Site icon Longhand

Kampánykövetés okosan (Google Analytics)

Egy olyan hibáról lesz szó, amit portál tulajdonosok gyakran elkövetnek, link kampányok követése során.

Van a hirdetések azon fajtája, amely esetén a link hivatkozások nem láthatóak a keresők számára, pl. a klasszikus Google Adwords hirdetések linkjei, nincs a keresőrobotok szempontjából jelentősége, mert javascripten belüli, “láthatatlan” linkek.
A jellegzetes formátuma ezen linkeknek amikor URL paraméterekkel mérjük analyticsben a kampányt:
?-et követően szerepelnek az URL-ben az ismert paraméterek: utm_source, utm_medium, utm_campaign, …

Az előbbi forma használatával alakult szokássá olyan link kampányok mérése is, amelyek nemcsak direkt forgalomban, SEO tekintetben is értékes linkekkel szolgálnak a oldalnak.
Illetve csak szolgálnának.
Ehelyett duplikációt okoznak a céloldalnak, amit a keresőrobot gyakran be is indexel.

Miért ne használjunk kérdőjelet a linkben

A hiba oka, hogy a ?-es illesztéssel, a keresőrobot a hivatkozást, a céloldaltól eltérő url-en értelmezi.
Nem kevés példát találhatunk a magyar neten, egy egyszer? kereséssel: inurl:utm_source= site:.hu

Megoldás

A megoldás#’ használata ‘?’ helyett az URL-ben.
Jól ismert tény, hogy a keresőrobot a kettőskereszt utáni részt ignorálja az url-ben, így azt bármivel kiegészíthetjük, marad az eredeti URL a keresőrobot által tárolt cím, erősítve a kampány céloldalát.
A # után használt paraméterek figyelembevételéhez Google Analyticsben, a pageTracker._setAllowAnchor(true) parancsot kell hozzáadni az oldalak analytics követőkódjához.

update: a Yahoo, Live és Google keresők által 2008 februárban közösen bevezetett canonical attribútummal a probléma szintén kiküszöbölhető.

Exit mobile version