Site icon Longhand

Információforrások és a bizalom – közvéleménykutatás

Érdekes, tanulságos közvéleménykutatást készített a Forrester, az egyes online és offline információforrások iránti bizalom arányát hasonlították össze.

A kutatás 2008 második negyedévében készült az Egyesült Államokban, olyan felhasználók statisztikái alapján, akik az összes vizsgált forrást ismerik/használják.

77%-al, magasan veri a mez?nyt, a személyes e-mail, második a felhasználói értékelés és 50%-os eredményt érnek el a keresők találatai.
Mindhárom eredmény nagyon magas, ha a TV (37%) és Rádió (38%) eredményeihez viszonyítjuk őket.
Az eredmény alapján az is mondható, hogy cégeknek bizalomépítés tekintetében mostmár fontosabb a Google találati listákon való megjelenés, mint a mainstream médiában való szereplés.

A legfeltűnőbb a blogok nagyon rossz eredménye, üzleti blogok kerültek a lista végére (16%), a személyes blogok is mindössze 18%-ot értek el, ezzel utolsó előtti helyen szerepelnek.

Még a közösségi portálok adatlapjaira érdemes felhívni a figyelmet (43%), iWiW-es felületek aranyat érhetnének ilyen tekintetben Magyarországon, véleményem szerint.

Nem tudom Magyarországon készült-e hasonló kutatás, nagyon kíváncsi lennék az eredményeire.

Exit mobile version