A távozás oka, nagyon röviden: elege lett abból, hogy a vállalatban, felette és mellette álló személyek, színárnyalatok 41 fajtájával játszadoznak, miközben ő alaposan átgondolt munkákat adott ki a kezéből.
Plastik Józsi is feldobta a témát, ő elsősorban, mint bizalmi problémát értelmezi a kérdést.
Minden tiszteletem Józsié, aki anno az Index.hu designt készítette többek között, a webdesignt érintő szakmai kérdésekben nagyságrendekkel több tapasztalattal rendelkezik mint én.
Néhány gondolatot had mondjak el mégis, ami nem feltétlen egyezik Sasvári Józsi bejegyzésével és a hozzászólói véleményének, a nagy részével.
Kuncogtam a távozott web designer bejegyzésén, amikor olvastam pár nappal ezelőtt. A Google felé ment a vigyor.
Egy kis átgondolás után viszont, ha nagyon röviden kell fogalmazni:
a webdesign nem egy makulátlan képzőművészeti ág, komoly alkalmazkodási készség szükséges hozzá, a kreativitáson túl.
Hosszabban:
Egy olyan felület a web, ahol a felhasználók megszokásai, fontos meghatározó tényezők kell, hogy legyenek, egy-egy design kialakítása során.
Más kérdés az, hogy
eléggé attraktív-e egy design,
és más kérdés, hogy csúnya szóval élve konvertál-e megfelelően.
A Google eddigi 10 éves története során, nem bizonyult annak a cégnek, amely megöli a kreativitást az alkalmazottaiban.
Nem feltétlen úri huncutkodás a játék 42 árnyalattal.
Ha létezik olyan cég, amelynek elegendő statisztikai adata van a webes felület megjelenésének függvényében változó felhasználói szokásokról, akkor az a Google.
Lehet valaki Picasso kaliberű művész, ha nem képes alkalmazkodni a webes környezethez.