Site icon Longhand

Láthatatlan látogatók – Google Analytics Opt-out

Egy olyan új böngésző pluginról lesz szó, amit bevallom őszintén, nem szívesen reklámozok, de kénytelen vagyok beszélni róla.
Steki említette Twitteren, hogy megjelent három böngészőre a Google Analytics Opt-out plugin, amivel a felhasználó könnyedén kizárhatja magát a mérésekből, a Google Analytics nem fog adatot gyűjteni az oldalletöltéseiről egy weboldalon sem a plugin telepítése után.

Nem szívesen reklámozom, mert egy SEO-snak a Google Analytics az egyik elsődleges webanalitikai eszköze, plusz gyakran a megbízóval történő elszámolás alapját képező statisztikákat is szolgáltatja egyben, de hozzá kell szokni, hogy egyre többször hallunk majd a személyes adatok védelmében megszólaló hangokat, amelyek a webanalitikai alkalmazások blokkolására buzdítják a felhasználókat.
Így várhatóan egyre nagyobb arányban lesznek olyan látogatók, akik nem lesznek láthatók a GA statisztikákban.
Valószínűsítem, hogy a Google is külső nyomásra döntött úgy, hogy könnyebbé teszi a felhasználók számára az Analytics mérések blokkolását.
Pár hónappal ezelőtt jelentették be a dolgot, így már néhányan olyan megoldásokon is elkezdtek dolgozni, amelyek a mérések “pontosságáról” és a nem mért látogatók arányáról nyújtanak statisztikát.

Az YMMV web stats konkrétan a bejelentés hatására született projekt.
Az alkalmazás az analytics statisztikáink kiegészítésére, három alapvető dolgot mér:

  1. Ad-blockereket használó látogatók száma
  2. Google Analytics mérést blokkoló látogatók száma
  3. Noscript látogatók

Itt az ideje kipróbálni, szívesen veszem a visszajelzéseket, hogy kinek hogyan működött, milyen arányokat mutatott.

Exit mobile version