Keresőmarketing Napon volt egy rövid előadásom Google Analytics és Google Search Console adatok használatáról, keresőoptimalizálás során.
Hogyan kereshetünk keresőforgalmat befolyásoló korábbi előzményekre analyticsben és milyen mutatókat érdemes még nézni amikor a forgalom változásainak a tendenciáit vizsgáljuk.
Új dolog még mindig a Google Tag Manager, kevesen használják egyelőre a magyar piacon, de várhatóan egyre több site átáll majd a használatára,
a fejlesztőknek, fejlesztőcégeknek érdemes felkészülnie az igényekre.
A GTM használatának az előnye, hogy a marketingesek számára egyszerűsíti és gyorsítja a mérőkód módosításokat, a fejlesztők válláról levéve egyes terheket.
A hibátlan implementációhoz viszont megkerülhetetlen a fejlesztők bevonása, szükség van egy javascriptet ismerő programozóra, aki nyomonköveti a változtatásokat.
Egy olyan kétnapos Google Tag Manager tanfolyamra hívnám fel a figyelmet,
ahol az egyik nap külön a fejlesztők számára szól, elsősorban.
A tanfolyamot Geiger Tamás (@duracelltomi) tartja, aki nemcsak remek keresőmarketing szakember,
de komoly programozói tapasztalatokkal is rendelkezik.
Ezen a héten még bevezető áron lehet jelentkezni, jövő héttől drágulnak a jegyek!
Google Tag Manager tanfolyam
Időpont: 2014. május 6. és 8.
Helyszín: Google Grund, 1082 Budapest, Nagytemplom utca 30.
Pár hónappal ezelőtt jelent meg a Paid & Organic összehasonlító riport adwordsben.
A riportban a fizetett és nem-fizetett Google keresőforgalom legfontosabb statisztikáit vizsgálhatjuk kulcsszavak szintjén.
Milyen szinten kannibalizálja a PPC az organikus forgalmat?
Brand kulcsszavas hirdetések mennyire szükségesek?
Nagyobb forgalmú és erősebb branddel rendelkező siteok esetén a fentiekhez hasonló kulcsfontosságú kérdésekre ad választ a riport, de mindezen túl,
SEO tekintetében is nagyon értékes, máshol nem elérhető információkat ad.
“Mikor kezdesz Moszi?” – valahogy így kezdődött volna a következő üzenet.
Ehelyett most búcsúzni kell, másodpercek alatt megváltozott minden.
Próbálom feldolgozni, olvasgatom vissza a levelezéseinket.
Izgalmasak voltak az utolsó üzenetváltások, míg az új állásod véglegesült, bár
én mondtam neked az elejétől kezdve, hogy ez a pozició a tiéd lesz.
Biztos voltam benne, hogy az elhivatottságodat látva rád bízzák a feladatot a Sanoma vezetői.
Emlékszem mindig zavart, amikor kívülállók vitatták az általunk művelt terület szakmaiságának a kérdését.
Bízom benne azt azért tudtad vagy legalább sejtetted, hogy mennyien elismernek téged.
Nem volt mese, tegnap a téged búcsúztató papnak is meg kellett említenie néhány olyan fura kifejezést, mint
“SEO” vagy “keresőoptimalizálás” – ahogy Danit, Gergőt és Misát idézte a beszédében.
Moszikám,
köszönöm a barátságodat, a barátokat akiket általad ismerhettem meg!
És elismerésem azért amit szakmai téren tettél le az asztalra!
A blogodon, előadásaidon keresztül és minden szerepvállalásoddal, amivel a webes szakmát erősítetted.
Az életem egy emlékezetes szép szakaszának lettél egy meghatározó szereplője, szeretettel fogok emlékezni rád mindig.
Isten veled Moszi!
Jellemző probléma, hogy a robots.txt fájlon olyan változtatások történnek, amelyek negatívan érintik az oldal feltérképezését, de a rendszergazda vagy a programozó nem szól vagy maga sem veszi észre, hogy megváltozott a robots.txt tartalma.
Súlyos esetekben a Google is figyelmeztet Webmasters Toolson keresztül, de ez sem garantálja, hogy időben értesülni fogunk a problémáról.
Legjobb ingyenes megoldás a hasonló problémákra a Robotto nevű webes szolgáltatás, amihez egy fiókból 100 domain/sub-domain monitorozását állíthatjuk be, óránként ellenőrzi a megadott címeket és e-mailben értesít megváltozott robots.txt fájl tartalom esetén.
Érdemes beüzemelni ->
Dunder Krisztián a napokban publikált egy cikket a Médiapiacon, amely a Google fejlesztéseivel és kapcsolódó SEO kérdésekkel foglalkozik.
A cikk végén én is válaszoltam néhány kérdésre, ez a nyilatkozat rész olvasható az alábbiakban, a teljes cikket pedig javaslom a Médiapiacon elolvasni.
