Imént küldte valaki twitteren:
https://www.bbc.co.uk/ -> https://www.rtl.hu/
Aztán nézzünk egy másik példát:
https://index.hu -> https://zoom.hu
Utóbbi esetén azt csiripelik a verebek, hogy az Index pert is indított az ügyben.
(update: csak perrel fenyeget, Nagy József a Zoom főszerkesztője közben nyilvánosságra hozta a levelet, amit az index jogi képviselőjétől, Bodolai Lászlótól kaptak)
A Zoom.hu esetén valamennyire sejthet? a hasonlóság mögötti szándék. A felhasználók könnyebben megkedvelik az olyan felületet amit máshol már megszoktak ugye.
De nem szerencsésebb egy saját jól megkülönböztethet? brandet elkészíteni megjelenésben hosszabb távon gondolkodva?
Az RTL site “hasonlósága” előtt még értetlenebbül áll az ember.
Amikor sokmilliós projekteknél is ilyen jelenséget lát az ember, felmerül néhány kérdés.
- Milyen lehet a magyar oldalak tekintetében, a kreatív egyedi design-t használó weboldalak aránya és mennyi a sablonokból reprodukált, másolt cucc?
- A webdesignerek hány százaléka végez alkotó tevékenységet?
- Egyáltalán tekinthet?-e alkotói munkának a webdesign, nem ártana-e két külön ágra választani (fest?művész vs. szobafest? mázoló jószakmunkás)
Nem a bemutatott oldalak designereit szeretném bántani persze, bőven elképzelhet?, hogy mindkét fenti esetben megrendel?i oldalról érkezett az igény a hasonló megjelenésre.