Egy webisztán cikkben a szerző miután felsorolt néhány internetes alkalmazást amely személyes dolgok, kedvencek, történetek közösségi megosztásáról szól (del.icio.us, flickR, Twitter, lastFM…) azt kérdezte, mi az amit érdemes lehet még megosztani.
Némi töprengés után megszületett egy olyan közösségi portál ötlete bennem, amely személyes profilok mellett ugyanolyan hangsúlyt fektet a felhasználó környezetének a bemutatására/megismerésére is. Ettől válik szórakoztatóan informatív keresővé is, hogy hogyan azt pár sorral lejjebb elolvashatod.
Közösségi portál, amely a felhasználó révén a környezetét is bemutatja
Minden ember hétköznapi életének és környezetének megvannak a tipikus elemei, kedvelt figurák a környezetében, kedvelt kávéház, az üzlet ahova vásárolni jár, a rendezvények amelyeken részt vesz és így tovább.
Könnyedén, komponensekből építhető tartalom
Hogy a portál átlátható felületű és könnyen kezelhető és kereshető legyen, egy precízen megtervezett komponensekből építhető felhasználói profil alapján működne.
A felhasználó előre megtervezett kész komponensek közül választhatna, egyszerű példákkal szemléltetve olyan komponens kategóriák mint: ismerős arcok, suli, szórakozóhelyek, éttermek a városban, rendezvénynaptár (mikor hol leszek), élménybeszámoló stb.stb.
Esetleg kényelmi szempontok szerint a komponensek szűrhetőek, dinamikusan változtathatóak a felhasználó életkora, neme és egyéb szempontok által a személyes profilja beállításai alapján.
A felhasználó címkézhetné a felhasznált és tartalommal feltöltött komponenseit, ez biztosítaná a keresés hatékonyságát.
Nem csak portál épül, hanem egy nagyon jól struktúrált jól kereshető adatbázis gazdag tartalommal
Tulajdonképpen talán ez lehetne a legelső közösségi kereső oldal, ahol felhasználók preferenciái általi találatokat (akik helyiek és ezáltal legjobban ismerik a lakhelyüket) kaphatunk információkat földrajzi helyekhez köthetően a környezetükben található jelenségekről, intézményekről, sajátosságokról.
Keresés személyekre
A portál struktúrája egy másik komponens által lehetővé tenné a környezetünkben élő barátok vagy látásból ismert arcok bemutatását is.
Érdekes dolog, hogy nem csak úgy láthatunk egy személyt ahogy ő beállította a saját profiljában, hanem ismerősei által is. (személyiségi jogi problémák kiküszöbölésére lehet gondolkodni olyan megoldásokon, hogy a vélemények csak maga a bemutatott személy elfogadása után válik publikássa a tartalom, esetleg egyéb varicációk)
Példa keresésre
Találkoztál egy lánnyal egy nyári fesztiválon és szeretnél többet megtudni róla, nemcsak egy személyes profilt, hanem hogyan látja, hogyan ismeri a környezete. Beírod a nevét, lakhelyét és kiválasztod az ‘arcok’ (vagy személyek, nevezd ahogy akarod) kategóriát. A portál pedig kilistázza azokat a bejegyzéseket amelyekben a barátai, ismerősei mutatják be.
Egy új városba érkezel és szeretnél információt kapni olyan szórakozóhelyekről ahol jazz zenét lehet hallgatni. Keresőbe beírod a város nevét, kiválasztod a ’szórakozóhelyek’ kategóriát és a keresőmezőbe a ‘jazz’ kulcsszót. A portál kilistáz minden olyan helyiek által készített bejegyzést amely az ilyen jellegű helyeket mutatja be a saját szemszögükből.
Hírek közösségi oldalról, első kézből
Országos szintű érdeklődést kiváltó események esetén: egy a friss hírek kommunikálására alkalmas komponens révén a helyiek megoszthatják személyes híreiket az eseménnyel kapcsolataban.
Internetes közvélemény kutatás, minden eddigi közvélemény kutatásnál hatékonyabban és olcsóbban
Előző ötletet továbbgondolva a portál alkalomszerűen elérhetővé tehet aktuális közéleti kérdésekkel kapcsolatos kérdéseket taglaló komponenseket, amelyet a felhasználó kedve szerint, ha állást kíván foglalni adott kérdésben aktivizálhat és voksolhat az adott kérdésben.
