Site icon Longhand

Picasso és a webdesign

Picasso - webdesignA minap úgy távozott a Google-től egy webdesigner, hogy nyilvánosan publikálta a távozásának az elsődleges okait.

A távozás oka, nagyon röviden: elege lett abból, hogy a vállalatban, felette és mellette álló személyek, színárnyalatok 41 fajtájával játszadoznak, miközben ő alaposan átgondolt munkákat adott ki a kezéből.

Plastik Józsi is feldobta a témát, ő elsősorban, mint bizalmi problémát értelmezi a kérdést.

Minden tiszteletem Józsié, aki anno az Index.hu designt készítette többek között, a webdesignt érintő szakmai kérdésekben nagyságrendekkel több tapasztalattal rendelkezik mint én.

Néhány gondolatot had mondjak el mégis, ami nem feltétlen egyezik Sasvári Józsi bejegyzésével és a hozzászólói véleményének, a nagy részével.

Kuncogtam a távozott web designer bejegyzésén, amikor olvastam pár nappal ezelőtt. A Google felé ment a vigyor.

Egy kis átgondolás után viszont, ha nagyon röviden kell fogalmazni:

a webdesign nem egy makulátlan képzőművészeti ág, komoly alkalmazkodási készség szükséges hozzá, a kreativitáson túl.

Hosszabban:

Egy olyan felület a web, ahol a felhasználók megszokásai, fontos meghatározó tényezők kell, hogy legyenek, egy-egy design kialakítása során.
Más kérdés az, hogy
eléggé attraktív-e egy design,
és más kérdés, hogy csúnya szóval élve konvertál-e megfelelően.

A Google eddigi 10 éves története során, nem bizonyult annak a cégnek, amely megöli a kreativitást az alkalmazottaiban.

Nem feltétlen úri huncutkodás a játék 42 árnyalattal.

Ha létezik olyan cég, amelynek elegendő statisztikai adata van a webes felület megjelenésének függvényében változó felhasználói szokásokról, akkor az a Google.

Lehet valaki Picasso kaliberű művész, ha nem képes alkalmazkodni a webes környezethez.

Exit mobile version