Site icon Longhand

Google Analytics: Advanced Segmentation

Ugyan hozzám még nem volt oly’ kegyes a sors, illetve a Google, hogy a legfontosabb Analytics fiókomat updatelje, de van két másik fiókom, ahol kipróbálhattam az Advanced Segments opciót, amire régóta várok.

Be is mutatom mi volt az első egyéni szegmens amit beállítottam.

Google organikus forgalom szegmens

Minden nagyobb portál esetén ezidáig külön profilt kellett készítenem, két szűrő beállításával, ahhoz hogy az oldalak organikus keresőforgalmát (azon belül is Google) vizsgálhassam kizárólag egy profilon belül.
Az Advanced Segmentsel ettől most megkímél az Analytics, gyorsabban létrehozható a célra egy szegmens és az egyszer létrehozott szegmens utána bármely weboldalon alkalmazható a fiókon belül.
Nem beszélve, hogy visszamenőlegesen a teljes időszakra alkalmazható és rengeteg összehasonlítási lehetőséget ad egyéb szegmensekkel.
A szegmens létrehozása néhány másodperc, ahogy a lenti ábrán látható.
(Teljes keresőforgalomra már létezik egy szegmens)

A filterek szerepét nem váltja ki teljesen az új opcó, de nagyon hálás dolog, plusz profilokat spórol meg és megkönnyíti a beállításokat sok esetben, várom már, hogy elérhető legyen az elsődleges accountom is.
Nektek már megvan?

Exit mobile version