Internetes közvélemény kutatás gombnyomásra, megyékre bontva, korosztályokra bontva, nemekre bontva, százezres számú alannyal esetenként (tovább is van mondjam még?).
És esetleg sokkal hitelesebben, mert a nagyszámú felhasználói táborból a felhasználó a kedve szerint válaszol vagy sem, nincs nekiszegezve a kérdés ahogy a közvéleménykutatások során általában….
Társakat keresek
Keresek jelentkezőket az ötlet közös megvalósítására.
Amennyiben már létező közösségi oldal szeretné felhasználni az ötletet, olyan megegyezést sem utasítok el, ebben az esetben egy részletesen kidolgozott tervet tudok rendelkezésre bocsátani a megvalósítást illetően.
(és várakozólistán van egyéb projekt is, azért is olvasható fent jobb oldalon a hirdetés. Aki már jelentkezett annak hamarosan válaszolok ahogy ígértem! Jelentkezzetek!)
Kapcsolódó cikkek:
- SEO cikkek: Közösségi Portál terv…
- Google Analytics: Google Analytics API
- Jelenségek: Fejlődik az iWiW
- Heti termés: (két)Heti Termés
- Google: Google kereső és a brandek
- Web2: iWiW lehetőségek
- Jelenségek: Információforrások és a bizalom – közvéleménykutatás
- Jelenségek: iWiW – fizetett parkolás

July 14th, 2007 at 9:24 pm
Valojaban ez nem olyan uj otlet. Kulfodon, mar van pl.: yelp.com. Mi is elkezdtunk egyet csinalni, kb egy eve kezdtuk fejleszteni az elso verzio mar mukodik par honapja. Most teszteljuk a v2-t, lassan elo lesz. Kb majdnem minden benne van amit itt leirtal. A legnagyobb problemank, hogy milyen ficsurt szedjunk ki. Ami meg nagy gond, hogy a magyar netezok eleg passzivak. Nem ertik meg az uj webet. Bar ez idovel biztos valtozni fog.
July 14th, 2007 at 10:09 pm
Yelp-et is megnéztem közben, no ez már jobban hasonlít rá, mégis teljesen más.
Személyesebb jellege lenne sokkal (csak regisztrációval hozzáférhető, személyes kapcsolatok, személyes barátokról írok ismertetőt, privát környezetemhez tartozó helyekről, jobban feltérképezhető, hitelesebb is ezáltal …)
July 14th, 2007 at 9:50 pm
Peter! Remek kis oldal a geospace első látásra, egy frappáns felhasználása Google Maps-nek és egyre több ilyen lesz majd idővel, ahogy fejlesztik a Google Mapset és egyre több támogatást adnak hozzá, például a nemsokára megjelenő Mashmaker nevű alkalmazással programozási ismeretek nélkül is lehet összedrótozni más alkalmazásokkal.
Viszont csekély mértékben látok átfedést az én ötletemmel benne, amely nem arról szól csupán, hogy listázzunk szórakozóhelyeket és intézményeket térképen felhasználók által, ha ennyit láttál csak a leírásban akkor nem jött át rendesen.
A portál ötvözése lenne a 2006 elején robbanásszerűen népszerűvé vált közösségi portáloknak, ahol személyes profilok tekinthetőek meg, de egyben földrajzilag is “tagolt” szolgáltatás lenne, ami kiváló forrás lenne regionális információk beszerzésére, betekintésre, hogy a felhasználók hogyan látják hogyan mutatják be környezetüket.
És ez nagyon jól kategórizálva, áttekinthetően a fent leírt komponensek mentén épülő struktúrában.
A google-t lepipálná ilyen jellegű információk keresésében egy sikeres kivitelezés esetén.
És ez egy olyan forma ami ilyen kisebb országok és népesség esetén tud nagyon jól működni a véleményem szerint mint Magyarország.
Átgondoltam hosszasan mióta kitaláltam, nem fogom már update-elni a postot, de teljesen bizonyos vagyok a sikerében jó tervezés/kivitelezés esetén és irogatom a fejlesztési tervet.