Egy Excel bővítményt mutatok be, ami nagyon sok hasznos funkciót tartalmaz SEO statisztikák készítéséhez és technikai diagnosztikához. A plugin neve SeoTools egy svéd fejlesztő, Niels Bosma készítette.
Túl a statisztikai függvényeken, amelyekkel a Pageranktől kezdve, Facebook likeok számán keresztül sokféle adat lekérdezhető, a plugin leghasznosabb funkciói számomra a technikai diagnosztikához, hibakereséshez használható függvények. Ezzel kapcsolatban mutatnék be pár tippet.
A magyar nyelvű Google blogban is megjelent hivatalosan, hogy nemzetközi oldalakon – és ennek keretében a magyar oldalakon is – élesítésre kerül a PANDA update, amely az elmúlt hónapok legtöbbet tárgyalt témája volt webmesterek, SEO-sok körében.
Itt a blogon még nem írtam a Pandáról, de ügyfelek részére nagyon sok kérdést kellett megválaszolni, előadást tartani a témában, nagyon sokakat foglalkoztat, hogyan érinti az oldaluk jövőjét a PANDA update.
Mostantól értelmet nyer még többet foglalkozni vele.
Ha nagyon röviden kell megfogalmazni PANDA lényegét, az egyik legfontosabb változtatás a rangsorolás tekintetében, az hogy relevancia mellett az oldalak minősége is sokkal nagyobb hangsúlyt kap az update után.
Korábban többnyire elég volt, ha releváns volt az oldal, sok esetben olyan oldalak is a találati lista élére kerültek, amelyek ugyan tartalmi jegyekben relevánsnak mutatkoztak, de vagy megbízhatatlan, kevésbé szerkesztett tartalmak voltak vagy a felhasználók bizalmát nem nyerték el, a rossz minőségük okán.
Klasszikus példa több, angol nyelven üzemeltetett content farm, amelyeket üzleti céllal hoztak létre a hagyományos újságírással szemben egy új szemlélettel. A hagyományos újságírásban, a minőségi publikációk alapján sikerül olvasóközönséget szerezni, míg a content farmok üzemeltetése az állandóan keresett örökzöld témákra célzottan megírt cikkekről szól, amire a keresőkből lehalászott userek által szereznek forgalmat.
A PANDA ezekre minőségi jegyekre, a megbízhatóságra fókuszál elsősorban.
Korábban a magyar nyelvű Google blogon is publikálásra kerültek, azok a minőségi irányelvek, amelyek a PANDA updatehez kapcsolódnak: Útmutatás kiemelkedő minőség? webhelyek készítéséhez.
Az update sok oldalt érinteni fog nyilván, de az elsődleges célpontok az említett content farmok voltak és elsősorban nagy volumenekben az angol nyelvű találati listákat érintette az algoritmus változtatás, ahogy ezt a Google mérnökei is elmondták, a nemzetközi oldalakat kisebb mértékben, a Google blogon leírtak alapján a keresések 6-9%-át érinti átlagosan.
Amint lesznek statisztikák, visszajelzések, hogyan érintett magyar siteokat a PANDA update, leírom blogon a fejleményeket.
(Ajánlott olvasmány: Google algoritmus frissítések)
A kereső találati listás megjelenések minőségét javító egységesen elfogadott mikroadatos szabványok oldalát, a schema.org-ot jelentette be ma a három nagy webes kereső (bejelentések: Google, Bing, Yahoo).
2009-ben kezdte a Google a ‘Rich Snippets’-ekkel, amelyekkel, szálláshelyek, személyes profilok, vélemények, termék tesztek, események oldalainak a kereső találati listás megjelenéseit lehet “tuningolni”, a fontosabb információk kiemelésével.
Ez most nagyban kibővül, látszik a törekvés, hogy sokkal konkrétabb, áttekinthetőbb elemeket tartalmazó találati listák elérése a cél a jövőben.
Már most több mint 100 a jövőben támogatott formátum található a schema.org oldalán.
Nemcsak tartalomtípusok, hanem oldaltípusok kapcsán több megjelölés látható a listában (contact page, about page, checkout page, etc.)
A korábbi rich snippets-ek kb. 1-2 hónapja jelennek meg magyar oldalak esetén a találati listákon, valószínűleg a schema.org-on publikált formátumok megjelenése is kicsit később fog megtörténni nemzetközi oldalak esetén, mint az angol nyelvű oldalakon, de érdemes rákészülni az implementációval kapcsolatos információk és a lehetséges jelölések típusainak a tanulmányozásával.
update:
érdemes elolvasni a témában Edgár írását is, a paraméterekbe is belemerül egy kicsit mélyebben.
Elérhető a korábban beharangozott 2011-es SUPERSEO konferencia programja.
Kb. 20 előadó közreműködésével, 2 napon át, 2 teremben párhuzamosan zajló előadásokkal tartjuk meg az első magyarországi SEO szakkonferenciát, Galyatetőn a Grand Hotel Galyában****.
A jegyek bevezető áron rendelhetőek meg még 2 napig (november 12-én 24 óráig).