Email: longhand@longhand.hu
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés

16
oct
3

TESCO gazdaságos SEO

Szerző: LonghandSEO cikkek3 hozzászólás

Twitteren hívta fel a figyelmem egy a nagyáruház iránt elkötelezett Netninja a megújult TESCO oldalra.

Nem ismerem a TESCO oldalának fejlődéstörténetét, milyen volt, milyen szintű változtatások történtek rajta és mikor, de az aktuális állapota – 2010. október 16-án – mindenképpen jó példa arra, hogy hogyan ne publikáljunk egy új site-ot redesign után.
Illetve mire lenne érdemes még némi figyelmet fordítani az alap megjelenési formák kérdésén túl.

Elolvasom

23
sep
7

SUPERSEO 2011

Szerző: LonghandSEO cikkek7 hozzászólás

Mai nappal elindítottuk a SUPERSEO 2011 – az első hazai keresőoptimalizálási szakkonferencia – weboldalát.

A konferencia 2 napos lesz, időpontja: 2011. január 19-20., helyszíne: Galyatető, Grandhotel Galya.
Szervezőtársam Bánóczy Zoltán, akivel innentől folyamatosan dolgozunk a program véglegesítésén.

Érdemes követni twitteren az @superseo_conf felhasználót, aki folyamatosan közvetít a program állásáról, az előadókról és a helyszínről is.

24
apr
0

Weblap klinika a Google fórumon

Szerző: LonghandSEO cikkekNincs hozzászólás

A Google webmester fórum tagjai mostantól egy weblap klinika szekción belül segítenek a website tulajdonosoknak, a weboldalaikkal kapcsolatos legalapvetőbb hibák felkutatásában, SEO és usability tekintetében.
Szinte mindennaposak azok a látogatók a blogon akik “google büntetések” okait keresik, személyesen is gyakran keresnek meg hasonló kérdésekkel, sajnos nem mindig jut időm válaszolni mindenkinek, a Google Súgófórum egy jó opció, szívesen ajánlom mindenkinek, aki gyors választ szeretne kapni a weboldalával kapcsolatos problémáira.

9
apr
4

A betöltési idő is rangsorolási faktor

Szerző: LonghandSEO cikkek4 hozzászólás

… a Google keresőben mostantól, de az újítás egyelőre még csak a google.com angol nyelvű keresésein aktív és a keresések minimális arányára van hatással.
A Google blogbejegyzése azt is megemlíti, hogy a relevanciát jelző tulajdonságok továbbra is sokkal prioritásosabbak lesznek a rangsorolásban természetesen, mint a site betöltési ideje.
Mindenesetre ideje, hogy a korábbiaknál nagyobb fókuszt kapjon a weboldalak gyorsasága, ami nemcsak a Google rank miatt fontos, a konverziós arányokat is nagy mértékben befolyásolhatja olykor.

Betöltési idő ellenőrzésére és optimalizálásához hasznos eszközök: SEO eszközök – Page Speed

4
mar
2

Google megoldás az ajaxos oldalak indexeltetésére

Szerző: LonghandSEO cikkek2 hozzászólás

Több olyan portálhoz is szerencsém volt a munkám során, ahol az AJAX technológia miatt speciális megoldásokat kellett alkalmazni a fejlesztőkkel, hogy a website tartalma a keresők számára megfelelő URL struktúrán indexelhető legyen.

Az Olcsobbat.hu esetén például a listaoldalakon (pl. laptop listaoldal) kellett megoldani, hogy az ajaxos oldalfrissítések ellenére a crawler többszintes URL struktúrán keresztül megfelelően indexelhesse az alkategóriákat is.
A Joobili esetén a teljes platform  ( Google Webtool Kit ) ajaxos kivitelezés, úgy kellett alá URL struktúrát helyezni, hogy az ne legyen cloaking a kereső számára és a portál a funkcionalitásában semmit ne változzon.
Rengeteg plusz munkát jelentettek a speciális megoldások a fejlesztők számára minden esetben.

Elolvasom

7
jan
39

W3C.hu linkspam

Szerző: LonghandSEO cikkek39 hozzászólás

Irreleváns szövegkörnyezetbe operált spam jellegű kulcsszavas link blokk, egy olyan oldalon ahol az ember ezt a legkevésbé várná, a World Wide Web konzorciumának a magyarországi oldalán.

w3c-linkek

Egy 8-as pagerankkel rendelkező oldal link hivatkozása, a hivatkozott oldalnak 7-es pageranket biztosít.
Ez egyszerűen megtekinthető, a hivatkozott bútorgyártó minden egyes kulcsszavas linkkel hivatkozott aloldalának a példáján is.
A w3c oldalára, a 7-es pagerankjének örvendező cylex tudakozó blogjáról jutottam. Ők szintén szerepelnek a w3c oldalán, mivel a magyar w3c tagjai, ahol elmondásuk szerint “tanulnak”.

3
jan
18

Google.hu erőviszonyok Caffeine update előtt

Szerző: LonghandSEO cikkek18 hozzászólás

Séra Laci barátommal készítettünk az év végén néhány statisztikát a Google.hu kereső találati listáiról, ezek egyikének az eredményét szeretném megosztani az alábbiakban.