July 15th, 2007 at 1:26 am
Üdv. Netnikum!
Az iWiW történettel kapcsolatban valóban igazad van, ezt én is említettem egy korábbi cikkemben, hogy 3-4 évig elvegetált amíg eljött a Web2 (ami szerintem egyszerűen azonosítható a közösségi weboldalak korszakával, akárhogyan ragozzák egyéb módon okos szakértők, egyéb tulajdonságokat ráerőltetve) és 2005 végén 2006 elején ugrásszerűen gyarapodott és aratott.
Ezen a fejezeten túl vagyunk.
Azóta is iszonyatosan megy,
nemcsak egy percnyi divathullám generálta a jelenséget, és a felhasználói tábor meghatározó többsége olyan módon elkezdett kötődni az ilyenfajta szolgáltatáshoz, hogy érzésem szerint kívánná egyéb funkciók megjelenését is. Részben betudható “kultúrálatlan” használatnak az üzenőfal nem rendeltetésszerű használata, betudható részben spamnek szervezetek, intézmények, szórakozóhelyek regisztrációja, emberi jellemzőkre alapozó személyes adatlapok fals adatokkal való kitöltésével, de a hoaxokon kívűl nem jellemző az ellenszenv az üzenőfal nem “rendeltetésszerű” használatára, nem tapasztaltam hangos ellenkezést kedvenc kocsmák, ismerős szórakozóhelyek megjelenése ellen sem. Egy ilyen dologból sem lett komolyabb visszhangot kiváltó ügy.
A felhasználók nem ellenzik a platform tágabb körű bővebb értelmeket nyerő felhasználását.
A jelen közösségi oldalak nem szolgálják ki elegendően a felhasználási igényeket.
Bár technikailag nem szemléltettem részletesen az általam elgondolt megoldást, de véleményem szerint nincs ok ellene semmilyen szkepticizmusra, mivel az általam elgondolt “komponens” jellegű megoldás (ami technikailag semmilyen komolyabb igénnyel nem jár), semmivel nem jelentene nehezebb feladatot, egy kedvenc cukrászdát a profilhoz hozzácsatolva megjeleníteni, mint a saját személyes adatlapját kitölteni a felhasználónak.
Válogathatna a felhasználó, hogy saját profilján túl, milyen helyeket, intézményeket, jelenségeket szeretne megjeleníteni a környezetéről ahol él, kategóriákból kiválasztva komponenseket, a komponens a jellegéből adódóan kínálná a jellemzési szempontokat (pl. szórakozóhely esetén: név, cím, szubjektív benyomások, fotók, egyéb multimédiás adatok; barát esetén közös élmények lerása, közös fotók, történetek az ismerősről ….)
Gondold át!
Mennyire jól kereshető mennyire jól működő dolog lehetne.
Emberek imádják az érdeklődésüket és a saját kedvenc dolgaikat megmutatni a világ számára, ha ez nem jár tököléssel és adott hozzá egy inspiráló környezet.
És nem kell hozzá fejlődnie véleményem szerint a magyar internetező közönségnek. Készen áll és vár a megoldásra ….
July 15th, 2007 at 12:44 am
Az ötlet jónak tűnik, azonban személyes tapasztalataim miatt is azt kell mondanom, hogy a magyar közönség még nem annyira felkészült, hogy ezeket az oldalakat befogadja.
A yelp.com tényleg nagyon jó oldal, nekem is megakadt rajta a szemem még anno, emiatt rögtön egy hasonló oldal fejlesztésébe kezdtünk. Az oldal el is készült, azonban indulását kudarcként éltük meg. A magyar netezők nem olvassák a webkettes megoldásokról szóló posztokat, nem a legújabb trendeket kémlelik, emiatt egy ilyen oldal, ha nincs mögötte egy megfelelő marketing gépezet, kudarcra van ítélve. Természetesen, ha az a bizonyos „hájp jelen van, akkor könnyebb a szolgáltatással sikert elérni, azonban ennek hiányában nem sok esélye van. A látogatók többsége még mindig passzív felhasználó, és ebből a szerepből nehéz kimozdítani őket.
