az oldalon belul a […]
Szia,
én arról szeretnék olvasni, hogy mi újság a külföldi tárhelyekkel, azaz milyen hátrányai lehetnek mondjuk egy amerikai/angol/német stb. szerveren a tárhelybérletnek. Pl. sebesség gondok, helyezések, ilyesmikre gondolok. Kerestem, de erről nem találtam részletesebb leírást sehol sem.
Üdv.,
Bill
Szia Longhand, engem az érdekelne, hogy szerinted nem pukkadt-e ki a SEO lufi most, hogy a Google már konkrét havi átlagszámokat közöl a havi keresések területén?
Gondolok itt arra, hogy olyasmit tanultunk, hogy a látogatók 90%-a marad az első oldalon és ezek 47%-a az első organikus találatra kattint…
Nos, farmernadrág szóra a mi honlapunk található az első és második helyen. A farmernadrágra havonta 1300-an keresnek – a Google Keyword Tool szerint – vagyis a fenti számítás alapján közel 550 kattintást kellene kapnunk, ha csak az első találatot nézzük, de mint mondtam a második organikus találat is a miénk.
Ezzel szemben májusban 78, júliusban pedig 85 kattintást kaptunk mindössze, tehát itt nem stimmel valami.
Vagy ennyire rosszak lennének a mata tag-jeink? Nem hiszem… Nagyon várom a válaszodat és a létez? összes fórumon fel fogom tenni ezt a kérdést, mert gondolom közérdek?. Válaszodat előre is nagyon köszönöm!
[…] Tool számaival és az abból következtethet?, körülbelüli keres?forgalommal kapcsolatban. Cybernagyi: Szia Longhand, engem az érdekelne, hogy szerinted nem pukkadt-e ki a SEO lufi most, hogy a Google […]
Szia Longhand,
Gondolom, ismered, de ezen a keresésen is megérne elméláznod egy jó kis poszt erejéig! Erről nem láttam ahazi blogszférában írást mostanság…
(Kiegészítve az egyéb interaktív találatokkal, esteleg)
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=free+ct
Az pl. miért van, hogy egy bizonyos szóra keresve más a találati sorrend, ha be vagyok jelentkezve a gmail fiókomba, és más ha kijeletkeztem…
Szia!
Én arról olvasnék szívesen, hogy milyen a gugi fajlagos hozama. Itt arra gondolok, hogy mennyivel több látogatóra számíthatok, ha bekerülök a gugi első oldalára. Mennyivel fog n?ni a látogatottságom, ha ott mondjuk a 8. vagyok és mennyi látogató-növekedés várható ha 1-1 hellyel előrébb kerülök.
Nekünk vannak ezzel kapcsoltban adataink, de jó lenne összegezni őket, hogy mások mit mérnek..
Üdv,
Ori
Helló!
Küldtem egy árajánlat kérést, de semmi válasz. Mikorra várhatom?
bzb
bzb: elnézést kérek – és mástól is akinek nem válaszoltam még -, jövő hét elején válaszolok!
[…] Annyira jó kérdéseket találtam a SEOBook angol nyelvű Google Moderator oldalán, hogy néhányat le is nyúlok belőle. Érdekes böngészni, hogy milyen kérdések foglalkoztatják leggyakrabban az embereket SEO-val kapcsolatban. A jövőben bejegyzések formájában írok választ az egyes témákra, ahogy megválaszolásra kerül egy kérdés, frissítem jelen posztot a bejegyzésre való hivatkozással. Ha pedig olyan kérdés merül fel benned amit nem találsz az alábbi listán akkor azt itt felteheted. […]
Szia Longhand!
www. techsmith. com /snagit/features.asp
Egy kis érdekesség a fenti forrásból :)
[code]
screen capture software
[/code]
Pont a lényeg veszett el… próba:
screen capture software
Bocs moderálnod kell, az a lényege a fentieknek: a “google_happy” a H1 stílus neve a css-ben.
