• SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog

23
sep
5

Kulcsszavak – konkurenciaelemzés: keresőoptimalizálás előkészületei

Szerző: LonghandSEO cikkek5 hozzászólás

Remek cikket írt Rand Fishkin a célzott kulcsszavaink – kifejezéseink és azok konkurenciájának a felméréséről a Google keresési kapcsolóinak a használatával.
Inanchor, Intitle, Inurl, elég jól ismert parancsok SEO-val foglalkozók számára, de a felhasználásukról nem túl sok cikk szól általában.
A három parancs olyan tulajdonságokat érint weboldalak kapcsán amely a legmeghatározóbb szempontok kulcsszavak általi rangsorolásban.
Lássuk Rand cikkének egy magyar példára interpretált verzióját, amit az elmúlt hét élményei alapján a hotel pécs szavakkal készítettem el.

A parancsokról röviden:
Intitle paranccsal azon weboldalakra kereshetünk amelyek title-jében előfordul a keresett kifejezés tehát a kifejezés – akár tudatosan akár nem, de – célzott kifejezés a keresőkben.
El?z?h?z hasonlóan az Inanchor egy hasonló meghatározó jellemző a kulcsszavas besorolásban. Inurl kapcsoló a definiált kulcsszó domain nevekben való előfordulását vizsgálja.

Fenti parancsokat külön használva és kombinálva megtekinthető, hogy milyen erős a mez?ny egy kifejezésre, esetünkben a hotel pécs-re.

Nézzünk akkor néhány kombinációt:

intitle:hotel intitle:pécs – weboldal title mindkét kifejezést tartalmazva – 11.100 találat. Látszik olyan mez?nyről van szó amelyben csak úgy random nem fog a találatok élére kerülni egy oldal amely szót ejt a pécsi otelekről.
Nem mind a 11ezer találat lesz releváns természetesen, de az első 30 találatban pl. 99%-ban releváns lapok találhatóak amelyek a sima lekérdezés esetén is a keresésnek megfelelő tartalommal szolgálnak.

intitle:hotel intitle:pécs inanchor:hotel inanchor:pécs
Ezzel a kereséssel nyolcezer alá sz?kül a lapok száma. ??t lehet tekinteni az élmez?nyt ismét, melyek azok az oldalak amelyek leginkább optimalizáltak a kifejezésre és a google egyéb rangsorolási kritériumain túl félretéve, “legerősebbek”a hotel pécs kifejezésre.
A parancsok nem csak arra jók, hogy felmérjük a versengést, de a sorrend alapján az is látható mely weboldalak állnak backlinkekben legjobban az adott kifejezésre.

Elszakadva a magyar példától, emlékezzünk vissza Stephen Colbert Greatest Living American google bombing akciójára.
inanchor:greatest inanchor:living inanchor:american
colbernation_com.png
A kifejezésre mint látható, most is Colbert weboldala a colbertnation.com az első, mert ez az oldal rendelkezik a legtöbb backlinkkel amely a greatest living american kifejezést tartalmatta az anchor textben.

Végül egy pillanatra térjünk vissza Hotel Pécs-re. A Google-ben meghatározhatjuk dátum szerinti keresésben, hogy mennyire friss tartalmakra vagyunk kiváncsiak amely tartalmazza a kifejezést. Alábbi képen az elmúlt 24 órában kerestem.
hotel-pecs-elmult-24-oraban.png

Hasonló cikkek:

  • SEO eszközök
  • A keresőoptimalizálás alapjai
  • Google algoritmus váltások
  • Rangsorolási faktorok keresőkben

Megosztás

Rólam Longhand

5 hozzászólás

  • sildiko írja:
    Sep 23 2007 6:19 pm

    Köszönöm, számomra újak voltak ezek a keresési módszerek.
    És még két dolog új itt – a Google-ben nem tudom az elmúlt 24 órára sz?kíteni a keresést és nálam nem ajánlja fel, hogy a más keresőkben való keresést.
    Hogyan kell módosítanom a beállítást?

  • Longhand írja:
    Sep 23 2007 8:15 pm

    Válaszd egyszerűen a speciális keresést és ott a dátum mez?ben tudod beállítani.

  • mosquito írja:
    Sep 24 2007 3:50 pm

    korrekt iras, koszonjuk :)

  • kamfor írja:
    Sep 26 2007 9:34 am

    Több szavas kifejezés esetén használható az allintitle és allinurl operátor is az intitle, ill. inurl operátorok ismétlése helyett.

  • Longhand írja:
    Sep 26 2007 11:18 am

    Ha csak magában használod valamelyik parancsot akkor igen.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó cikkek

  • SEO eszközök Ingyenes és fizetős eszközök, amelyek sok segítséget nyújtanak keresőoptimalizálás során. Kulcsszó kutató…
  • A keresőoptimalizálás alapjai A SEO (Search Engine Optimization) stratégiai, tartalmi és technikai vonatkozásait…
  • Google algoritmus váltások A 2009 előtti időszakban a Google kommunikációja minimális volt az…
  • Rangsorolási faktorok keresőkben A SEOmoz portál 37 SEO szakember közreműködésével készített egy listát,…
  • HTML és CSS a keresőoptimalizálás szolgálatában A blog történetének első vendégposztja következik. Varga Bence tisztelt meg…

Keresőoptimalizálás alapok

  • A keresőoptimalizálás alapjai
  • Google algoritmus frissítések
  • SEO eszközök
  • Online SEO tanfolyam javaslatok
  • Core Web Vitals

Longhand social

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu

Legjobb SEO cikkek

  • Duplikált tartalom
  • Képek optimalizálása keresőre
  • PDF optimalizálása keresőre
  • Kulcsszavas keresések típusai
  • Keresési szokások online vásárlás során
  • “Kulcsszó optimalizálás”
  • A leggyakoribb tévedés: “A SEO alapja a linképítés”

Legújabb cikkek

  • Google UX iránymutatás
  • SEO analitika előadás
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben
  • On-site search – Google Analytics
© Copyright 2022 Longhand.hu. Minden jog fenntartva.