– mondja Rand Fishkin, abban az értelemben véve, hogy az egy oldalon, ugyanazon címre mutató többszörös link hivatkozások esetén, a Google, a forrásban sorrendileg első link szövegét (anchor text) fogja figyelembe venni a hivatkozott oldal rangsorolásánál.
Aaron Wall publikált egy Firefox Rank Checker plugint amivel egyszerűen gyorsan ellenőrizhet?ek kereső kulcsszavas helyezések a böngészőből.
A plugin telepítése után beállítható a menüben (‘Eszközök’ -> ‘Rank Checker’), hogy a Google, Live, Yahoo! keresők közül melyeket szeretnénk látni, Google esetén az ország is beállítható, tehát definiáljhatjuk a Google.hu -t.
Lehetőség van a profilok mentésére, eredmények exportálására, időzített lekérdezésekre.
(e bejegyzés írásakor a cucc még eléggé BETA állapotban van, jelenleg nem működik még jól ékezetes kulcsszavakkal például, jeleztem Aaronnak, remélhetőleg javítják hamarosan).
Ismétlődően előkerül az örök téma: melyik hatékonyabb, melyik a “fontosabb”, SEO vagy a keresőhirdetés.
Mi ér többet? Az organikus találatok vagy a fizetett hirdetések?
Magam is néha beszállok vitatkozni, megfeledkezve arról, hogy a keresőoptimalizálásnak merőben más szerepe lehet mint a ppc kampányoknak, így a kettő értékét talán nem is érdemes egy mérlegre tenni.
Legutóbb az Onlinemarketing blog egyik bejegyzésének a kommentjeiben került elő a téma, de nem lett kibontva igazán, gondoltam érdemes egy újabb bejegyzést szánni neki.
A konverzió arányok alapján való összehasonlításról már beszéltünk a PPC vs. organikus találatok című bejegyzésben.
Most leírom, hogy melyiket hol tartom fontosabbnak: hol hasznos vagy pótolhatatlan a keresőhirdetés a véleményem szerint és hol érdemel sokkal nagyobb figyelmet a SEO.
A google webmester súgócsoport oldalán olvastam a horvatorszaginfo.hu portál szerzőjének segélykérését, ahol arról panaszkodott, hogy büntetést szenved a tartalomban gazdag, sok munkával készített weboldala.
Egy video screen castben nézem át az oldalt és mondom el, hogy mi okozza a problémát elsődlegesen.
(Bocs a lassúságért és a pontatlan megfogalmazásokért, tudom, még van mit gyakorolni)
Azt is megtanultam időközben, hogy optimalizálni kell a felvett képernyő terület méretét, ha azt akarjuk valami végül látható is legyen youtube…. Sorry.
Mi az ideális keyword density arány a weboldalakon? – gyakran felmerül a kérdés.
Van sok online keyword density calculator amely elosztja a szövegben előforduló összes szavak számát az adott kulcsszó előfordulásának öszegével és máris kész a százalékos kulcsszósűrűség arány.
Már a kifejezés is elég rosszul hangzik, nézzük hogyan érdemes kezelni, szerintem.
Elég sokféle elképzelés él a White Hat SEO és Black Hat SEO besorolását illetően emberekben, mely’ fogások tartoznak a keresőoptimalizálás sportszerű eszközei közé és honnan tekinthető a dolog Black Hat SEO-nak.
Sokan már egy eltévedt blog kommentspammert is ravasz black hat seo ördögnek tekintenek, “megfeledkezve” róla, hogy vajmi keveset ér a nofollow attribútum mellett megjelenő linkje.
Bemutatok egy olyan példát, ahol minden kétséget kizáró, gyalázatos Black Hat SEO megoldást alkalmazott az illető a küldetés sikeres teljesítése érdekében. Az eljárást maga az “optimalizálást” elvégző srác mesélte el egy weboldalon, ahol megkérték, hogy mondjon el egy általa alkalmazott trükköt link építéshez. Eléggé belefeledkezett a történetbe és lelkiismeretesen elmesélt minden részletesen.
Nagyobb, tartalmilag dinamikusan – új indexelt oldalakkal – folyamatosan növekedő siteok üzemeltetőinek egy hasznos opció:
a Google speciális keresési funkcióit használva, a Dátum opcióval egyszerűen lekérdezhetőek a portálon elmúlt időszakban indexelt újabb tartalmak. (pl. longhand.hu domain-en indexelt tartalmak az elmúlt héten )
Mire is lehet jó ez?
Egyik leggyakrabban előforduló probléma és az a fajta jelenség ami legtöbb weboldal esetén nem is kerül felismerésre. Nem kevés forgalomtól eshet el a weboldal duplikált tartalommal (na és még környezetszennyező is).
Keresők részéről világosak az okai a duplikált tartalom ellen eszközölt kemény algoritmikus “intézkedéseknek”: elsősorban komoly veszély a találati listák minőségére, több találatra azonos vagy nagyban hasonló tartalmak listázása, másrészt pedig nem kevés terhelést jelenthetnek a kereső robotok számára a scriptekkel generált, reprodukált tartalmak.
(A SEO eszközök szekcióban találhatóak duplikált tartalmakat kereső eszközök)