Hogy a Google Webmasters Tools-ban található, spam oldalakat és fizetett linkeket bejelentő űrlapon beküldött tartalmakat aktívan ellenőrzik a Google munkatársai, effelől nincs kétségem, mégis látok olyan portálokat, amelyek esetén nem tudom elképzelni, hogy ne jeleztek volna webmesterek tucatjai, mégis ott vannak rendületlenül a Google indexben régóta ezek a spam-piramisok.
Ilyen “portál” az mconet.biz oldala is, amely magyar településneves subdomainek alatt publikál újra többszörösen, gátlástalanul, más oldalakról összeszedett tartalmakat és jelenleg 3.190.000 oldallal van jelen a google indexben.
Kérdés az ügyben kompetens, magyar Google alkalmazottak felé:
Hogy lehet, hogy ezek az oldalak hosszú távon (évekig) gondtalan komoly keresőforgalmat betudva maguknak jól elvannak a kereső indexében?
Nem tudom elképzelni, hogy ilyen nagy számú oldallal rendelkező, néhol kompetetív kifejezésekre jó helyen szereplő portál oldalai nem szúrtak szemet még egy magyar Google alkalmazottnak sem.
Nálam egyik első számú oldal az mconet amit kihajítanék a Google indexből.
Neked melyik az első számú netes szemétdombod?
143 hozzászólás
egyetértek a mconet.biz-et illetően. volt szerencsém tárgyalni velük, sütött róluk, hogy alig értenek a seo-hoz, mégis közép európa legnagyobb seo szakértőiknek tartják magukat. mikor megkérdeztem szerintük mi a legfontosabb a google-nek a jó rangsorolásban akkor azt mondták, hogy 1/ minél több látogatója legyen az oldalnak, 2/ minél több tartalom, nem számít, hogy duplikált-e, 3/ (ez már oké volt) mutasson rá minél több link. az ajánlatuk kb. a következő volt: fizessünk évi X százezer forintot, amiért ők csinálnak egy alportált nekünk is, de természetesen minden tartalmat nekünk kell küldeni, és link sem mutathat a már meglévő honlapunkra, minden rajtuk keresztül kell, hogy működjön… sajnos nagyon sokan bed?lnek nekik, főleg ha olyan tárgyal velük, aki nem ért a seo-hoz, annak esélye sincs, hozzám is úgy álltak hozzá, hogy nem értek hozzá, és mikor feltettem néhány szakmai kérdést volt, volt hogy értelmezni se tudták… sajnos ilyen vállalatok járatják le a seo szakmát…
Dettó.
És broáf.
Azt már gondolni se mertem volna, hogy még SEOznak is, LOL.
Azt gondoltam csak egy scraper script ami egy coder műve, nem egy csapat áll a “tartalom” mögött.
https://www.mydigitallife.info/
Egy csomó it-s keresésre ez jön be magyar googleön, hála az autotranslatenek. Magyar zászló ott van, tessék ráklikkelni, rengeteg hasznos információval szolgál az oldal.
Köszi Zerking, felvesszük a listára!
SEO spam tanulmány anyag:
Zerking által mutatott spamblog összemérve a teljes blog.hu forgalommal :D https://trends.google.com/websites?q=www.mydigitallife.info,+blog.hu&geo=all&date=all&sort=0
[…] a magyar a legnehezebb nyelvek egyike. Nézzük a jó oldalát, addig is legalább a fordítóval generált contentek mennyisége talán kicsivel […]
Ha már ennyire megy a hangulatkelteés, had rugjak én is bele egyet a Mconet nev? csoda cégbe.
Nekem kb 5 évvel ezelőtt volt velük egy olyan kalandon, amiben megpróbáltak rávenni, egy elég nagy látogatottságú játékoldalam összes oldalletöltésébe rakjam be az ? webaudit mérőkódjukat. Persze bagóért.
Tudom, azóta ez divat lett, de ?k már akkor ügyeskedtek ilyen módszerekkel. Szóval bár amatőrnek látszanak, azért a kiskapu keresésben már régóta élenjárnak.
uhh, egyre cifrább dolgok…
Nekem ezt küldték majd minden doménemhez, nem jártam után ami lehet. Mert Nekem is csinálnak konkurenciát … csak nem találtam rá hogy hova kéne kattitanom hogy ott ?k pénzt keressenek … olyan forgalom generálára tartják fent az oldalaikat … mint webtudakozo és társai.
Tisztelt Partnerünk!
Köszönjük, hogy cége regisztrált a Best-Top rendszerében!
Az MCOnet International és a Best-Top Magyarország sokoldalú lehetőségei
közül most köszönetképpen szeretnénk felajánlani Önnek országos hírportál
rendszerünkön egy Google Optimalizált Pr cikk megjelenést ( Grátisz! )
A Best-Top az MCOnet International Nemzetközi Médiacsoport tagja.
Nemzetközi jelenlét: 15 Ország ( http://www.mconet.biz )
Magyarországi jelenlét: 51 Település és Megyei on-line, valamint több
száz Szakmai és Társ média hírportál, napi: 400 – 600. ezer látogató –
Közép-Európában egyedül álló On-line kommunikációs felülete!
( http://www.mconet.hu )
Amennyiben szeretne élni az INGYENES lehetőséggel, kérjük küldje vissza
részünkre ezt az e-mailt és tájékoztatom a további teend?kről!
A sikeres együttműködés reményében,
Üdvözlettel:
—
xxxxx
falazo: nevet, telefonszámot, egyebeket kiszedtem, utólagos szíves engedelmeddel.
De azért elmented Magadnak a sz?kebb időkre? Illetve kérésre kiadod az érdeklődőknek … főleg Google munkatársaira gondolok. ;-)
falazo: engem ez a része nem érdekel, hogy mit csinálnak üzletileg, nincs jogom se ítélkezni, mert pontosan nem ismerem.
Engem az érdekel, hogy ott van egy nagy szeméthalom a Google indexben, ami csak tegnap óta +70K oldallal gyarapodott…
Nem az áskálódás a célja a posztnak meg nem is ennek az egyetlen portálnak a kiemelése kizárólagosan (bár úgy néz ki “mindenki kedvence”..), hanem az, hogy tisztelt Google munkatársaknak felhívjuk a figyelmét néhány jelenségre tartalmi tekintetben, ha nem veszik rossz néven az észrevételeket.
Egyszer régen én is kaptam tőlük egy keres? optimalizált cikket.. Akkoriban még g?zöm sem volt a seoról és az mconetről sem. A story vége az, hogy megkértem írjak egy cikket. írtam.
Úgy került be, ahogy átadtam nekik. Tehát egy bet?nyi optimalizálás se került bele.
R.: No, akkor mégiscsak előfordul egyedi content az oldalon. És milyen ügyesen meg van old(at)va a feladat. :)
No mi van longand, kilincsorrúkám, az említett cég konkurenciájának dolgozol? Amit te csinálsz, az semmivel sem különb, te feketekalapos.
v: LOL :D
v: ennek semmi koze ahoz hogy valakinek milyen a vallasa. bar jo lett volna meghalgatni a masik felet is.
Hamar eljutott a hír az mconethez, jöttek beszólni. :)
v: éljen a kultúrált kommentelés művészete. :)
Ne bántsátok v-t, ? egy nagyon fontos része a rendszernek.
Hogyan nézne ki, hogy itt van 20 hozzászólás, egyetlen negatív komment nélkül?
Még így is rossz az arány…
igazából több embert is ismerek, akik nekik dolgoznak (grafikust is, újságírót is – mert olyan is van). Mint
általában, az ott dolgozókkal nem feltétlenül van gond, viszont természetesen ezeket a technikákat nem is feltétlenül ?k találják ki szerintem.
másik helyi kedvenc az inforf média csoport (szon.hu boon.hu haon.hu mon.hu)
na ott is gátlástalan anyaglopás megy, az érdemi tartalom meg egyre kevesebb.
A forgalmukat az is felnyomja, hogy valahogy beügyeskedték magukat az Observer rendszerébe. Ez a médiafigyel? mostmár mindegyik oldalukat szemlézi, a sok pr-es meg végigmegy rajtuk. Nem jelentős, de azért forgalom.
Azért, ha van olyan hírportál amit valaki nem kedvel, vagy valaki szerint kevésbé jó a minősége attól az még nem feltétlen webszemét.