Természetesen lehetséges, hogy másoknak bejön, de ne feledjük el, hogy az iwiw is elég lassan kezdett terjedni. Akár több évet is megélhet a szolgáltatás, amíg eljut egy olyan szintre, hogy beérjen az a közösség akik, értelmét látják az oldal aktív tartalomból generált építő részének is.
A webkettes oldalaktól gyakran többet várunk, és azt is gyakran a látogatók közreműködésétől. A látogatók nem feltétlenül értik, hogy mi is a mi célunk velük.
July 15th, 2007 at 9:14 am
“Emberek imádják az érdeklődésüket és a saját kedvenc dolgaikat megmutatni a világ számára, ha ez nem jár tököléssel és adott hozzá egy inspiráló környezet.”
A kommentedben csupán ezt az egy részt érzem szűk keresztmetszetnek. Pont ez az, amitől egy kicsit tartok, de lehetséges hogy megfelelő tálalással sikerül a felhasználók érdeklődését felkelteni.
A tökölés tényleg kiküszöbölhető, ez ma már megoldható. A jövőbeli érdeklődés biztosítása viszont kevésbé számolható. Fontos, hogy a leendő júzer hasznosnak találja az oldalt, hogy aktívan részévé váljon a portálnak. Néha nehéz megjósolni, hogy mi is az igazán inspiráló, és miképpen reagálnak majd rá.
Lehet, hogy egy kicsit negatív a hozzáállásom, nem az ötlet értékét szerettem volna halványítani. Az elképzelés tényleg jó, és remélem, hogy sikerül megvalósítani, csupán egy lehetséges problémát szerettem volna felvázolni, amibe könnyen beleeshet az ember. Sok sikert kívánok, és remélem, hogy majd láthatom a jól működő végeredményt!
July 15th, 2007 at 9:18 am
“A látogatók nem mindig értik mi a célunk velük…”
Ha a látogatók nem is értik, én értem azért, mi a célja valójában egy ilyen szolgáltatásnak:))
Mindenesetre nekem kicsit úgy tűnik, hogy megszóljátok az internetezőket azért, mert nem vevők valamire.
Nekem nem szimpatikus, hogy itt a felhasználókról úgy van szó, mint ezeknek a szolgáltatásoknak a szolgálóiról, kell-nemkell kapod, és ha nem eszed, akkor majd ügyes marketinggel úgyis lenyomjuk a torkodon…
July 15th, 2007 at 9:57 am
A felhasználók nem szolgák, csupán arról van szó, hogy nélkülük nem működik az egész, szükség van rájuk, és emiatt olyan dolgot kell adni nekik, ami számukra hasznos. Ez így szerintem korrekt. Adni nekik valamit, amit kedvükre használhatnak, de csak akkor ha ők is akarják. A marketinggel jelen esetben nem lehet megerőszakolni őket. Felhívhatod a figyelmüket arra, hogy esetleg az, ami elérhető, az lehetséges, hogy hasznos számukra. Kínálsz valamit, de nem nyomod le a torkukon.
July 15th, 2007 at 10:25 am
Ez így már teljesen másképpen hangzik.
July 15th, 2007 at 12:47 pm
Gondolom az elottem levok mar csinaltak kozossegi oldalt ezert allnak hozza ilyen negativan a magyar netezokhoz. Longhand ez tenyleg egy nagyon jo otlet, de csak a geek userek szemszogebol. Pl. szerintem a netezok 0.1% tudja, mi a cimke. Amikor mi kitalltuk ezt a terkepes cuccot iszonyat sok otlet volt, hogy mit rakjunk bele. Kb a vegtelensegik lehet fejleszteni. Tavaly elkezdtuk es ugy volt, hogy januara mar indul is az egesz. Nagyon egyszerunek tunt. Hissz a google api nagyon jo, mar van egy csomo programkonyvtarunk, hisz nem most kezdtuk a webfejlesztest. Aztan jottek a problemak. A google api azert nem olyan jo. Kellett egy uj marker megjelenitot fejleszteni, mivel a bepitett cucc iszonyat lassu. A buborekos megjelenito unalmas es gagyi. Context menu support nincs. A dokumentaciorol inkabb nem beszelnek. Aztan jott a majus es nekunk azert kellett kijon az elso verzioval, mert lattuk, hogy hirtelen mindenki kijott: ongo, terkepezz, hungaromap, ittvoltam. Feltunk, hogy telitodik a piac. Aztan kiderult, hogy meg piac sincs. Az ongo-n tokeletessen lehet latni. Latszik, hogy sok penzt nyomtak marketingbe, hisz az indexen mindenki lathatta. Meg mindig kint a fooldalon. Bar nem tudom mennyi aktiv felhasznalo lehet, de nem tunik tul aktivnak. Szoval azert meg jo gondold at a dolgot. Iszonyat sok lathatatlan koltsegei vannak egy ilyen projectnek. Ha szamszerusiteni akarod: a fejlesztes kb. 3000 ora ami 5000 – el szamolva 15mFt, a marketing meg elvisz egy ~10mFt. Aztan persze nem emlitenem a nagy versenytarsakat, akik tobb millio felhasznaloval rendelkeznek es csak hozza kell fejleszteni egy meglevo portaljukhoz es nem a 0-rol indulnak.
