Komoly keresőoptimalizálási tanulmány, illetve keresők működési tanulmányának fejezete lehet logjaink analizálásakor a keresők kulcsszavas találatai.
Az már megszokott, hogy sexparty esetén néha előkerül a blogom (thx to vbence :) ), Dundikát is gyakran keresik rajtam, pedig esküszöm még soha nem aludt nálam és egy Égerházy Zsanett nevű hölgy történetével is visszatérően összekapcsolódik blogom sorsa. Pornó videókat sem kínáltam letöltésre soha.
Ez mind semmi.
Az imént a Google analytics logjaim elmúlt napi kulcsszavas találatait tanulmányozva például az eladó ponty kulcsszó kombinációra leltem. A keresés tulajdonképpen nem is extrém (mondjuk a süllő – más nevén fogas – kicsit drágább, de sokkal finomabb),
inkább az furcsa,
hogy miért pont nálam tette le a buszról a google a kedves utast? Na nézzük!
Újabb Google szabadalmat helyezünk mikroszkópunk alá, jöjjön egy cikk arról, hogy mi az amit szeret látni a Google a blogokon és mi az amit nem, tehát keresőoptimalizálás szempontok blogok esetén.
A szabadalom nyilván a google blog kereső működésének irányelveire utalhat, de minden bizonyossággal feltételezhető, hogy a Google univerzális kereső oldalának találataiban hasonlóan befolyással bírnak a szabadalomban leírt szempontok, a különbség csupán annyi, hogy az ott megjelenő találatok sorrendjét értelemszerűen más szempontok is befolyásolják.
Itt jegyezném meg, hogy jó indikátora lehet a blogkereső találatainak a vizsgálata abban a tekintetben, hogy a téma amelynek szenteltük blogunkat, mely cikkekkel aratott legnagyobb sikert és mely cikkekkre csúszik legjobban a szánkó az adott kulcsszavakra, topikokra, amelyek elősegítik az univerzális keresőben is majd hosszabb távon a jó helyezést.
Gyakran hivatkozok itt a blogban és egyéb fórumokon arra a google szabadalomra, amely a weboldalak rangsorolásáról szól és tekinthetnénk akár a google keresőoptimalizálási bibliájának is, érdekes módon mégsem hivatkoznak rá SEO fórumokon olyan gyakran, sejtésem szerint a többség nem is ismeri, csak a belőle levont tömör következtetéseket és kérdéseket, hogy pl. tényleg számít-e a domain lejárati dátuma és az hogy milyen hosszú időre regisztráltuk?
Ezért gondoltam úgy, jó lesz egy magyar nyelvű összefoglalót készíteni a szabadalomról.
Használati utasításként még annyit, hogy próbáltam némileg hű maradni az eredeti szöveg száraz hivatalos precíz struktúrájához is, de próbálkoztam kicsit olvashatóbbá tenni, remélem sikerült. A publikációban gyakran előforduló weboldal és dokumentum szavak többnyire egymás szinonímáiként értendőek.
A szabadalom irányelvet takar és természetesen nem tekinthető működési leírásnak, továbbá a google rangsorolási algoritmusának nyilván rengeteg egyéb nem publikált tényezője is van.
Következzen a leírás, idővel tervezek egy áttekintést is írni amely magyarázatokkal kiegészítve próbálja majd még könnyebben értelmezhetővé tenni a leírt irányelveket valamint leírja, mi az ami nem szerepel vagy nem hangsúlyozott (esetleg hiányzik) a publikációban, de fontos kihagyhatatlan tényező keresőoptimalizálásban.
Nemrégiben írtam a weboldalak Google általi büntetésének formáiról és orvoslásáról.
Most a Search Engine Roundtable nevű SEO magazinban egy olyan jelenségről olvastam egy cikket ami valahogy kimaradt nekem, pedig elég régóta téma a Webmasterworld fórumán.
A TopRankBlog oldalán szavazásra bocsátottak 15 kulcsszó kereső eszközt keresőoptimalizáláshoz, az eredmény az alábbi listán látható.
A két holtversenyben első helyezést elérő kulcsszó eszköz fizetős , én ha kulcsszó keresésről van szó mindig az adwords eszköze mellett teszem le a voksom. Pláne ha magyar nyelvű oldal optimalizálásáról van szó, ugyanis míg a listán található eszközök 90%-a inkább angol nyelvterületről gyűjtött statisztikákból dolgozik, a google ingyenes eszközénél mind az ország, mind a nyelv kiválasztható.
Alábbi cikkben gyakorlati tanácsokat írok le, hogyan ellenőrízheted ha weboldalad büntetésben van a Google által, de előtte egy kis történelmi áttekintés, hogy véleményem szerint “mi vezetett idáig”.
Egyik legfáradságosabb és talán legnehezebb része a kereső optimalizálásnak a keresőkbe való regisztráció és link building.
Aaron Wall, a SeoBook szerzője írt egy 101 módszert tartalmazó listát link-building témakörében, ezekből közlök néhányat, nem nagy titkok, de hasznos átolvasni.
Seattle-ben rendezték meg az elmúlt napokban a Search Marketing Expo konferenciát, ott válaszolt újságírók néhány kérdésére Matt Cutts a Google első számú spam ellenharcosa és pánikkeltője.
Rövid kérdések, rövid válaszok, röviden összegezve.
Keresőoptimalizálás, a témakör amelyről a blogom is elneveztem, köztudatban egy elég misztikusnak elképzelt világ, 2-3 mondatban leírható és megfogalmazható az, hogy miről szól, mi a célja, viszont arról, hogy hogyan is működik, hogyan is kéne működnie, nem sok tanulmányt olvastam még és úgy érzem elég változatosak az elképzelések.
Domain dealerek és SEO guruk kedvenc eszközei közé fog kerülni minden bizonnyal a Google trends a legújabb változtatásaival.
A kulcsszavak és kifejezések népszerüségét eddig nagyvonalakban bemutató eszköz, két komoly változtatással nagy fejlesztésen esett át.