A szon.hu -t és társainak pl. elég sok szerkesztő munkatársa van, nem hiszem, hogy össze kellene keverni az automatikusan generált tartalommal.
Ettől függetlenül én sem nézegetem ezeket az oldalakat, nem mert szemét, hanem mert nem érdekel.
ManiAc: légyszíves definiáld nálad mi a sok :)
Végülis mindegy, hogy szerintem mennyi a sok, én csak megnéztem az impresszumot, ott szerepel jópár ember, nem csak névvel, de arcképpel. Szerintem ennyi ember elvben képes érdemi tartalmat el?állítani, egy content generátor mellé egy sem kellene.
Nem akarok itt vitatkozni senkivel, csak szerintem a content generátoros szemét és a kevésbé élvezhet? web produktum közt különbség van. Ha más nem akkor annyi, hogy a képen látható emberek fizetést kapnak és van munkájuk. Gondolom Nyíregyháza nem feltétlen a magyar gazdaság és a munkaer?piaci kereslet mekkája.
Egyébként, hogy a tényeknél maradjunk az Inform Weboldaláról:
“Az IM csoport nemzetközi színtéren 3 országban van jelen: Magyarországon, Romániában és Ukrajnában. Hazánk területén mintegy 550 f? áll a cég alkalmazásában, és 24 újság valamint 13 portál köthet? az Inform Média nevéhez.”
oké, tényleg hagyjuk.
gabesas: itt most tényleg inkább olyan portálokról van szó a threadben, amik tartalmakat újrapublikálnak.
Vártam, hogy gyűjtsük össze őket, de mindenki megakadt az mconet-nél.
Amúgy nem is ismerem a portálokat amiket említetek, de mostmár megnézem őket :)
hogyha már meg lettem szólítva: az általam említett portálok tipikus újrapublikálós siteok. kézzel publikálnak újra, de jellemzően kevés a saját újságírói munka.illetve több ismerősöm is fedezett fel saját tartalmait már itt, természetesen forrásmegjelölés nélkül.
Amúgy hogy ON legyen mégjobban: tipikusan ilyenek a receptoldalak, brutális hogy mennyire egymás receptjeit lopkodják.
gabesas: ja elnézést, akkor itt a helyük természetesen.
ManiAc sarokba!
:D
Meghajlok előttetek, írok is az informnak, hogy ki kell rúgni ezt az 550 embert, mert nem jó amit csinálnak.
Attól még, hogy egy taposóakna-gyárban 500 nagycsaládos dolgozik, én a gyárat bezárnám. Sok minden van a világon, aminek a ‘létezése’ és a ‘működése’ nem kéne, hogy igazolja a dolog létjogosultságát. Még azért sem, mert esetleg költséges a megszűntetése.
Az mconet egyik társmédiájának a társszerkesztője vagyok. Folyamatosan olyan új szakmai információkat töltünk, amelyeket magyar nyelven még senki sem publikált. Ezek egy részét az mconet olyan értékesnek találja, hogy – nagy örömünkre – megjelenteti szakmailag a témánkhoz kapcsolódó szakportáljaiban, illetve országos rendszerében. Javaslom az éles vélemények előtt a tájékozódást…
évek óta tájékozódunk szerintem és csak a jólneveltségünk miatt voltak ilyen szelídek a vélemények
Tisztelt Gabesas! Félreértett, én nem Mconet alkalmazott vagyok. A biorganik.mconet.biz nek vagyok az egyik tartalom menedzsere. “Gátlástalanul, más oldalakról összeszedett tartalmakat” mi nem használunk fel cikkeinkben. Mi fizetünk azért, hogy cikkeink megjelenjenek az Mconet település online-jain. Mivel termékekeinket szeretnénk minden településen eladni, ezért azokon a településeken, ahol az Mconet jelen van fizetünk azért, hogy az adott tartalmunk megjelenjen.
A https://hungarospa.mconet.biz szerkesztésében, feltöltésében nyilatkozom, kijelentem
Európa legnagyobb fürd?je a Hungarospa Zrt elektronikus online-ja ez az online.
A Hungarospa Online tartalmát maga a fürd? tölti saját híreivel és tartalmát az MCOnet médiarendszerében menedzseli.
Sőt a hírei megjelennek a https://furdo.mconet.biz online-on és az MCOnet települési onlinejain is.
Szeretnénk kérdezni, ki állítja azt, hogy ezt az információt más oldalakról összeszedjük.
Minden Településről vendéget szeretnénk hozni Hajduszoboszlóra, ezért fizetünk.
A Kisvárda Online szerkesztője vagyok. Nem értek egyet a a fenti cikkel: “Ilyen “portál” az mconet.biz oldala is, amely magyar településneves subdomainek alatt publikál újra többszörösen, gátlástalanul, más oldalakról összeszedett tartalmakat..”
Az Online-ra felkerült anyagok túlnyomó többsége saját ( hírek, interjúk ), ami mögött igen nagy munka, és utánjárás van.
Ilyen pl.: Interjú Dr. Szép Béla országgy?lési képviselővel: https://szabolcs.mconet.biz/vezeto_hir/hol_tartunk_beszelgetes_dr_szep_belaval_szabolcs_szatmar_bereg_megye_kisvarda_es_tersege_3389_417539.html
Interjú Veres János pénzügyminiszterrel:
https://szabolcs.mconet.biz/vezeto_hir/szabolcs_szatmar_bereg_megye_zahony_ilyen_volumenu_beruhazas_nincs_meg_egy_magyarorszagon_3389_415888.html
Tisztelt HungaroSPA Tartalommenedzser!
1. Jól sejtem ugye a https://www.hajduszoboszlogyogyfurdo.hu/ oldal is az önök tulajdonába tartozik többek között?
Amennyiben az önök tulajdonába tartozik, elgondolkodtak-e már azon, hogy mi az önök számára az üzlet abban, hogy a cikkeik duplikálásával az eredeti oldal keres?forgalmát ölik meg?
2. Nem önökről állítom, hogy más oldalakról összeszedett tartalmakat haszunálnak fel, hanem az mconet portálrendszerrel kapcsolatban említettem a jelenséget, amelynek többmillió oldala található a Google indexben és saját általam készített oldalakon saját magam által írt szövegeket láttam viszont több ízben az mConeten.
A Hungarospa weboldalait https://www.hajduszoboszlogyogyfurdo.hu/ is az MCOnet gyártotta, szoftverét biztosítja, és optimalizálja.
Több éve elégedett Partnere a Hungarospa az MCOnet – nek.
Hungarospa tartalommenedzser:
értem, akkor nincs több kérdésem.
(egy bejegyzést ajánlanék még tisztelettel és jó szándékkal, látva, hogy sok-sok domainen tükörtartalmaznak:
https://longhand.hu//keresooptimalizalas_/esettanulmany-video.php )
jólértem? a cégek még pluszban fizetnek is az mconetnek hogy rontsák a saját forgalmukat?:)
ahogy most nézegettem, az egyedi tartalmakat szórják szét soktíz-szám másik aloldalra.
(legalább az összes komment egy ipről jön?)
gabesas: ahogy futólag megnéztem kicsit jobban, kivételesen itt most nem MCOnet-es oldalakon, hanem “csak” 5 másik domainen van tükörtartalom egy az egyben.
ps.: a szerencsés helyzet az az ő esetükben, hogy a hajduszoboszlogyogyfurdo.hu kiemelten erősebb a többi domainhez viszonyítva, hogy nem nyírják ki, mint a példában említett horvatorszaginfo-t, ami azóta elsőoldalas asszem horvátország-ra is sok fontos kulcsszó mellett, miutén felszámolták a hasonló gyakorlatot.
(No, megindultak az egyre indulatosabb hangú anyázó nagybet?vel írt arrogáns geciládázó üzenetek is.
Próbálunk megmaradni a lényegnél így az ilyeneket nem engedem be, csak az érdemi tartalommal rendelkező hozzászólásokat, amennyiben megbocsátanak az urak.
(Ha kívánjátok, akkor akceptálom ezeket az üzeneteket is!))
‘Szemétdombok’ – Varga Péter… Nem értem?!