July 15th, 2007 at 12:59 pm
No ennek az ittvoltam-nak örülök, nem ismertem, de elkezdtem ittjartunk.hu elkészítését, ami időhiány miatt áll pár hónapja. (de ongo-t sem ismertem pl.)
Leírtam többször elég részletesen szerintem, hogy mitől lenne könnyen kezelhető, úgyhogy nem fogom megtenni mégegyszer, tök mindegy, hogy tudja-e mi az a címke vagy sem, ha odaírom neki, hogy írjál a helyről vagy személyról kulcsszavakat amelyek jellemzik meg fogja tenni.
Egy 6 éves gyermeknek, sem egy 76 éves embernek sem okoz gondot a kezelése, ha alap szinten képes internetet használni.
Az hogy milyen erőforrásokat igényel egy ilyen szintű dolog megvalósítása, az nem kérdéses…
July 15th, 2007 at 2:00 pm
[...] http://longhand.hu/webdev/kozossegi-portal-terv.php « előző | Máté — 2007. 07. 15. [...]
July 16th, 2007 at 6:27 am
Szerintem már annyi ilyen community oldal van mint a szemét, nem igazán új szolgáltatásokkal. Főleg Magyarországon reménytelen ez, ahol van pár 100K – esetleg 500K – állandó internetező (ok ez nőni fog), és van rájuk perpill is 20-30 ilyen oldal. Jó ha netezők 10-de érti ezt a web 2.0 dolgot, cimkézés, tárolás, hasznosítás. Valójában az egész egy társkereső oldal egy web2-es lufiban. Néhány ezer rendszeres bloggeren kívül itthon senkire nem lehet számítani. 10millió lakos (500K netező) túl kevés bármire, nem bír el ennyi hasonló site-ot. Az egész community dolog egy helyben topog a különböző wordpress engine-k és google mashup-ok körül.
Varga Peti, az ötleted nagyon jó, csak nem új. Nincs benne olyan dolog amiért, ott hagyna valaki egy “bénább” 100K reggelt tagú oldalt, az iwiw-ben sem a kód ért 600-800M-t hanem a közösség. Szóval szerintem, ha nem egy free, soha pénzt nem hozó oldalt akarsz fejleszteni akkor nosza… de szerintem valami igazán újat kéne inkább kitalálni, nemzetközi szinten, kizárólag angol nyelven.
July 16th, 2007 at 8:16 am
Nem igazán olvastad át figyelmesen se a cikket, se a hozzászólásokat Talmi, amelyekben néhány téves látásmódot eloszlatok, próbálok eloszlatni. Majd olvasd el, ha lesz rá időd (tudom, hosszú..) és azokkal az érvelésekkel szállj vitába, ne azzal ami felületesen elolvasva a bejegyzéseket hibásan átjött.
(Ezt a “társkereső oldal web 2.0″ lufiban és “jó ha netezők tizede érti” megjegyzések alapján mondható.)
Egyáltalán nem társkereső oldal (ezt csak az egyik példa miatt sikerült félreértened) és nem kell hogy “értsen az user a web 2.0-ához”.
(amúgy se tartom helyesnek a web 2.0 technikaként való felfogását, helyesebb inkább egy jelenségként értelmezni szerintem, de ebből felesleges hülye elméleti vitákat nyitni).