Szia, mostanában kezdtem optimalizálni, átnéztem az oldalaimat backlink ügyben, és a következőt látom:
A xxx.lap.hu linktár mégcsak hoz is látogatókat (ennek sem mindegyik oldala), de a többi magyar linktár szinte semmit.
Mi lehet az oka, illetve nálatok hogyan teljesítenek?
Köszi.
Az érdekelne, hogy egy olyan mezei blogger, mint én, akinek sem szakértelme, sem pénze nincs, milyen egyszer? eszközöket használhat ahhoz a neten, hogy végül is eljusson a “célcsoportjához”?
Szerintem baromi egyszer?: jó tartalmat kell gyártani. Egy ideális világban pedig jönnek a backlinkek meg a trackbackek maguktól :) najó, nem ilyen egyszer?, de elsőkörben tartalomépítés, második körben pedig pár alapszabály, amit majd a főnök kifejt neked, hisz ez az ? szakterülete :)
volt wp plugin, stb. említve már itt a blogon is, azok egyszer?ek, de működnek.
Szia!
A kérdésem ami most agyaltam…
Van két linkgyűjt?: http://www.linkek.hu http://www.linkcenter.hu teljesen ugyanaz a kett?. Minden kategóriája is. Ez nem tükrözés? Nem fogja a google tiltani? HA esetleg igen, akkor az onnan jövő linkek nem lesz gáz?
tothzoli: Szia!
Valóban egy felesleges duplikációról van szó.
Linkcenter az erősebb kutya, linkek.hu -nak valami jelentéktelen forgalma van, a linkcenter többezres napi egyedi látogatója mellett.
Amúgy többszörös tükörtartalom van, ott van pl. a barti.hu. Felesleges, többet árt mint használ.
Bejövő linkek miatt nem kell aggódni, ebből nem származik problémád, mint hivatkozott weboldal.
KÖSZ!: elnézést, hogy csak így megkésve válaszolok.
https://forumkereso.hu, itt nézz körül banki termékekhez kapcsolódó kulcsszavakkal fórum témákra rákeresve (brand nevek, termékek nevei, általános finanszírozási kulcsszavak)
Tanulmányozd, a célközönségedet milyen kérdések foglalkoztatják hitel felvétel előtt (mik a leggyakrabban felmerül? kérdések), közben, ebből tanulhatsz, hogy hogyan, milyen cikkekkel érdemes őket megszólítani.
Szervusz!
Lenne egy kerdesem, talan mindenkinek hasznos lehet.
Nemregen indult egy webshop jellegu honlapom, el is kezdtem magam modjan optimalizalni. Hozzatennem, hogy kozelse vagyok honlaphoz erto szemely :)
Rajottem arra, hogy hogyan lehet szepen a TITLE-t dinamikussa tenni, ertem ez alatt,hogy minden termeknel a termekneve kikerul a TITLE-be is (adatbazisbol szedi ki mindig az aktualis nevet).
Ezen tovabb gondolva, mivelhogy a lapon belul van termekekre cimkezesi adatok, a belso kereseshez, miert is ne lehetne a metakeywords-ket is dinamikussa tenni. Ergo minden egyes termek aloldalnak a termekre jellemzo keywords-ei lennenek…
Mi lenne a jo megoldas erre?
Elso kerdes : lehet-e ket helyen megadni egy oldalon belul meta-keywords.ket? Ha nincs duplikalas,akkor a keresomotor osszefesuli oket? Vagy azt nezi ami elobb van?
Ha igen, akkor az egy jarhato ut lenne vajon, hogy a index.php-ben megadom a mindenre jellemzo keywords-ket, es aztan minden termeknel megadom az egyedieket?
Ez esetben viszont, ha a keresomotor csak a fooldalra nez ra, akkor nem latja meg az egyedieket… Vagy a bot, ha egyszer ranez az oldalra, akkor az egeszet vegigindexeli?
Sitemap lett keszitve a laprol.
Vagy ez majd kiderul akkor, ha megcsinalom,es vagy jo lesz vagy nem? :)
Meg futok egy par kort a neten, hatha talalok infot errol.
Ha valami otleted van, vagy velemenyed, akkor szivesen latom :)
Szep napokat!