MTI felel?s MCOnet koordinátora vagyok. Az MTI több mint ?t éve kiemelt szerződ? partnerként dolgozik az MCOnet International. MTI szerződés keretén belül bérel felületet MCOnet minden település portálon! Lásd pl: https://budapest.mconet.biz/kozerdeku/ots_13.html
Kiemelten elismeri az MTI az együttműködést és saját MTI weboldalán minden OTS vállalati cikk mellet megjeleníti bal oldalt az MCOnet logót linkelve!
Lásd https://ots.mti.hu
OTS: Tisztelt Uram! Újra el kell mondanom, hogy a 3.000.000+ oldalból nem azokkal van problémám amelyeken alkalmasint saját tartalom van.
Évek óta pásztázom a Google találati oldalait, ahány alkalommal valamely MCOnet oldalra bukkantam, kivétel nélkül összegereblyézett szeméthalmot (elnézést, nem tudom másként nevezni) láttam.
Egy idő után saját weboldalamról átvett tartalom is felkerült több MCOnet oldalra. Akkor írtam a domain tulajdonosának amire természetesen nem érkezett válasz.
Ez kb. fél évvel ezelőtt történt.
(Azóta is ott látom az MCOnet oldalait, aminek a minőségébe, megjelenésébe már végképp’ nem szeretnék belemenni, mert parttalan vitát szülne.)
A bejegyzés nem az MCOnet elleni áskálódás jegyében született, úgy mondott “haragom” sokkal inkább a Google tartalmi felel?sei felé irányul – akik mai napig nem vették a fáradságot, hogy elolvassák a bejegyzést-, sokkal kevésbé bármilyen MCOnet érdekeltség felé vagy bármilyen egyéb cég felé.
A jelenség nem ennyire egyedi.
Arra van idő, hogy a profil oldalam pagerank értékét nullázgassák (ami nekem mindegy, csak mosolygok rajta), arra nem jut idejük, hogy tömeges szeméthalmokra vessenek egy pillantást (és tisztelet a kivételnek akik gondosan építik az oldaluk saját tartalmát mint pl. HungaroSpa)
Az hogy kinek van szerződése az MTI-vel vagy kinek nincs az nem érdekel.
Azért egy igazi gyöngyszemet nem tudom megállni, hogy ne tegyek közzé (amit töröltem) és elnézést mindenkitől a magam és a hozzászóló nevében is:
“Na mi van?? Nem jön be a csicska “KERES? OPTIMALIZÁLÁS” és nekiálunk fikázni a nagyokat??? vagy most mi a f*szom van itt?
“mégis látok olyan portálokat, amelyek esetén el nem tudom elképzelni” – tanulj meg írni KÖCSÖG”
(a hibát megnézem köszi, javítom!)
Én az Index mutációkat szoktam végigkattintgatni. A legdurvább a hiros.index.hu, 90%-ban az Index anyagait duplikálják.
Azt hiszem az összegereblyézett tartalom erre az oldalra nem igaz : dubai.mconet.hu. csak nézzük meg, ennyire átfogóan erről a városról/országról magyar nyelven nem írnak napi szinten csak keressünk rá a Google -ben!
Domokos László, a Parlament Költségvetési, Pénzügyi és Számvevőszéki Bizottságának Alelnökével készített interjú
megjelent minden MCOnet Települési Online Belföld kategóriába,
https://budapest.mconet.biz/belfold/interju_domokos_laszloval_a_parlament_koltsegvetesi_penzugyi_es_szamvevoszeki_bizottsaganak_alelnokevel_domokos_laszlo_parlament_parlament_bizottsag_koltsegvetesi_penzugyi_es_szamvevoszeki_bizottsag_bizottsag_alelnok_bizottsag_koltsegvetes_bizottsag_adotorveny_19_419134.html
nem „ többszörösen, gátlástalanul, más oldalakról összeszedett tartalmak „- ként, hanem az Alelnök Úrtól kaptuk közvetlenül az információt, amit országos szinten az MCOnet médiarendszerén keresztül tudott elvinni 56 Településre.
“Gátlástalanul más oldalakról összeszedett” tartalommal dolgozunk?
Én, mint felel?s szerkesztője a Mobiltelefon Online (https://mobil.mconet.biz ), a Számítógép Online (https://szamitogep.mconet.biz) és Klíma Online (https://klima.mconet.biz ) Portáloknak, bátran kijelentem, hogy a nemzetközileg legfrissebb információkkal frissítjük az oldalakat nap, mint nap.
Szerkeszt? team -emmel arra törekszünk, hogy ez az információ mindenki számára elérhet? legyen minden MCOnet település online-on, és az országban elsőként jelenjen meg.
Ráadásul néhány nagyobb partnerünk olyan sajtóközleményeket is szokott rendelkezésünkre bocsájtani, melyeket szeretnének publikálni az egész ország számára.
Azzal, hogy a Google keresőben egyre előrébb kerülünk, csak a mi munkánkat ismerik el és partnereink is egyre elégedettebbek teljesítményünkkel.
Huh, ha a 3.000.000+ oldalból egyedi tartalommal rendelkezők szerkesztőinek csak az 1%-a jelentkezik, akkor is nagyon szép hosszú thread lesz.
Csókolom, ittvan a kabaré el?adás?
A ma kezd?d? Polgármesteri Napok konferencia Zalakaroson is az MCOnet által került országosan kommunikálásra.
100 Polgármester találkozóját, és köztük több Minisztérium jelenlétét:
– Sz?cs Erika miniszter Asszony (SzMM),
– Gyenesei István miniszter Úr (ÖM)
– Szabó Imre miniszter Úr (KVVM)
szemétnek, és spam piramisnak lehet nevezni, azért mert országosan megjelenik egy esemény kommunikálása.
Egy települési online-on csak egyszer van kommunikálva a tartalom.
Nézzék meg:
https://zalaegerszeg.mconet.biz/belfold/polgarmesteri_napok_zalakaroson_polgarmesteri_napok_konferencia_19_417878.html
miniszter Asszonyok és miniszter Úrak szerte az MCOneten mindenütt.
(a “miniszteri portál”-ként emlegetem magamban lassan mostantól)
“Egy települési online-on csak egyszer van kommunikálva a tartalom.”
Mondjuk az is bőven elég, de ezt már tekinthetjük a portál belső tartalomfejlesztési stratégiájának részeként, ami magánügy.
„publikál újra többszörösen, gátlástalanul, más oldalakról összeszedett tartalmakat” ?
A Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége https://moosz.mconet.biz országos szinten közvetlenül az MCOneten keresztül publikálja eseményeit, munkáit, programjait. Külön interjúk készülnek a MÖOSZ bizottságainak munkáiról, amit az MCOnet készít.
pl. Tamási László, oktatási referens, a szakképzés változásairól:
https://moosz.mconet.biz/moosz_hirek/tamasi_laszlo_oktatasi_referens_a_szakkepzes_valtozasairol_tiszk_bacs_kiskun_megye_palyazat_moosz_regionalis_fejlesztesi_es_kepzesi_bizottsagok_szakkepzes_szervezes_szakkepzo_kozpont_kepzes_jogszabaly_3516_419203.html
Kérem tüzetesebben tájékozódjon, mielőtt ilyet nyilvánosan kijelent.
A Sóstói Vállalkozói Klub Összefogja sóstói szállodákat, éttermeket, fürdőket. Feladata hogy az információkat kivigye az ország különböző településeire.
A Sóstó Online szerkesztőjeként kijelenthetem, nem szemetet(spam) töltök.
https://sosto.mconet.biz
MÜÖSZ (és a többiek):
Minden tiszteletem önöké a munkájukért.
Legyen kedves olvassa el a bejegyzésem végig, az azt követ? hozzászólásokat is és ezután próbálja meg értelmezni, hogy miről szól.
Tisztelt Blog! Az EMDSZ Portál nevében nyilatkozom.
A portálunkon megjelent tartalom nem más oldalról lopott, saját szövetségi tagjainkról szóló információ.
Eseményeink egy részét az MCOnet nemcsak kommunikálja, hanem fotózást, újságírót is biztosít.
https://emdsz.mconet.biz/index.php?action=fullnews&id=413037&category=2421&category_name=hirek
A fenti interjút is az MCOnet készítette, nem átvette más oldalról.
Az MCOnet médiarendszerét megbízva, tartalmunkat rendszeresen kommunikálják, a Divat Onlineon, https://divat.mconet.biz és a Települések Divat kategóriájában is, hogy a divatszövetségről szóló információ helyi szinten jusson el a lakossághoz.