Ami vitára érdemes és valóban átgondolandó, hogy egy nulláról induló, új szolgáltatásként, mennyire állná meg a helyét, hogyan tudna elcsalni már kész közösségi szolgáltatásokba elég jól bebetonozódott felhasználókat.
Az ereje abban lenne igazán szerintem, hogy nem csak a virtuális világban való kapcsolódások mentén épülne a népszerűsége, hanem valós életben lévő helyi kapcsolódásokból, regionálisan. Kisebb regionális portálok kapcsolódásaként is értelmezhető. Személyesebb cucc lenne mint az eddigiek.
Minden helységnek lenne egy oldala rajta, ami dinamikusan változna folyamatosan, a felhasználók tartalmi változtatásai alapján.
De ilyen mélységekben már tényleg nem szeretnék belemenni itt a blog keretein belül, épp’ a Te példád mutatja, hogy ilyen terjedelemben és ad hoc módon kitárgyalva teljesen félreérthető.
A siker természetesen nagyon sok egyéb tényezőn is múlik, amelyek mentén lehet golyózni a projekt sikerén.
(Az utolsó bekezdésedben elgondoltak tévesek szerintem, de azt majd privát mailben ha kiváncsi vagy rá, hogy szerintem miért, így is el lett húzva a téma elég rossz irányba már.)
July 16th, 2007 at 8:45 am
ok, nem akarok vitatkozni veled.
csak kérdezem csináltál már bármilyen web2-s ajax-os portált? én igen…
3000 munkaóra full reális szerintem, és az még csak a kezdet.
Mennyire gondolod komolyan az ötleted kivitelezését, mennyi energiát és pénzt vagy hajlandó áldozni.
ha ezek után még komolyak terveid szívesen levelezek veled, email címem valós
July 16th, 2007 at 8:53 am
Maradhat szerintem itt is még egy darabig a beszélgetés, ha már itt nyitottad ezt a szálat és minden bizonnyal más olvasókat is érdekelne, hogy melyik “web2 ajaxos portál”-t készítetted. Úgy én is könnyebben “megnyílnék” a kérdésedre.
July 17th, 2007 at 12:41 am
Talmi:
Egyrészt a felhasználókat érintő részben egyet értek Veled.
Másrészt véleményem szerint azért nincs fejlődés, mert még senki nem fogta meg máshonnan a közösségi portálok dolgát.
Nem a programozás az ajax meg a csillivilli design a lényeg. Természetesen ezek is.
A lényeg (ez szerintem jól látszik az Internet eddigi fejlődésén, és a kicsiből naggyá lett cégek esetében) az ötlet. Máshogy.
Nem titkolom nekem is van olyan ötletem amit kipróbálnék… végeztem már némi “piackutatást” a témakörben. Más kérdés, hogy az ötletem megtartom magamnak. Vagy összejön, vagy nem. Lényegében mind1, csak én szeretném megpróbálni ezért nem publikus.
A lényeg összeségében az, ha vki a felhasználók szemében (nem csak a neten élő aktív bloggereknél – hanem a többi IWIW-et és netet alapszinten használni képes ember szemében is) ÉRTÉKET akar létrehozni ahhoz kell, vmi alapvetően új, valami plusz.
Lehetséges, hogy Longhand ötlete (is) ilyen. Ezt nem tudom. Azt tudom, hogy annak tényleg nincs értelme, hogy létrehozni egy új közösségi portált, ami ugyanazt tudja mint az IWIW, Hotdog meg a Myvip meg a hasonlók.
Újítani kell. Természetesen mivel egy ilyen portálfejlesztés hatalmas munka, és mellé igényel “némi” infrastruktúrát is a háttérben már a kezdeteknél is, kevesen vágnak bele komolyan, mert ez már nem az a történet, hogy van 1 ötletem és 2 hét alatt megoldom és fél éven belül dől a lé. Ez 1 befektetés. Ha csak ugyanolyan, mint az IWIW itthon (is) bukásra van ítélve.
Kérdés ki az aki tud majd újat nyújtani a tömegek számára.