Tzupi
Nekem egy kezdő kérdésem volna. Adott egy webcím, amit még regisztráltam fél éve, kb azóta működik is rajta egy html, amit a cég felpakolt. Az a kérdés, ha a teljes url-t beírom a keresőbe, akkor miért nem jelenik meg egyáltalán az oldal. Megjelenik, ha a nyelvet beállítom a keresőben, de nem a kezdőoldal, csak néhány aloldal. Előre is köszi.
Kedves Longhand,
a következő téma érdekelne, vagy a segítségedért is nagyon hálás lennék. Egy létező webshop akadálymentes változatát szeretnénk elkészíteni, egy aldomain alatt. A felmerült igény miatt döntöttünk így, viszont tapasztalatunk nincs még e téren. Nyilván itt a meglévő oldal duplikációjáról lenne szó, viszont mint tudjuk a duplikáció seo szempontból nem túl optimális. Milyen megoldás lehetséges, hogyan tudjuk kivédeni a duplikáció miatti hátra sorolást?
Köszönöm előre is a választ.
Egy technikai jellegű kérdésem lenne: van egy oldalam (drupal alapokon, de ez most mindegy). Ha egy nem létező url-t hívok, akkor lekezeli a rendszer és jön a belső 404-es oldal: htt://domain/nemletezourl -> 404-es oldal (elgépelted, hiba), de 200-as headerrel (HTTP/1.x 200) tér vissza. Mi a helyes itt? 404-es header vagy a 200-as? thx!
Title kezeléssel kapcsolatos kérdésem van. Egy ingatlanos oldalam van, ahol a különböző ingatlanok vannak kilistázva úgy, hogy mindig 20 van egy oldalon. Ha valaki például családi házat keres, akkor az url http://www.x.hu/családi_ház és a title is családi ház. Ha lapozunk a következő 20 találathoz, akkor az url megváltozik: http://www.x.hu/családi_ház/2 -re viszont a title marad családi ház. A google webmaster tools-ban ezt hibának jelöli. Kell ezzel foglalkozni szerinted?
[…] csak “parasztvakítás”).” – így fogalmazta meg kérdését egy hozzászóló a Miről szeretnél olvasni? című […]
Dear Longhand,
Belefutottam egy dologba és fennakadtam: történik, hogy egy website, ha a tulajdonos cég irodájának gépeiről keresnek rá az oldalon szerepeltetett kulcsszavak valamelyikére, a találati lista első három cége közt van, míg bármilyen más gépről még a 100-as találati listában sincs (mindkét esetben google-ben és Firefox illetve Explorer alatt).
Közrejátszhat-e az, hogy a keresőszavak blackhat-elve vannak (egy H1 kiemeléssel, felsorolták őket ugyan, de a legapróbb betűvel és a háttérrel megegyező színnel, hogy véletlenül se látszódjanak)?
Szerintem az irodai gepeken be vagy jelentkezve a Google-fiokodba. Probald meg kijelentkezessel…
@gendacsongi @Koos Kolos: plusz van perszonalizáció egy ideje bejelentkezés nélkül is, ezt is ki kell/lehet kapcsolni.
https://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?hl=en&answer=54048
Ha fenn van az oldalam x+n helyen honnan lehet tudni melyik hozza a helyezéseket, melyik nem?
Hát ez a mai kérdésem :-)
A választ és a foglakozást köszönöm előre is!
Kálmán Éva
Az a kérdés, hogy a Google-t rá lehet-e beszélni, hogy egy oldalt bizonyos kulcsszavakra ne hozzon a lista elején?
A történet: van egy oldalam, ami korábban bankfiók és ATM keresőként szolgáltatott.
Később szétszedtem az oldalt, és lett egy külön atm.apoi.hu.
Ennek már 2 hónapja, de nem akar az atm felfelé nyomulni, a bankos meg lefelé.
Az “atm keresés” kifejezésről van szó. A bankosban szinte nem fordul elő (nehéz lenne mindet kiirtani), az ATM-esben meg hemzseg
Köszi