Site icon Longhand

Hazai keresőmarketing piac – ppc jelentés

Konrádnál találtam a hírt, hogy a Klikkmania és az Arcus révén végre kicsit részletesebb képet kaphatunk, a keresőmarketing hirdetések körülbelüli árairól, 2007-es év és 2008 első negyedév statisztikái alapján a hazai keresőmarketing piacon.

A Klikkmania oldalán elérhető ppc jelentés elég sok érdekes adattal szolgál: 2007-es körülbelüli kiadások hirdetésekre (Google: 742 990 000 Ft, eTarget: 445 000 000 Ft), témakörök százalákos eloszlása ppc hirdetésekben (pénzügy, kereskedelem a két vezető téma). Az adatok adsense és etarget hirdetés megjelenítők számára is érdekes lehet, melyek a “jól fizető témák”, az eredmény mondjuk eléggé átlagolt, nincsenek kulcsszó típusok egymástól leválasztva, de láthatóak a tartalmi hálózat és kereső találati oldalakon megjelent hirdetések ára közötti különbségek például .
Az átlagos PPC árat 38-55ft között határozzák meg a cégek képviselői, top átkattintási ár 200ft, azaz valamennyivel több mint 1 usd.
Szerény összegek a nemzetközi kompetetívebb piacokhoz képest, de a hirdetések ára folyamatosan drágul, a hirdetők növekvő száma és a licit jellegű rendszernek köszönhetően.
Ami persze a SEO iránti igényt is fokozza természetesen.

Exit mobile version