Ismerve az IWIW-en a reklám, banner költségeket nem szükséges napi 5-600k látogató és 1M regisztrált user sem ahhoz, hogy gazdaságosan menjen HA felfut 1 ilyen portál. Tehát itthon is lehet alkotni. Csak ötlet is kell meg tőke is.
July 17th, 2007 at 12:46 am
Na átolvastam közben mégegyszer Talmi post-jának utolsó bekezdését. Az angolon kívül egyet értek. Újítani kell vmi nagyon extrát.
Az angol meg… ezen lehetne vitázni sokat és feleslegesen :D
July 17th, 2007 at 12:48 am
btw: az miért van, hogy hajnali 0:46kor:
meroving Says:
július 17th, 2007 at 12:46 de.
hm, ez tippre wordpress plugin bug… :o
July 17th, 2007 at 12:51 am
Talmi,
nomen est omen,
eltűnt.
July 29th, 2007 at 10:51 am
Úgy látom, hogy van még egy eszköz, ami adja magát, de senki, illetve nagyon kevesen élnek vele. Ez pedíg a videó arcfelvállalva, ahol el lehet mondani szépen, hogy mit is szeretnénk közösségileg, miért jó ez nektek, stb. A lehetőség korlátlan. sokkal szabadabb az infóközlés. Szerintem működőképes. Amikor találkoztam ilyennel ledöbbentem, nagyon jó ötletnek tartottam-tartom, végignéztem, pedíg hülyítésről szólt az egész haszonszerzési érdekkel. A figyelmet jobban leköti, az garantált. Utánna végígolvastam az oldalt is. Nem arról van szó, hogy nem szeretnek olvasni a látogatók, vagy kevés napi időt netelnek, és ha 30 mp-ig nem jönnek rá, hogy mi az adott oldal lényege, elkattintanának, hanem arra gondolok, hogy a videó, mint kiegészitő eszköz adja magát. Én szivessen látnék, néznék ilyen megoldásokat, szerintem lehetne usereket fogni így közösségi portálokra. Kiváncsi vagyok a véleményetekre ezügyben.
September 1st, 2007 at 5:32 pm
Üdv Mindenkinek.
Így elolvasva a commenteket megint csak elgondolkodom, hogy a szabadalmaim ill. szerzői jogvédett ötleteimet lenne kikkel megcsináltatni (veletek). Már egy ilyen közösségi portál-kiegészítő szolgáltatást már egy ideje írja egy fejlesztő barátom (valószínű, hogy mi meg a rhitmo.hu-ba fogunk beolvadni, vagy fordítva :) Van egy komolyabb szabadalmi ötletem (elég sokat öltem már bele, s a T-mobile-nél voltam is prezentálni, (Peresztegi Z. nyomott be), ám mondták hogy érdekli őket, de a 40 milla HUF sok érte, ám valósítsam meg s ha működik megveszik (mint az iwiw anno). Kevesebbért meg nem akartam adni, mert azért csak 1 év munkánk benne volt, meg az ötlet tényleg új (mobil kommunikáció a téma) lehet, h megvárom amíg a Google tényleg elindul a mobil piacon… Viszont van pár netes alkalmazás esetleg úgy látom lenne pár ember itt akivel kooperálni lehetne…
October 3rd, 2007 at 10:20 am
[...] gyakran emlegetett közösségi portál tervem egyik komponensének leírásából idéznék röviden: “A portál struktúrája egy másik [...]
October 5th, 2007 at 1:15 pm
Üdv!
nekem jónak tűnik az ötlet, egy próbát mindenképpen megér!
egy javaslat: az első pár hónapban legyen lehetőség regisztrálni is! sokaknak ugyanis tetszik az oldal, de mivel nincs lehetőségük bejutni, pár nap után elfelejtik és ez pont az a dolog, amit el kell kerülni egy ilyen portál esetében.