83 ezer kulcsszavas kifejezést tartalmazó mintán mértük, hogy melyek azok a weboldalak amelyek a legnépszerűbb kifejezésekre, a leggyakrabban előfordulnak a találati lista első oldalán.
A kifejezések listája mind a három keresési kifejezés típust tartalmazta és minden területet (kiindulási alap az Insights volt a lista összeállításánál), elsősorban top kulcsszavakat/kifejezéseket, long-tail kifejezéseket csekélyebb arányban.

A 83 ezer kifejezésre 81.413 különböző domain fordult elő a Google.hu első oldalán, ebből látható az első 100 domain a lenti listán.
A lista az előfordulások száma alapján készült és tartalmazza még a kifejezésekre elfoglalt átlag poziciót.

Elolvasom

16
dec
2

Canonical attribútum immár domainek között is

Szerző: LonghandSEO cikkek2 hozzászólás

Jövő évre ígérték a Google részéről, de kicsit hamarabb teljesült a dolog, a mai napon bejelentették a canonical attribútum domainek közötti alkalmazásának a támogatását.
Február elején jelent meg új opcióként a site-on belüli duplikációk okozta hátrányok kiküszöbölésére a parancs.
Immár különböző domainek alatti URL-eken is alkalmazható.
Régóta várt megoldás a több oldalon publikált tartalmak, több domain alatt futó co-brand oldalak kezelésére.
Reméljük jól működik majd és a keresők megfelelően lekezelik az asszociációkat.

2
nov
0

Elkezdődött a 2010-es kötelező biztosítás kampány

Szerző: LonghandSEO cikkekNincs hozzászólás

Tavaly írtam már a KGFB kampányról, most Dunder Krisztián foglalkozik a témával a blogján, az AEGONdirekt szakmai igazgatója, Marosvölgyi Péter mellett engem is megszólaltatott röviden a cikkben.

A bejegyzés témája, hogy a kereső találati lista organikus részén miért nem igazán érződik a kiélezett verseny, az ügyfelekért folyó hatalmas harc a biztosítók részéről, ami a novemberi kampányokat illeti, az ilyenkor legkeresettebb kifejezések tekintetében: kötelező biztosítás, kötelező biztosítás kalkulátor, …
A törvényváltozások (új autók esetén már nem év végén lesz a biztosítási évforduló) miatt az idei kampányt az utolsó nagy kampányként említik, de 4-5 évig még azért lesz évvégi kampány, ha egyre kisebb lendülettel is.
Azzal, hogy a kampányidőszakban történő kgfb kötések mérséklődnek, idővel egyre nagyobb értéke lesz egy esetleges állandó jó helyezésnek a keresőkben az alkuszok és a biztosítók számára a kapcsolódó kifejezésekre. Idén inkább csak az alkuszoknál volt érzékelhető, hogy mindent megpróbálnak megtenni a jobb helyezésekért a találati listán, idővel a biztosítók is jobban ráfeküdnek a témára várhatóan.

18
oct
8

“Kulcsszó optimalizálás”

Szerző: LonghandSEO cikkek8 hozzászólás

Túl vagyunk az idei, 2009-es Internet Hungary -n is, amelynek az első napján, a SEO: tipikus hibák című beszélgetésben vettem részt.
A beszélgetést Konrád vezette, Bánó és én válaszoltunk a feltett kérdésekre.
A beszélgetés jól sikerült, a közönség soraiból is sokeresk kérdés hangzott el, ez külön öröm, köszönet azoknak akik megtiszteltek az érdeklődésükkel!
(Blumi az üvegfal mögül lefotografált minket, köszi Imi!).

~30 kérdés volt, ezekből kiemelek néhány érdekesebbet a jövőben itt a blogon.
Jelen poszt, azzal a hibás szemléletmóddal foglalkozik, amely mentén a keresőoptimalizálást egy meghatározható számú kulcsszó halmazra alkalmazott “kulcsszó optimalizálás” -nak tekintik sokan, nem ritkán csupán egy kifejezésben gondolkodva.
Vannak fontos kulcsszavak, kifejezések, amelyek külön fókuszt kapnak optimalizálás során, de kifejezés típusokra és nem meghatározott kulcsszavakra optimalizálunk elsősorban.

Elolvasom

Oldal 2 - 13
123413

RSS feliratkozás

Feedbruner RSS statisztika

Kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Cikk kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Legutóbbi hozzászólások

  • Végh Győző - Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel
  • Peter - Google Analytics: saját forgalom kiszűrése
  • Gr3nT - Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Longhand - On-site search – Google Analytics
  • Gabrics András - On-site search – Google Analytics
  • totisti - Állás: Sanoma SEO marketing menedzser
  • SEO és branding startupoknak - Keresőoptimalizálás – Google szabadalom
  • Szendi András - Új link attribútum: canonical
  • Szépe Viktor - Híroldalak gyorsasága – 2013
  • Napi zene 15. – zencsaj • Peter Gabriel - I Grieve | STRO-B.COM | - Türk István (Moszi)

Legutóbbi bejegyzések

  • Google UX iránymutatás január 11, 2019
  • SEO analitika előadás március 3, 2016
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is április 10, 2014
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben március 28, 2014
  • On-site search – Google Analytics március 21, 2014
  • Híroldalak gyorsasága – 2013 január 9, 2013
  • Google Analytics webfejlesztőknek december 1, 2012
  • Türk István (Moszi) szeptember 18, 2012
  • Állás: Sanoma SEO marketing menedzser június 8, 2012
  • Ha a rendszergazda nem szólt -> Robotto június 5, 2012

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu
© Copyright 2020 by Longhand.hu. Minden jog fenntartva.