“hogy a divatszövetségről szóló információ helyi szinten jusson el a lakossághoz.”
Ez derék.
Kisebb településeken nem fogható a divat.mconet.biz?
Tisztelt blog!
A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ nem szemetet közöl az MCOnet
rendszerén belül a https://vallalkozasfejlesztes.mconet.biz
portálon keresztül. A tartalmat
maga a szervezet tölti fel a munkájáról, nem összeszedi más oldalakról.
Vállalkozóknak szól hasznos információkkal.
Az MCOnet rendszerével értük, el, hogy vállalkozásfejlesztés kulcsszóra a
Google – ba ma is az első oldal 2. találata vagyunk.
Nemcsak szoftvert biztosítanak, kommunikálnak az interneten, hanem személyes
internet tanácsadói is a vezetésnek, és tagjainknak.
Vállalkozás:
Egy nagyon OFF kérdés, elnézést érte előre is:
Ez a vállalkozásfejlesztés kulcsszó egy konkrét célkitűzés volt így magában?
Azért kérdem, mert vállalkozásfejlesztés szóra havi 210 látogató a keresési volumen magyar google keresőben, ebből egy 4. helyezett oldalnak jut napi szinten kb. 2 látogató legeslegjobb esetben sacc/kb. Igaz, az már havonta 60 egy jobban sikerült hónapban.
Hotel Silver – Hajduszoboszló
„A nyár szállodája”
Magyarországon minden megyében és településen ahol jelen van az MCOnet kérjük a tartalmunk menedzselését.
https://hotelsilver.mconet.biz
A tartalom saját szerkesztés?, és MCOnet településeken a hotel és gasztrónómia rovatban rendszeresen megjelenünk, úgy hogy közvetlenül mi adjuk át az információt az MCOnet – nek, vagy töltjük.
Mi az ország sok – sok pontjáról akarunk vendéget hozni a szállodánkba.
Silver:
Üdvözlöm és gratulálok a címhez!
Eddig senki nem válaszolt, most teszek egy próbát, önnel talán sikerül beszélgetésbe elegyedni.
Lefordíthatom úgy a dolgot, hogy az Önök számára az MCOnet azért előnyös, mert általa “nagyon sok magyarországi településen jelen vannak”, így több szállóvendéget szerezve?
@Longhand: igen, én is valami ilyesmire gondoltam, mindenki ezt hangsúlyozta hogy minden településre szeretnének eljutni. De azt nem értem hogy ez miért csak ebben a formában valósulhat meg… de mindenki egyként ezt tartja a legf?bb el?nynek. Ez viszont már az üzleti része inkább szerintem hogy mivel adják el a terméket.
gabesas: köszi, sikerült diszkréten összefoglalnod a lényeget, helyettem is.
Mintha senki sem válaszolt volna a következő kérdésre:
“Kisebb településeken nem fogható a divat.mconet.biz?”
Longhand már 20x leírta, hogy nem az egyedi tartalomelőállítást támadja (korábbi blogjaiban éppenséggel mindig e mellett volt), hanem azt, hogy egyetlen egyedi tartalmat rengeteg oldalon publikálnak. Így lesz 3 millió weboldal, nem úgy, hogy az mind egyedi tartalommal bír.
A Nagyonkicsifalu Online-on így aztán mindenki elolvashatja Józsi bácsi egyedi tartalmát, Józsi bácsi meg elolvashat párszáz duplikáltat. Ha jól értettem, ezt kritizálta Longhand.
MiHand és a bejegyzés összes többi olvasója:
a bejegyzésemben valóban – tévesen – azt gondoltam, hogy a portál egyszerűen behúz idegen helyekről cikkeket és azt újrapublikálja sokszorosan, ettől van az, hogy egy szemétkupacként terítik be egymást a cikkek a keresőkben.
Tiszteletüket tették a portál elégedett ügyfelei a blogon szép számban, nevüket, általuk szerkesztett oldalakat felvállalva és részletesen ismertették, hogy hogyan működik a dolog.
Helyére kell hogy tegyük a dolgot!
A hozzászólások révén kiderült, hogy a feltelezésem téves, – az MConet az ország szinte minden településén elérhet? weboldalaira (szerk.: teccikérteni) -, saját szerzőik töltik fel a saját cikkeiket (dönt? többségben minden bizonnyal).
Fentiek miatt, elnézést kérek az MCOnet portál felháborodott ügyfeleitől.
Tényleg nem volt igazam a bevezet? leírás nem helyes!
Tévedtem.
A helyzet sokkal borzalmasabb.
Viszont ez már egy másik kérdés, más bejegyzés témája lehetne, amivel én nem szeretnék foglalkozni…
Beleolvasgatva ebbe a pazar egymás mellett elbeszélésbe olyan érzésem van, hogy az egyes mconet aldomain szerkesztő csapatok tényleg azt az előnyt látják, hogy mindenhol elérhet? az adott információ, amit ?k közzétesznek. De könyörgöm, nem egy nyomtatott sajtó anyagról van szó!
Az mconet egyszerűen jól megfogalmazta azt, amit az iszonyat mennyiség? oldalával el tud érni. Csak nem nagyon értem, hogy miért van szükség ezekre, ha mindegyiken ugyanaz jelenik meg, mert ugye minden egyedi tartalom megjelenik minden egyedi aldomainen. Azaz minden egyedi tartalommal feltöltött egyedi aldomain … ugyanaz. Ha nem is 100%-ban.
Kedves képvisel?k. Ez mind szép és jó, hogy minden kis faluban elérhet? az egyedi tartalom. De tényleg: Önök szerint ezt az oldalt pl. (longhand.hu) nem éri el mindenki, aki akarja?
Egy adott, egyedi tartalom látogatottságát és sikerét nem az határozza meg, hogy hány, egymástól (akárhogy is nézzük) független oldalon megjelenik. Sokkal inkább az, hogy a tartalom a megfelelő oldalon jelenjen meg, azaz egy témájában egységes oldalon. Attól hogy ezer, vagy három millió oldalon megjelenik ugyanaz nem biztosítja azt, hogy azt az információt többen olvassák.
Longhand biztos tud erről sokat mesélni. :-)
Körmendi Péter: nem szeretném a fizikai épségem még az eddigieknél is jobban kockáztatni. :)
Zárjuk le végre az első magyaroszági online nyomda történetét inkább és azoktól a hozzászólóktól meg elnézést kérek akiken élcel?dtem, ?k többnyire derék jószándékú emberek.
MCOnet Internatioanal
Tisztelt Hozzászólók! Tisztelt Blog elindító!
Az MCOnet International vezetése nevében szeretném Önöket tájékoztatni:
Naponta adunk át egy országos vagy társmédiát, hetente indítunk el egy település online-t helyi önkormányzatok, intézmények, vállalkozások együttműködésével.
Szlogenünk: „Helyi hírek helyieknek” plusz országos és szakmai hírek. A helyi híreket a helyi partnerek biztosítják, az országos híreket az országos partnerek, többségét helyi szinten közvetlenül töltik.
Kijelentjük, hogy az olvasási kultúra nem teljesen változik meg az Interneten. Jövőben is lesz igénye az embereknek helyi szinten, keresés nélkül, helyi hírekre, helyi képgalériákra, helyi video és internet TV-re.
Pl.: Nyíregyháza Online – nyíregyházi ,hírek, rendezvények és információk egy helyi MCOnet település online-on szerkesztett formában megjelenítve. ( Helyi szinten szerkesztik és töltik. )
Nyíregyházi hír kategória: https://nyiregyhaza.mconet.biz/nyiregyhaza_39.html
Nyíregyháza képgaléria: https://nyiregyhaza.mconet.biz/index.php?action=pictures&cid=7
Kérdés: Miért nem jeleníthetünk meg pluszban a nyíregyháziaknak ezen a portálon országos politikai, gazdasági és szórakoztató, vagy vállalati termék és szolgáltatási híreket?
Pl. Belföld: https://nyiregyhaza.mconet.biz/hirek/belfold_19.html
Hazai sztárok ( bulvár ): https://nyiregyhaza.mconet.biz/sztarhirek/hazai_sztarok_163.html
Mobil: https://nyiregyhaza.mconet.biz/hirek/mobil_online_hirek_1596.html
Miért vennék el az emberektől azt a jövőképet, hogy egy digitális újságárúsnál kaphatók legyenek a helyi digitális újságok ( hírek ) és az országos újságok ( hírek ).