October 15th, 2007 at 4:17 am
“A magyar netezők nem olvassák a webkettes megoldásokról szóló posztokat, nem a legújabb trendeket kémlelik, emiatt egy ilyen oldal, ha nincs mögötte egy megfelelő marketing gépezet, kudarcra van ítélve. Természetesen, ha az a bizonyos „hájp jelen van, akkor könnyebb a szolgáltatással sikert elérni”
Netnikum itt nagyon eltalálta azt ami fontos itt Magyarországon, szóval röviden felvázolva, a hirdetés, az embereket ösztönözni nagyon nehéz, főleg a magyar embereket, akiknek legtöbbször sajnos csak a szájuk jár a cselekvések helyett, és életmód stb, másik, hogy pl, ezt a térképes dolgot beledobni egy közösségi portálba, és pl terkep.t-online.hu-hoz hasonló térképet összedobni, mármint megjelenésileg, ami pl teljesen össze lenne kötve egy adatbázissal, ismerősök, ismerősök ismerőseinek lakhelye, utazás kiszámolása, legrövidebb út, pl napló, kiegészítő, vagy akár egy közös project létrehozása a közösségi portálon belül, gondolok itt egy céges munkára pl, amit mindenképp fel kell vázolni, és egy új projectet nyitni, és bevenni azokat az ismerősöket akik számára láthatóvá válna ez a project, hozzászólás, téma inditás, ötlet, elvetés, értékelés felek alapján, pontozás, valamint nyereség illetve veszteség kiszámítása, és még tennénk szórakozási eszközöket is bele, mint pl egy webcamos konferencia chatet, (privát,közös) , (konferenciaszobák meghívásos alapon),(rajzolás a konferenciaszobákban, többi tag módosíthatja az ötlet), és akkor ne feledkezzünk meg pl, ajánlatokról sem, mindenki szeret gondolom ajánlani ezt azt, pl hogy hol lehet venni ezt?,és azt?, akkor szintén egy ajánlást létrehozni , és stb, programozásilag meg lehet valósítani, de ha még meg is valósítják, kérdés az hogy mennyire lesz átlátható, na most
”
A google-t lepipálná ilyen jellegű információk keresésében egy sikeres kivitelezés esetén.
“,
tehát a google ezeket valósítja meg folyamatosan, csak nem egy oldalba sűríti be azokat, pl http://www.google.com/intl/en/about.html megnézed ezt, 1 accountot bármelyik szolgáltatásához fel tudod használni, és attól hogy ez nem egy oldalon van attól még a google készíti, nyilvánvalóan ha ezeket mindd egy oldalra akarná elhelyezni, lassú, átlathatatlan lenne, de a google már megvalósított egy két dolgot, mint pl üzleti szolgáltatások : álláskersés, álláshirdetés, könyvek, katalógusok, google maps(street,traffic,satellite,hybrid), és különféle szórakoztatói eszközöket :
http://www.google.com/intl/en/options/index.html
Calendarium, email, blogger, orkut.com, instant messenger és satöbbi, úgyhogy ezeket az ötletek a google már mind kivitelezte, és az egész világot kiszolgálja vele, eszméletlen hihetetlen sebességel, szinte leállás nélkül, a közösségi portálrendszert ők már megvalósították,a többiek már csak követik.
November 13th, 2007 at 2:12 pm
[...] inspirálja az embert, hogy jelen legyen benne és megtalálja a helyét benne. Erről szól(t) a közösségi portál terv című cikk. Amúgy meg jó dolog az API, meg cool, hogy lehet alá fejleszteni, de ez nem [...]
November 19th, 2007 at 2:32 am
bgabgo
Ugye a Schlingloff Sanyi féle marketingmegoldásokra gondolsz? :)
June 24th, 2008 at 1:08 pm
[...] új funkció került az iWiW-be. Vélemény írása ismerősökről. Kb. egy éve írtam a közösségi portál terv címe [...]
October 6th, 2008 at 2:18 am
Andrean, teljesen igazad van, a Google pont ezt csinálja folyamatosan, egyetlenn acc-al elérsz minden szolgáltatását, sőt, ez alapján egy digitális ujjlenyomat is készül rólad, kiegészítve az összes kereséseddel, kereső szavak statisztikája, stb, Skynet, ahogy egyszer csak a sok információ mindenről és mindenkiről létrehozza az igazi mesterséges intelligenciát…2012?!
December 11th, 2008 at 10:30 pm
[...] portálok lehetőségeinek a felhasználásával tartom lehetségesnek a dolgot. Voltak már iWiW-es témák, csak egy gyors példa mire is gondolok többek között amikor az iWiW nagy lehetőségeiről [...]