Site icon Longhand

SEO és PR Magyarországon

Két év kevés volt ahhoz, hogy a PR szakma akár csak megemlítse, hogy esetleg talán érdekes lehet az is, hogy egy cég milyen helyezést ér a keresőkben, és pl. az első oldali találatok közt mennyi a pozitív és negatív vélemény.írja Konrád


Aaron Wall, egy másik mai bejegyzésben azt meséli el, hogy milyen kreatívan használta fel a saját tartalmait és a saját keresőjének, a találati felületeit a terméke népszerősítéséhez.

Utolsóként, egy harmadik cikket említenék, amit tegnap olvastam Figyelőneten, Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi vezetője, arról beszél, hogy magyar web kb. 3-5 évvel van lemaradva az amerikaitól.
Korábban én 2-3 évet mondtam volna, de átgondolva néhány dolgot, teljesen reális lehet a Peresztegi által említett 3-5 év.
Legelképesztőbb példa a felkészületlenségre talán az volt 2008-ban, ha visszagondolunk a patinás DVDrent esetére, akik közel egy évig nem vették észre, hogy kizárták magukat a Google kereső indexéből.
Magyar internetes piac, a nagy lehetőségek hazája egyelőre bárki számára, aki könnyen pénzt szeretne keresni nagyobb cégek PR-eseinek a figyelmetlenségéből.
A brandekre irányuló keresések komoly részét egyelőre vidáman csapolják le műkedvelő cégtudakozó oldalak.
Van egy kedves ügyfelem, aki egy szépségklinikát üzemeltet, az ő hozzá beérkező “hirdetési” és “SEO” ajánlatokon keresztül érzékelem, hogy milyen szinten boldogul a mai napig, sok az ügyfele számára nemhogy nem előnyös, de kifejezetten káros tevékenységet gyakorló, mindenféle legalja cég a magyar piacon.
A klinikának legutóbb ajánlatot tévő vállalkozó szintén egy “tudakozó” volt, akivel úgy kellett leszedetni, az ügyfél weboldaláról lemásolt tartalmát.

Az eset után körülnéztem a konkurensek tekintetében, náluk mennyire boldogulnak hasonló cégek. Sokan vannak sajnos akik ezt megveszik, mert nincs aki tanácsot adna számukra vagy aki tanácsot ad, az nem végzi jól a dolgát.
Magyarország legnevesebb plasztikai sebészére rákeresve (Seffer), szép sitelinkek helyett egy találatot lát az ember a keresőben az első találati oldalon (azt is a domainnek köszönhetően), a többi találat közül 7 (!) valamilyen “cégtudakozó” oldala (második oldalon még másik 7-8 tudakozó oldal). A megjelenést és egyedi információtartalmat is érdemes áttekinteni mindegyik oldal esetén.

Ha rákeresünk a klinika valamely’ sebészének a nevére, a klinika oldala nem található a Google.hu első 10 találata között.

Néha az az érzésem, hogy Larry és Sergey bottal fognak járni, mire az USA szinvonalat megközelítő szintre eljút a keresőmarketing szerepe Magyarországon.

Exit mobile version