Talán mindenki tudja, hogy a kereső bot a PDF fájlok tartalmát is indexeli, elég régóta látunk keresési találatokban PDF hivatkozásokat.
Galen DeYoung tanácsait írom le, hogyan legyen keresőoptimalizált a weboldalunkra feltöltött PDF.
10 tipp CSS hibák – problémák megoldására
Legjellemzőbb CSS hibákat alapul véve ír le 10 tippet a cikk, hogy mi vezethet megoldásra a hiba megtalálásához.
Webdesign a nulláról – Online webdesign tanfolyam
Egy nagyon tartalmas részletes webdesignal foglalkozó oldal, mind kezdőknek mind haladóknak tartalmaz jó tanácsokat, alap tudnivalókon túl kitér usabilityre, Copywriting témakörére amelyek nem a webfejlesztés részei, de kapcsolódnak a webes megjelenés témájához.
Remek cikket írt Rand Fishkin a célzott kulcsszavaink – kifejezéseink és azok konkurenciájának a felméréséről a Google keresési kapcsolóinak a használatával.
Inanchor, Intitle, Inurl, elég jól ismert parancsok SEO-val foglalkozók számára, de a felhasználásukról nem túl sok cikk szól általában.
A három parancs olyan tulajdonságokat érint weboldalak kapcsán amely a legmeghatározóbb szempontok kulcsszavak általi rangsorolásban.
Lássuk Rand cikkének egy magyar példára interpretált verzióját, amit az elmúlt hét élményei alapján a hotel pécs szavakkal készítettem el.
- Exkluzív Microsoft Gatineau prezentáció és screenshotok
A Google Analytics leend? versenytársa BETA szakaszba érkezett, egy jó kis prezentáció olvasható róla és screenshotok amelyek alapján elmondható, hogy vizualitásban jobb lesz mint a jelen GA az teljesen biztos. BETA tesztre fel lehet iratkozni a Microsoft oldalán. - 10 marketing tipp amit a prostituáltaktól tanulhatsz
:)
Az eyetracking módszerére épül? tanulmányok, amelyek felhasználók szemmozgásának követéséről és elemzéséről szólnak, nagyon hatékony tanácsokkal szolgálnak, mind designerek felé, usability tekintetében, mind a keresőmarketing szakemberek számára f?ként a hirdetések és keresési találatok pozicióit illetően.
Néhány érdekesebb, a keresőmarketing témakörét érint? eyetracking tanulmányt tekintek át ebben a bejegyzésben.
Mostantól kb. napi gyakorisággal küldök majd olyan linkeket Linkek címszó alatt a blogra, amit említésre méltónak tartok, de időm sajnos nem jut külön cikkben foglalkozni vele.
Kulcsszó választó eszközök komplett listája – Összes kulcsszó eszköz összegyűjtése a célja a fórum thread indítójának. Elég sok jó eszköz megtalálható az oldalon.
SEO eszközök listája – Smashing Magazin – Szintén egy szép kis átfogó lista SEO eszközökről a Smashing Magazine jóvoltából. Tavaly szeptembei a cikk, de nem idejemúlt.
Google Web Toolkit – Ajax fejlesztés megkönnyítésére
XRAY bookmarklet – website elemek tulajdonságainak könnyű áttekintéséhez. (nem ugyanaz mint az FF kiterjesztés)
LiveSlick: Top 10 Freeware – 10 olyan freeware alkalmazás ami nagyobb figyelmet érdemelne a cikk szerzői szerint.
A Long Tail elméletet már említettem néhányszor itt a blogon. Olyan marketing elmélet ami messzemenően érvényes a kulcsszavas keresésekre is és kihagyhatatlan dolog weboldalak keresőre optimalizálása során. Elég csak annyit említeni, hogy a keresések 25%-a naponta új a Google számára, olyan kifejezés amivel korábban nem találkozott.
Röviden a lényegét mégegyszer kulcsszavakra értelmezve: a fő kulcsszavakra való rákeresések száma, bármilyen kompetitív kifejezésről is van szó, sokkal kisebb mint a kulcsszóból képzett egyedi kifejezésekre való keresések száma összesen.