Kérdés: Egy nyíregyházi újságárusnál kaphatóak a helyi újságok? Pl. Kelet Magyarország és kaphatóak az országos napilapok ( Blikk, Népszabadság )?
Lehet, hogy a Blikk minden település újságárusánál kapható? Miért?
Miért nem járnak fel minden települséről Budapestre megvenni a Blikket?
Az MCOnet International miért nem teheti meg ugyanezt? Hogy az országos, szakmai , céges híreket megjelenítse a helyi település hírportálokon?
Tudjuk ez egy kicsit más megközelítése az Internetezésnek, de kérjük had döntsék ezt el , a helyi településeken él? Internetezők.
Köszönettel,
MCOnet International – Szabó Zoltán ügyvezet?
:-)
OK, egyetértek.
Csak egyszerűen nem bírtam ki, hogy ne szóljak bele én is valami h?dehasznosat. :-)
Jól tudom, hogy megjelensz az idei Internet Hungary-n? Ha igen, majd érdeklődnék, ha lehet.
Üdv: Peti
Amennyiben sikerül addig kerítenem valami szekuritit, akkor igen. :)
Több ember szemében lettem szálka utóbbi két hét alatt, mint életem eddigi 33 éve alatt.
Nyugodtan keress meg, ott leszek mindkét nap. Fel is hívhatsz, ha nem találsz.
Ez a blogbejegyzés minden általam vártnál szomorúbb véget ért. Remélem néhány ember levonta a tanulságot a történet SEO-s részéből, és még több az emberi részéből. Én várom a többi blogbejegyzésedet, mert mostanában mindegyiket elolvasom. Üdv!
Nem kell szomorúan venni, konkrét fenyegetést nem kaptam, a félreértések elkerülése végett! Egy-két üzenet jött viszont ami nem túl minőségi…
És köszi MiHand!
Tisztelt Blog indító! kérném lezárásként 69-es hozzászólásához a következő sorok megjelenítését
=================================================
Tisztelt Olvasók!
Az MCOnet International naponta ad át egy társmédiát, hetente egy település online-t helyi önkormányzatok, intézmények, vállalkozások együttműködésével.
Szlogen: „Helyi hírek helyieknek” plusz országos és szakmai hírek. A helyi híreket a helyi partnerek biztosítják, az országos híreket az országos partnerek, többségét helyi szinten közvetlenül töltik.
MCOnet kijelenti, hogy az olvasási kultúra nem teljesen változik meg az Interneten. Jövőben is lesz igénye az embereknek helyi szinten, – keresés nélkül!!!, helyi hírekre, helyi képgalériákra, helyi video és internet TV-re.
Pl.: Nyíregyháza Online – nyíregyházi ,hírek, rendezvények és információk egy helyi MCOnet település online-on szerkesztett formában megjelenítve. ( Helyi szinten szerkesztik és töltik. )
Nyíregyházi hír kategória: https://nyiregyhaza.mconet.biz/nyiregyhaza_39.html
Nyíregyháza képgaléria: https://nyiregyhaza.mconet.biz/index.php?action=pictures&cid=7
Kérdés:Az MCOnet miért nem jelenítheti meg pluszban a nyíregyháziaknak ezen a portálon országos politikai, gazdasági és szórakoztató, vagy vállalati termék és szolgáltatási híreket?
Pl. Belföld: https://nyiregyhaza.mconet.biz/hirek/belfold_19.html
Hazai sztárok ( bulvár ): https://nyiregyhaza.mconet.biz/sztarhirek/hazai_sztarok_163.html
Mobil: https://nyiregyhaza.mconet.biz/hirek/mobil_online_hirek_1596.html
Miért vennék el az emberektől azt a jövőképet, hogy egy digitális újságárúsnál kaphatók legyenek a helyi digitális újságok ( hírek ) és az országos újságok ( hírek ). Egyben – egy helyen!
Kérdés: Egy nyíregyházi újságárusnál kaphatóak a helyi újságok? Pl. Kelet Magyarország és kaphatóak az országos napilapok ( Blikk, Népszabadság )?
Lehet, hogy a Blikk minden település újságárusánál kapható? Miért?
Miért nem járnak fel minden települséről Budapestre megvenni a Blikket?
Az MCOnet International miért nem teheti meg ugyanezt? Hogy az országos, szakmai , céges híreket megjelenítse a helyi település hírportálokon?
Lehet ez egy kicsit más megközelítése az Internetezésnek, de had döntsék ezt el , a helyi településeken él? Internetezők.
Ha valaki úgy érzi van még hozzáf?znivalója …, szabad az út. Én nem kívánok megszólalni ebben a threadben több alkalommal.
Ez számomra egyre szomorúbb. Mármint hogy ennyire durván sikerül megvezetni többtíz (száz?) (ezer?) embert. És tényleg felül kell vizsgálnom az álláspontomat Mária blogjával kapcsolatban, sokkal nagyobb szükség van rá mint gondoltam.
Tényleg teljesen komolyan mondom hogy ez az egész sztori számomra a hónap (esetleg az év) legszomorúbbjai közt van. Hát hiába dolgozunk?
Úristen.
Ezek nem értik, bazz. És még fizetnek is érte.
Longhand, nagyon belenyúltál, de már muszáj volt, köszönöm (most már a bátorságodat is, úgy tűnik).
Hálisten Google legalább vizsgálódik már.
Engem egyszer hívott föl a mcionet-es TÉRÍT? (valahogy nem jut eszembe jobb szó), azt hiszem 5 perc nem kellett, hogy belássa, én nem az a laikus vagyok, mint a többi (sajnos nem lehet elvárni az átlagtól, hogy átlássa ezt a kulimászt, sőt…), eléggé megalázó véget ért az a beszélgetés.
Nem tudom eldönteni, mi lenne a jobb szó, de egyszerre jut eszembe az ügyes üzleti modell, a b?nszövetkezet és a szekta kifejezések.
No, Libretto, azért annyira talán nem gáz a helyzet. De tény, hogy az ötlet nem rossz, csak a kivitelezés árt a “rendszernek”. Iletve a “térítés” módszere egy kicsit … hogy is mondjam… “csalóka”.
Azt egy jó dolognak tartom, hogy egy helyi emberke felmegy a helyi kis oldalra, ahol helyi híreket és reklámokat lát, emellett pedig egyéb híreket olvasgathat a nagyvilágból. Egy nagy bibit látok ebben, hogy az egyéb hírek különálló cikként jelennek meg az oldalakon. Nem vagyok még annyira otthon a témában, de biztos számtalan megoldás létezik arra, hogy az egyik oldalon megjelentett egyedi tartalmat a másik oldal “belinkelje”, legyen az akár RSS megoldással, vagy bármi mással, ami nem okoz ennyire durván duplicate content dolgokat. Szóval ha az mconyetes csapat hosszabb távon gondolkodik, akkor nagyon gyorsan elkezd tanácsokat kérni, nehogy egyik napról a másikra a gúgli kidobja az egész hóbelebancot a listájáról. Mert akkor aztán kapáltak.
Tisztelt mconet: üzleti érdekek féltése helyett inkább épít? jellegű kritikának vegyétek ezt a bejegyzést és a hozzászólásokat. Nem akar Titeket senki sem bántani, és a hatalmas bizniszeteket sem akarjuk elvenni. Csak a stílus az, amire azt szokták mondani: “ejnye, ezt így ebben a formában nem illik”.
No de innentől én is átpártolok a “nem szólok már bele, csak olvasom” oldalra.
Longhand: ha időd engedi, IH 2008 után szívesen összefutnék Veled egy beszélgetésre, kávéra, sörre, stb.
Üdv: Körmendi Péter
Na, végigolvastam, ezért már kitüntetés kéne hogy járjon :). Longhand megragadta a lényeget, de ezt sajnos sok korlátolt ember, aki nem érti a “zinternettet” nem vágja. Sebaj, annál jobb nekünk akik értik ;). Peace.
Wirg: finomabban meg szerényebben please, peace.
