Site icon Longhand

Google kulcsszavas pozíciók mérése Google Analyticsben

Megjegyzés: Lenti megoldás már nem alkalmazható, mivel a 2010-es évek elejétől a Google nem adja át referrerben a keresési kulcsszót. Kulcsszavas keresési statisztikák elemzéséhez a Google Search Console kapcsolódó riportjának az adatai érhetőek el.

—–

Egyre gyakrabban találkozni a magyar Google keresések esetén is az új “ajaxos” találati listával (‘/#hl=’…), amellyel kapcsolatban két holland keresőmarketinges srác hívta fel a figyelmet, hogy a Google URL paraméteren keresztül átadja a kattintott pozíciót.
Ezáltal
pontosan követhetőek Google Analyticsen keresztül a kulcsszavas helyezések.

4 filtert szükséges beállítani, hogy megjelenjenek a helyezések is az egyes kifejezések mögött (‘Visitors’ -> ‘User Defined’)
Ne feledjünk külön profilt létrehozni analyticsben a célra, ha még nincs külön profil az organikus forgalomnak.
(a negyedik filter ‘ismeretlen helyezésre’ javít, amennyiben hagyományos találati lista és nincs info)

1.

Filter name: “Ranking 1”
Filter type: “Custom filter – Include”
Filter field: “Campaign Medium”
Filter pattern: “organic”

2.

Filter name: “Ranking 2”
Filter type: “Custom filter – Include”
Filter field: “Campaign Source”
Filter pattern: “google”

3.

Filter name: “Ranking 3”
Filter type: “Custom filter – Advanced”
Field A -> Extract A: “Campaign term”, “(.*)”
Field B -> Extract B: “Referral”, “(\?|&)cd=([^&]*)”
Output To -> User Defined: “$A2 (position: $B2)”

(Field B Required!)

4.

Filter name: “Ranking 4”
Filter type: “Custom filter – Search and Replace”
Filter field: “User Defined”
Search String: “\(position: \)”
Replace String: “(position unknown)”

André Scholten bejegyzésében a Sitelink kattintások mérése is le van írva
(ezt egyébként advanced segments-el is lehet mérni elég könnyen, nem pozíció, hanem céloldalak tekintetében nézve)

Exit mobile version