Weboldalak forgalmának, látogatóinak méréséhez és analizálásához tíz ingyenes eszközt mutatok be a ReadWriteWeb magazin cikke nyomán.
Érdekes és hasznos kis statisztikai eszközök, nézzük sorban:
Mi az a Google Pagerank, miért emlegetett fogalom a keresőoptimalizálás fórumokon olyan gyakran, mennyiben befolyásolja a Pagerank egy oldal rangsorolását?
Nézzük honnan indult, mitől lett ennyire nevezetes és milyen fontosságot érdemes tulajdonítani a Pageranknek manapság.
Napokban zajlik egy keresőmarketing – SES konferencia Kaliforniában, ott tartott előadást Rand Fishkin a SEOMoz.org keresőoptimalizálással illetve keresőmarketinggel foglalkozó cég elnöke, a keresőmarketing munka teendőiről, fizetési modellekről és árairól, konkrét példákat és összegeket is megemlítve.
Nézzük hogyan alakulnak a SEO tarifák egy vezető keresőmarketing cégnél 2007-ben nemzetközi szinten.
Maradjunk még a blogoknál és a SEO tippek után jöjjenek marketing fogások amelyekkel blogunk látogatottságának növeléséhez kaphatunk jó ötleteket.
Az ötleteket többnyire egy kiváló marketing szakember, Seth Godin írásaiból merítettem.
Az egyszer?bb gyakorlati trükkökön túl, blog szerzői magatartásformákról szól amelyek előnyösek lehetnek egy blog és a szerzőjének a népszerőségét illetően.
Blogok keresőre optimalizálásáról írtam korábban egy cikket a Google blog rangsorolási szabadalma alapján,
most jöjjön néhány tanács egy híres Googler, Matt Cutts részéről.
A tippek egy hosszabb beszélgetés során hangzottak el, két Matt beszélgetett egymással, a kérdez? Matt Mullenweg volt.
Részben keresőoptimalizálás, részben a minőség javítását támogató tippek, no és igen leginkább a jelenleg világszerte legnépszerűbb blogmotort, a WordPress-t érintik.
Képi és egyéb – nem szöveges jellegű – tartalmak optimalizálásáról még nem sok szó esett a blogon, lássunk pár praktikus tanácsot, hogyan szerezhetünk a google univerzális és képi keresőjéből több találatot. Keresgéltem a témában és találtam néhány jó tippet amelyeket nem ismertem eddig.
Kezdem az egyszerűbb alapszabályoknál amit talán már mindenki ismer, haladva a kevésbé ismert módszerek felé.
A keresőoptimalizálás gyakorlatában a jó helyezést befolyásoló kiemelt szempontok után most jöjjön egy rövidebb kis lista azokról a jelenségekről, amelyek ronthatják a keresőkben való helyezését a weboldalnak.
Jöjjön a lista, szintén az ominózus SEOmoz cikk alapján.
A SEOmoz portál 37 SEO szakember közreműködésével készített egy listát, amely fontossági sorrend szerint rendezve tartalmazza a legfontosabb rangsorolási tényezőket keresőkben. Nagyszerűen összeszedett lista, olyan amit érdemes jó helyen tartani és visszatérően amikor szükség van rá átolvasni mindig, hogy egy fontos szempontot se hagyjunk figyelmen kívül keresőoptimalizálás terén a weboldal készítése vagy utólagos optimalizálás során.
A jellemzők leírása során alkalmanként idézem a megkérdezett szakemberek véleményét időnként a saját gondolataimat teszem hozzá. (A zárójelben felsorolt értékek közül első az átlagpontszám a második az adott kérdések kapcsán a pontozások egyöntetűségének arányát jelöli)
Mindig hiányoltam a Google és a webmasterek között azt a kommunikációt, hogy a webmaster büntetés esetén értesülhessen azokról a részletekről, amely szempontok alapján a google büntetésbe helyezte a weboldalát, esetleg eltávolította az indexből.
A webmaster nem csak szándékosan követhet el olyan hibát amely alapján büntet a kereső, hanem tudtán kívül is felhasználhat egy olyan websablont vagy tartalomkezel? portált, amelynek a kódja tanulmányozása híján nem tud róla, hogy azt jótékony kezek megfőszerezték némi spam tartalommal.
Egyik kedves látogatóm e-mailben hívta fel rá a figyelmemet, hogy a weboldalak büntetésben című cikkemben leírt megoldás kiegészítő találatok listázására nem működik jól. Kipróbáltam és valóban már nem 100%-os … A ***-view kapcsoló is ki lesz kapcsolva hamarosan úgy rémlik és talán a kiegészítő találatok megjelenítése is (reméljük nem így fog történni).
Mindenesetre egy másik fordított megoldást tudok még ajánlani:
/* kapcsolóval listázhatóak csak azok az oldalak amelyek nem kiegészítő találatokként vannak indexelve.
Tehát egyszer lekérdezzük az összes találatot kiegészítő találatokkal együtt:
site:domain.com
aztán
site:domain.com/*
lekérdezéssel kapott találatok számából kivonva az első lekérdezésben talált oldalak számával megkapjuk a kigészít? találatok számát.