Wirg, más néven, hamár anchoros a link (nofollow is jó vmire) :)
Szerényen, finoman OK, de most komolyan: szerinted nem szomorú ez az egész történet? Nem szomorú hogy egy ilyen nagy cég ennyire durván meg tudja vezetni ezeket az embereket a szolgáltatásuk “hasznosságáról”? Szerinted erre van szükség? Egy aldomaingyárra? Ennyire buták és antiinternetguruk az emberek? Ez a jövő, ez visz előre? Nyilván Te is tudod hogy mire gondolok. Az internet számomra és feltehetőleg számodra is a hozzáadott értékről szól. Itt ilyesmiről nem nagyon beszélhetünk. Sajnálom ezeket a cégeket…miért nem indítanak saját domainen saját oldalt, saját tervekkel és SEOval? Ahelyett hogy fizetnek egy olyan óriásvállalatnak aki ezt a “hozzáadott értéket” produkálja. Erre gondoltam amikor leírtam ezt: “Longhand megragadta a lényeget, de ezt sajnos sok korlátolt ember, aki nem érti a “zinternettet” nem vágja.” Nem nagykép?ségnek szántam, ha annak tünt akkor sorry.
Bizony-bizony, egy csöppet annak tűnt. :-)
Igen, pontosan ez a “magas_ló_attit?d” az, ami sokat árt(hat) egy-egy szolgáltatásnak. A SEO sem egy mítosz, bár tény, hogy sokan annak érzékelik. Legalább a szolgáltatók maradjanak a földön. Van rossz példa kéremszépen elég; lásd emszionet ;)
Nem a SEOt kellene megérteni hanem a tartalomszolgáltatás célját, miértjét, mikénjét. Erről szól ez a topik is: az emberek 99,9%-ának ez még nem megy és ezért választják az mconet jellegű szolgáltatókat.
A SEO csak egy hatékonyságnövel? eszköz ezen az úton, nem misztikus, tanulható.
Egy ismerősöm mondta ezt amikor a SEO-zásról beszélgettünk egy finom bor és cigarettafüst társaságában, próbálom idézni:
“Aki SEO-val foglalkozik, automatikusan a sötét oldalra áll át! Csak a karakter és az akarat dönti el, hogy fehér, vagy fekete. Egyszer el kell dönteni, hogy a pénzt vagy a tiszta lekiismeretet választod. Más szavakkal: a SEO-zással felnyitod Pandora szelencéjét, kérdés, hogy megértél-e erre a tudásra. :-)
Nem biztos, hogy ide passzol, de ez jutott eszembe.
Hitel, elnézegetve az oldaladat, ez hajlik a sötét oldal felé. :-) Ejnye.
Yoda vagyok :)
…sokat kell még tanulnod, ifjú padavan…
Hééé :) Nem hajlik ez sehova, a black hat távol áll tőlem. Mondjuk ez az oldal nekem se a kedvencem, nem is én csináltam, csak üzemeltetem és SEOzom. Viszont tetszik ez a szöveg a SEOval kapcsolatban, elmés :)
“Más szavakkal: a SEO-zással felnyitod Pandora szelencéjét, kérdés, hogy megértél-e erre a tudásra.”
100% agree, nagyon találó. Át is venném szabad felhasználásra. :)
Csak ne úgy vedd át, mint azt az mconet tenné…
:-)
pedig sajnos nem áll módomban minden elhangzásakor forrásmegjelölni, de itt akkor dokumentáljuk: SEO vonalon pandorás duma a tied. :)
OK, túltárgyaltuk. :D
Ritkán vagyok csak fogékony mélyanalízisre, de a szemétdombosok kapcsán a tevékenységük lelki mozgatórugói talán megérnek pár sort.
A SEO-val foglalkozók 4 f? fázison esnek át, mint ahogy más szakmabeliek is.
1. felfedezés öröme
2. első ‘hatalomérzeti’ mámor, magabiztosság tet?zése
3. állandó kételyek megjelenése, a tudás folyamatos szétszedése és újra összerakása
4. transzcendentális-filozófiai síkra terel?dés, ahol a konkrét technológia már rég nem számít
Az első fázisosok a naiv rácsodálkozók, akik még minden agressziótól (hatalomvágytól) mentesek. ?k alkotják a SEO fórumok legnagyobb közönségét. Jó fejek, érdeklődők.
A szemétdombosok a második fázis elején-közepén vannak, ahol még hiányzik a hosszútávú, kifinomult gondolkodás, az alázat, de a becsvágy már megvan – a gépszíj bekapta az embert (ld.: pandora). Ez egy rossz út, erről már nagyon nehéz lejönni, mert a böszmeSEO-val elért látogatótömeggel könnyen alátámasztva érzi az ember a tevékenységét. Pedig.
A harmadik fázis elején még jelen van az agresszió, amit lassan visszacsippentenek az időközben megtapasztalt meglepetések, “húbazeg”-szituk, bukták, stb. Akinek még nem volt buktája, az tehát még itt nem tart.
A negyedik fázis pedig egy teljesen más sík, ahol a kérdések nem technológiaiak, hanem filozófiaiak. Itt már az ember semmiben sem biztos, itt már az elemekre bízza magát – és lám, az elemek megsegítik.
Még most is bizonytalan vagyok, hogy a századik hozzászólásnál hova jútunk.
SEO-s nem gyárt ideológiákat, dolgozik .. :)
És odafigyel a technikai dolgokra, trendekre folyamatosan, mert fontos.
Na, tudtok-e még szemétdombot? :D
Ilyet nem, de ez is szemét:
go.ogle.hu alias http://www.gugl.hu
És ez sem zavarja senki szemét…
:-)
…hát ide jutottunk.
Huhhh.
“SEO-s nem gyárt ideológiákat, dolgozik”
A kett? nem zárja ki egymást. A munka mást jelent az első, és mást a negyedik fázisban. A második fázisos ember linképít, mint az állat, a harmadikos új trendeken és technikákon töri a fejét.
Ahogy haladunk előre, egyre kevesebb a technológia, egyre több a stratégia.
Longhand ez a poszt telitalálat volt a részedről… mellesleg rég röhögtem ilyen jót… :D
Online nyomda… nagyon jó… :D
Kedves Bano!
A SEO és a filozófia kapcsolatáról csak annyit, hogy :
“Itt már az ember semmiben sem biztos, itt már az elemekre bízza magát – és lám, az elemek megsegítik.”
Azok, akik semmiben sem biztosak, tehát szkeptikusok, azok csak folyton kételkednek (némelyek módszeresen, némelyek random) akár még a SEO egzisztenciáját illetően is. Továbbá a szkeptikusok semmit sem bíznak az elemekre (?k az atomisták) mivel az elemtan nagyonis sok kételkednivalót hagy maga után. Továbbá még a transzcendens fogalma is belevegyült a SEO témába, amely végül is felvetette bennem azt a kérdést, hogy “hogy kerül Pilátus a krédóba?” tehát miféle transzcendentális filozófiához vezethet a SEO? Talán az etikai értékek szétmálására és a Hübriszbe esés esetére célzol? :)
:) Annyira azért nem.
A ‘transzcendentális’ jelző talán erős; amire célozni akartam, az a következő.
Egy idő után eltávolodik az ember a konkrét technológiától, azaz nem konkrét protokolloknak, és vélt szabályszerőségeknek próbál megfelelni, hanem ‘alkot’.
Nem a ‘költ?k kézikönyvét’ forgatja, hanem ír. Nem filmslágerek magyarul, hanem zeneszerzés. Nem linképítés és metab?vészet, hanem korrekt, egyedi, webes szolgáltatás.
A SEO érdekes problémákat vet fel, hirtelen 3 jut eszembe, ami különösebben foglalkoztat:
– zéró összeg? játszmaként modellezhet?-e egy-egy új Google-index?
– hogyan minősíthet? ‘látatlanban’ egy információdarab (nevezzük stringnek)?
– meddig mehet el egy szakember egy adott site optimalizálásában (etika)?
Fontos kérdések, nincs is talán rájuk általános és jó válasz – de gondolkodni jó rajtuk.
bano: a linképítés, ha igazán kompetetív témában vagy, kell, ha tetszik, ha nem.
Ha igazán kompetetívben.
Addig a kezd?körhöz sem tudsz felállni.
Még a remek link-baiter tartalmak sem segítenek magukban.
