Site icon Longhand

Google kereső és a brandek

Van szerencsém néha nevesebb cégeknek, kiemelkedő hírnévvel rendelkező brandeknek dolgozni.
Olyan brandek amelyeknek a tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavak, ha említésre kerülnek, akkor 10/8 ember az adott brand nevét válaszolja, társítja a kifejezéshez automatikusan.

Ilyen ügyfelekkel való együttműködés során tanulja meg az ember a látogatottsági statisztikákat vizsgálva, hogy az
eyetracking tanulmányok és minden egyéb felhasználók keresési szokásait elemző statisztikák, mind fals statisztikák magukban, az egyes keresésekhez kapcsolódó pszichológiai motivációk figyelembevétele nélkül.

Követhetjük kísérleti alanyok szemmozgását, feltételezhetünk keresési jellegzetességeket egyes keresések alapján, de a felhasználó gondolataiba soha nem nyerhetünk belátást: így hiteles statisztikát sem készíthetünk pozíciók szerinti átkattintási arányokról.

Minden keresésnek, minden kulcsszónak vagy kifejezésnek egyedi története van felhasználók szerint.
Egy a közös: megoldás keresés, és a kiválasztás mögötti pszichológiai motivációkban sokat számít a megbízhatóság érzése.

Lehet, hogy egy nevesebb brand csak 3. vagy 5. a Google találati listán a tevékenységéhez kötődő elsődleges kifejezésre, de a felhasználók 90%-a mégis ezt az oldalt fogja kiválasztani, Google rangsorolástól függetlenül.

A Google mára már nemcsak egy szimpla kereső a felhasználók többségének a részére, hanem egy szótár, asszociációk tárháza.
Sok felhasználó iránytűként használja nemcsak direkt kifejezésekhez, hanem általa kevésbé megjegyezhető brand nevekhez, weboldalakhoz.

Hogyan lehet erős brandekkel felvenni a harcot?

Sokkal fontosabb ilyen esetekben egy jó tartalomépítési stratrégia a saját portál hírnevének az erősítésére, célként kitűzve, hogy a felhasználó több kapcsolódó kérdésére találja meg a Google találati listák élén az oldalt, aztán lehet később a konkrét kifejezés a célpont.

Amíg nincs elég bizalom, sokkal kevesebb forgalmat hozhat egyetlen jobb helyezés a fő kifejezésre.
Lehet esztelenül link spamelni, keresőoptimalizálásban sokkal fontosabb szempont a tartalomépítés stratégiájának a helyes meghatározása sok esetben..

Exit mobile version