Long Tail kifejezésekre optimalizálva az oldalt – mivel azokra a konkurencia is kisebb -, sokkal több látogatót lehet szerezni, ha ügyesen céloz az ember. Cikkemben néhány eszközt sorolok fel ami azon túl, hogy jó eszköz alap kulcsszavak kiválasztásához, valamelyest alkalmas Long Tail kulcsszavas kifejezések kutatására is, magyar nyelvű kifejezésekre.
Ez a kérdés már bennem is felmerült többször, amit az index most megfogalmazott, hogy hazai pályán mikor és miben láthatjuk majd az első megnyilvánulását a Google bombing technika nyilvános alkalmazásának.
Egy politikai blog szerzőjének adtam egyszer tippként a blogján a kommentjei között, kiváncsiságból hogyan sül el a dolog, de észre se vette a sok anyázós hozzászólás között a megjegyzésem szerintem.
Mi lesz a legelső nyilvános magyar Google Bomb akció?
(saját ötlet persze úgy hangzana, hogy linkeld longhand blogját ‘király’ szóra és előzzük meg egy nagykanizsai ingatlaniroda és Király Linda weboldalát :)
De persze ennél azért nagyobb visszhangot kiváltó dologgal kéne kísérletezni :) )
Dinamikus weboldalak, dinamikusan változó URL-ek hátránya statikus oldalakkal szemben elég jól ismert jelenség keresőoptimalizálásban webmasterek számára.
A keresők könnyebben osztályoznak/rangsorolnak statikus URL-eket és hozzájuk kapcsolódó tartalmakat, ahol a rangsorolásnál kiemelten kezelt elemek – bizonyos szinten – állandóak: URL -Title – Description (esetlegesen még egyéb on-site elemek mint H1, H2 .. elemek az oldalon).
Ilyen linkeknek története lesz az első indexelés után, követhető az oldal tartalmának a frissülése, a rámutató linkek száma, időbeni változások, a külső linkek anchor text szövege amelyek mind komoly tényezők rangsorolásnál és segítenek kulcsszavak asszociálásában az adott weboldalhoz.
Ezzel szemben a dinamikus adatbázis alapú weboldalaknál (webshop, internetes kereső, tartalomkezelő rendszer, …), ahol a több dimenziós tömbökben rendezett adatok számtalan kimeneti oldalt képezhetnek (számtalan URL-el), sokkal problémásabb egy fix oldalstruktúra keretein belül kezelni az oldal megjelenését a kereső felé, mert a kereső csak állandóan változó URL-eket talál látogatásai alkalmával, kivéve a fődomaint és kapcsolódó néhány statikus oldalt, nincsenek fix pontok, fix címek amelyek alapján feltérképezhetné az oldalt azt ahol éppen a tartalmi lényege található az oldalnak.
Milyen megoldások alkalmazhatóak a dinamikus weboldalakon SEO szempontjából ->
Ha az ember téved azt be kell ismerni.
Így jártam én, ugyanis a kisebb vihart kavart Lap.hu téma esetén valóban én voltam a hibás egy félregépelt ajánlással,
majd a szerver log amire hivatkoztam, egy sajnálatos tévedés újra. Az onlinemarketing.blog.hu lapról, nagyrabecsült Berényi Konrád kollégától jött a két látogató tegnap és nem a greg által kezelt onlinemarketing.lap.hu oldal felületéről.
Tehát amíg szentül meg voltam gy?ződve róla, hogy ? látta a lapom, ezután, hazugnak neveztem, ezért elnézést kell kérnem és visszavonom .
Más kérdés a szerkesztői stílus – amiről folytatódhat a vita a másik fórumon – ami jellemző lap.hu-n, az ezáltal még nem szűnik meg, de fontos dolog belátnom, hogy én tévedtem az longhand.hu blog kapcsán és tévedés okán neveztem Gergelyt hazugnak.