Ne magyar példákon gondolkodjunk, hanem egy USA vagy UK keres?re, ahol verseng 30 portál az első oldalra kerülésért a legrosszabb másodlagos kulcsszavakra, long-tail kifejezésekre is (mindegyikre van 30 másik oldal), több éves el?nnyel, te meg megérkezel 31-ikként
Szóval ezt válasszuk külön a többitől, azoktól az abszolut huszadrend? apróságoktól amik többnyire keres?barát kritériumok, nem is a SEO témakörébe tartoznak.
És az igaz, hogy általánosan fától az erdőt nem látva ilyeneken akadnak fent a legtöbben.
Megkérdezi valaki egy fórumon, hogy miért nincs rank az oldalára, néznek alá, fölé, mögé, mindenhova, csak az nem jut eszükbe, hogy a keres? indexbe vessenek néhány pillantást.
Nem kell linképítés (az jobbára linkspam).
Pláne nem magasabb nagyságrendekben. Itt már nem tudsz annyi linket összespammolni, amennyi ebben a nagyságrendben elég. Itt csak az organic way működik.
Itthon még mész valamire vele, de a példaként hozott USA / UK piacokon nem.
A linképítésnek nevezett, jobbára linkspam tipikusan azok pótcselekvése, akik nem a site-jukat építik belül, hanem kívül lakkozzák.
Tessék bízni az ‘elemekben’, a Google-ben. Tessék jó weboldalt csinálni. Tessék annyit akarni kivenni a Google-ből, amennyit a weboldal megérdemel.
Ha keveset érdemel, inkább tartalmilag-technológiailag fejleszteni kell rajta, az maradandó érték, nem lakkozás.
A webes szakma kiválóan alkalmas arra, hogy két úton lehessen elindulni rajta: valaki vagy azt tanulja meg, hogy hogyan teljesítsen, hogyan hozzon létre valódi értéket, vagy hekkel, megkerül, zsiványkodik. A ‘nagystíl?’ linképítés-linkspamming az utóbbi.
A linképítés lényege ugyanis az, hogy az adott, ‘épített’ link nem kiérdemeltetik, hanem megjobbára meghekkeltetik. Tessék bízni a másik ‘elemben’, a webszerkesztőkben, hogy önállóan, saját szándékából tegye ki a linket.
bano, egyetértek.
TARTALOM
Magam nem SEO-s vagyok, de foglalkoznom kell vele, egy szájtot szerelek. A látogatóknak csinálom. Analizálok, számolok, figyelek, figyelek és figyelek, arra megyek, amerre ?k. És ezt a nagy testvér is szereti. őszintén szólva a h?ha “xxxx directory links” mindig hidegen hagyott. Utáltam, mint varjú a rothadt tököt, mert nem láttam értelmét. Ennek ellenére 50%-kal több volt az organic, mint az előz? év hasonló időszakában (nem 2-ről 3 ra :) n?tt).
De azért szépen elkanyarodtunk mcionet-től :)))))
bano:
“Itthon még mész valamire vele, de a példaként hozott USA / UK piacokon nem.
”
Pont fordítva.
Magyar piacon lehet nélküle, ami sok tekintetben egy homokozó USA / UK keres?hoz viszonyítva, odakünn nem.
(annak idején árukeres?nél ki találta ki azt a jó kis partnerprogramot ahol éles linkek vannak? Már büszke voltam rád, hogy te, de ezek szerint nem)
De egyébként visszaolvasva a hozzászólásod meg Librettoét, fogalmi zavarok közt verg?dünk.
Linképítés elég tág fogalomkör, magába foglalva minden a linkszerzésre vonatkozó stratégiát.
Libretto:
nemcsak utazási oldalak vannak (tudom te is utazásban dolgozol), ahol elég nagy a mozgástér tartalom tekintetében.
Magyar piacon utazási oldal tulajdonosként nem szükséges ilyenben gondolkodni. Egy utazási leírás, hotel, térkép, stb. hozza magától a hivatkozásokat. Vannak olyan jellegű tartalmak, ahol ez kevésbé működik.
Gratulálok egyébként a szép eredményhez! ;)
Asszem tudom melyik oldal.
Ach, lebuktam.
Egyúttal arra szeretnék rávilágítani, hogy két irányból lehet megérkezni erre a területre. A szakmai offline oldalról vagy informatikai oldalról. Óhatatlanul szükséges a tudások közeledése, hogy tisztességes munka legyen a végeredmény. A hoteliernek meg kell tanulnia a kódokat, a programozónak meg azt, hogy mi az az ágy meg pörkölt, hogy egyik kedves szlogenemnél maradjak :)))).
libretto: pontosan. A SEO tanácsadónak mindig meg kell tanulnia annak a témának a nyelvét beszélni amin dolgozik. Keresési szokásokat megismerni nagyon alaposan többek között.
Tudnia kell úgy keresni mint a 70 éves Jürgen bácsi akinek régi ismerőse Zimmer Ferenc, a magyar szállodaiparos, az üdülési csekkhez jútott, ritkán utazó magyar pedagógus, ésatöbbiek, ugye.
Én most éppen azt tanulmányozom, Jürgen bácsi unokája hogyan keres plasztikai sebészeket.
Hát, valami hasonlóval küzdök… ez a legnehezebb, a külföldi piac. Nagyon, nagyon küzdelmes. Bár valamiféle segítséget kapok a nagy testvértől. De az már nem kommentsztori :)
libretto: ugye… :)
mconetre 1,5%-os kulcsszús?r?ség. még az is lehet Te leszel az első találat rá…:)
Szép volt uraim, köszönöm, hogy kibicelhettem. És akkor Matthias még konferenciára akar menni :)
Nagyon elkanyarodott a téma.
1. A Google nem díjazza az oldalak duplikálását.
2. MCONET ezt teszi. (Joga van hozzá!)
3. Google nem bünteti a duplikálást. (?)
Erről a figyelemfelhívásról van szó. Ha a Google szabályokat talál ki, akkor legyen következetes!
Lehet 3 millió MCONET oldal indexelve, de legyen a megfelelő helyre rangsorolva (hátra).
TRSoft:
köszönet, hogy kiegyenesítetted kicsit.
A Google alapvetően, a szó szoros értelmében véve nem bünteti a dolgot, csupán hátrasorol oldalakat amennyiben nem rendelkeznek elegendő bizalommal, mert duplikációk többnyire hibából születnek mint szándékosan.
Más kategória persze, ha más oldalakról átvett tartalmak kerülnek újrapublikálásra tömegesen, ilyenért már jár büntetés, akár az indexből is repül a teljes tartalom.
Itt az MCOnet esetén kiderült, hogy ?k többnyire “saját” tartalmaikat többszörözik, inkább etikai kérdés, a mögötte álló ideológia, ahogy ezt teszik az ügyfeleik felé kommunikálva a dolgot…`
Tipikus hiba egyébként portál tulajdonosok részéről az, amikor vásárolnak 5-10-20-30-50 domaint és az összeset felhasználva tükörtartalmat hoznak létre többszörösen egyetlen portálnak, mert azt hiszik ez jó, de ez megint más történet.
@Longhand: mintha azt mondtad volna hogy a saját tartalmadat is találtad már meg náluk. a sajtát duplikáláshoz képest persze ez így elenyész? lehet, de a jelenség(nevezzük tartalom”kölcsönzésnek) akkor is adott.
gabesas: így van, valamelyik ügyfelük feltehetően úgy gondolta, hogy jó lesz a kölcsönzött anyag is.
Mit kellene tennie a Google -nak?
Ha ez így jó és előnyt lehet elérni ilyen módon, akkor ez egy alkalmazható eszköz. Létrehozok aldomain-eket és ismétlem a tartalmamat. Eredmény pedig az lesz, hogy jobb pozíciót érek el. Sőt ha ez megengedett, akkor nem muszáj aldomain sem…
Ha ez nem jó, akkor várom a hátrasorolást.
Kíváncsi leszek…
:-)
Azért ne bízd el magad, TRSoft. Aki hosszú távra tervez, az nem így műveli ezt a dolgot.
Igen, ez egy ismert módszer és a Goggle emberei is tisztában vannak azzal, hogy 40-50 domain-t pár forintért össze lehet vásárolni, akár még más IP alatt is, nehogy esetleg az bezavarjon.
De hidd el, nem fog ez már sokáig így menni. A Google is rájött, hogy csak a linkek alapján értékelni egy oldalt, semmiképpen sem hoz releváns keresési eredményt egy-egy kulcsszóra. És azért azt is vegyük figyelembe, hogy a világon még viszonylag kevés ember fér hozzá a nethez olyan szinten, hogy egy netes doksi relevanciáját egy linkkel “díjazza”, azaz szavazzon rá.
Ha engem kérdeztek, szerintem el?térbe fog kerülni a tartalom és az abban található link indexelési idejének összevetése. (InLink ill. Content Link problematikája) A vásárolt linkekről meg ne is beszéljünk ugye (tökéletes szöveg? linkek, tele a kulcsszavakkal)
Szóval azért vegyük figyelembe, hogy a sz?r?t tökéletesen automatizálni nem lehet. A vas és az ember is pénzbe kerül, nem véletlen, hogy a Goggle olyan tevékenységek tán nézett, ami hozza a lóvét (böngésző, telefon, megmittoménmégmi). Szóval dolgoznak a srácok, meglesz rá a lóvé is, úgyhogy rettegjenek a hamis linkel?k, lassan bealkonyodik ezeknek a technikáknak!
Üdv: Körmendi Péter
Igazából végig olvasva igazán érdekes a helyzet. Az egészből nekem most csak annyi a lényeg, hogy lássam mi a google véleménye erről. Fontosnak tartja a saját irány elveit, vagy nem is érdekes és nyugodtan áthághatóak és megszeghet?ek. Mert megy itt a mellé beszéd de akár merről nézem ebben az esetben a duplikáció az tudatos és szándékos. Ami ugye a google saját ajánlásával ellentétes. Természetesen az én szimpátiámat nem az irány elveket megszeg?k váltották ki. Mert az ugye nem a fehér oldal. Kíváncsian várom a google reakcióját.
Üdv Laziga
OFF: kicsit megnyírbáltam a threadet kiszórva néhány brutálisabb irreleváns hozzászólást magamtól és Bánóczy doktortól, ökölharcban lerendeztük Tihanyban a kérdést, Bánót azóta borogatják otthon.
Viccelek.
A kérdésben lehet futni még néhány kört, hogy mi a linkbuilding meg egyebek, de külön threadet kellene neki szentelni.
Arra is gondoltam érdemes lenne néha podcasteket gyártani néhány témában a blogra, majd Bánót megkérdem, mit szól hozzá, meg lennének egyéb alanyok is akikkel szívesen elbeszélgetnék.
A konferencián is egy csomó gondolat bennünk maradt szerintem, amire nem jutott idő, elmondani.
Naszóval a nagytestvér szerintem kicsit csal. Az emszionet nagyon komolyan jelen van a tartalmi hálón, csak, ha az én iparágamban csinálok site targeted kampányt, min.10 emszionet aloldal kínálkozik. Összefügg, biztos vagyok benne.
libretto: konkrétan arra utalsz ugye, hogy Google üzleti modellnek nagyon erős alapköve az adwords és esetleg kicsit “elnéz?bbek” néhány olyan nagyméretű portállal aminek a színvonala kifogásolható, de adsense-ben szép bevételeket termel.
Igen. És nagyon fontos nekik a tartalmi háló, az hoz több bevételt (legalábbis errefelé, ez biztos). Amikor náluk voltam, akkor is folyton a tartalmi háló volt “nyomva”. Tehát szerintem simán.
libretto: inkább pont azt hallottam, hogy gyenge magyarországon a tartalmi háló egyelőre és azt szeretnék ha erősödne. Talán ezért is nyomták annyira :)
Nektek is bevállalták a ppc kampányok menedzselését?
Van 1-2 cég akinek bevállalták (díjazásról nem tudok).
Hát, ha “nem figyelek oda”, akkor nekem több szokott elmenni a tartalmira, mint a keres?re. Igazából nem is csak, hogy bevállalták, hanem segítséget ajánlottak. Nem keveset. De megérdemeljük – ?k meg profik, hihetetlenül fölkészültek bel?lünk. na, de megint elkanyarodunk… csak ok lehet mindez, hogy nem dobták még ki a az ontopic szájtcsoportot :)
libretto: derék dolog, de kicsit aggályos etikailag a dolognak az a vonatkozása, hogy ?k sokkal több adathoz hozzáférhetnek, több dolgot látnak mint egy független ügynökség.
etika? az üzletben?:) egyébként nyilván ügynökségek oldaláról aggályos, hogyha az ügyfelek ezáltal pontosabban célzott,olcsóbb, sikeresebb, vagy bármi más módon jobban teljesít? kampányt kapnak, akkor én nem érzem ezt akkora problémának.
gabesas: mindenkit nem fog tudni bevállalni a google, abba is gondolj bele.
A Google lépése érthet?, bár én nem ezt tettem volna, de ki vagyok én? :)
Azt lehet tudni azért, hogy amíg be nem léptek ebbe a szegmensbe (azaz nem kezdtek el ?k maguk kampányt csinálni), addig voltak olyan ügynökségek, amelyek dupla áron adták a kattintásokat. Azaz ha a kampányra elment 100e HUF, akkor kiszámláztak 200e-t. Namost emiatt ugye a 100e Ft-tol a Google esett el, hiszen a cég rászánta a pénzt. Ráadásul így kevésbé is volt hatékony az AdWords.
Magyarul néhány nagy ügynökség extrahaszna miatt léptek be, és most szív mindenki.
Szóljon, aki máshogy tudja :)
@Longhand: nem is kell mindenkit bevállalnia. Az egyenl?k most is egyenl?bbek lesznek a többieknél, aki sokat költ, az mégjobban fog járni. De hát ilyen a világ. Vagy a Konrad által írt verzió, hogy akit eddig lehúztak az ügynökségek, az jobban jár a saját google kampánnyal.
Van harmadik verzió is vajon?
Konrad, ez hagyján, mostanában már olyan “ajánlatokat” is kapok, hogy nem kell kattintás után fizetni, garantált megjelenés, fix ?sszeg. “Éseztígyhogy?”
Annyiban igazad lehet, hogy be akarnak szállni, a legtöbb cégnek flatusa sincs, mi az az adwords, pedig viccesen egyszer?. És az ügynökségek “segítenek”. Bár ezzel nincs is gond.
Mindjárt beletúrok a céges levelekbe és el?kerítem a csodaajánlatot.
A levél nincs, de emlékezetből:
https://www.szponzoraltlinkek.hu/
Hogy jókedvetek legyen hétvégére, na.
libretto: ezeket én nem hívnám ügynökségeknek.
küldtem egynek a címét is, hogy röhögjetek, de kimoderált az automata
szponzoraltlinkek.hu
De vannak tisztességes ügynökségek is, akikkel egy laikus szívesebben adworszöztet, minthogy ? kapirgáljon.
libretto:
“küldtem egynek a címét is, hogy röhögjetek, de kimoderált az automata”
Beengedtem közben.
Jól ismeri már az akismet is a weboldalt úgy látszik.
[…] bejegyzés címe lehetne, akár Szemétdomb 2 […]
libretto:
“mostanában már olyan “ajánlatokat” is kapok, hogy nem kell kattintás után fizetni, garantált megjelenés, fix összeg”
Ilyen jó kis ajánlat akad bőven, az egyik kiemelkedő szolgáltató ebben, az a régebben igen nagy, de mára sokkal apróbb terjedelmű könyvet adja ki, melyben sok-sok telefonszámot találhatsz meg. Újítás és rendkívüli lehetőség és hasonló hangzatos jelzők kísérik eme törekvést.
Nem egészen ide tarozik talán, de szerintem eléggé irritáló sok online céglista, vagy cégadatbázis portálokon a minisite… Nem értettem régebben sem, hogy azzal mit akarnak, ha van egy weboldalam. Nem duplikálás elvileg, de valahol mégiscsak annak érzem. Tüntesse fel a cég adatait, meg a http://www.valami.hu-t és ennyi, vagy ne minisite-ot akarjon, hanem pl. vendégkönyvet, vagy valami erdetit.
[…] biztosítékot néhány kompetitív kifejezésre a Caffeine. Egy példa: a biztosítás szóra egy szemétdomb aloldala a 10. helyezett. Van még mit […]
az mconet mar csak 166 ezerrel van bent:D