Újabb olvasói kérdés, az Adwords Keyword Tool számaival és az abból következtethető, körülbelüli keresőforgalommal kapcsolatban.
Cybernagyi:
Szia Longhand, engem az érdekelne, hogy szerinted nem pukkadt-e ki a SEO lufi most, hogy a Google már konkrét havi átlagszámokat közöl a havi keresések területén? …
Nos, farmernadrág szóra a mi honlapunk található az első és második helyen. A farmernadrágra havonta 1300-an keresnek – a Google Keyword Tool szerint – vagyis a fenti számítás alapján közel 550 kattintást kellene kapnunk, ha csak az első találatot nézzük, de mint mondtam a második organikus találat is a miénk.Ezzel szemben májusban 78, júliusban pedig 85 kattintást kaptunk mindössze, tehát itt nem stimmel valami.
Nem a lufi pukkadt ki, hanem a farmernadrág vásott el sajnos. Kevesen keresik. 1300-nál is kevesebben.
Az Adwords Keyword Tool alapban a kifejezések broad match változataira való keresések számát mutatja, ami lefedi adott kulcsszó minden előfordulási formáját a keresések között (koptatott farmernadrág, farmernadrág vásárlás ..), ebből van havonta 1300 keresés.
Ha exact-re váltod a statisztikát, akkor látod, hogy a farmernadrág szóra, magában, összesen 390-en keresnek átlagosan.
(bővebben az adwords kifejezésekről: kulcsszóegyezésekhez kapcsolódó fogalmak).
Így már érthetőbbek a saját statisztikáid.
Ha így is kevesled a látogatók számát, plusz egy tényező ami ronthatja az oldalatok forgalmát és az átkattintási arányokat: találati listán népszerű brand a szomszédban.
Esetleg PPC kampánnyal lehetne tesztelni, hogy a farmernadrág milyen összetett kifejezéseire van még kereslet, amivel kicsit még javulhat a forgalom.
(Jó farmer brandek léteznek még amikre kereshetnek?)
21 hozzászólás
Kedves Hosszúkéz!
Az olvasónak (farmernadrág) igaza van, tényleg nem biztos, hogy a centrális kulcsszavak hozzák a találatatok dönt? részét. Mi a Céginfó-Magyarország.hu -val felküzdöttük a “céginfót” két megkövesedett cégbírósági állami honlapokat leszámítva az élre (stabil 3. hely) de az organikus találatokban alig 4-5 %-ban vesz részt ez a kulcsszó.
Ugyanakkor – a cégek változó tevékenységeit az alhonlapok százezrein tesszük Title-ba, ezért kialakult egy dinamikusan generált kulcsszó felh?, mely az összes találatok 85 %-át adja.
Magyarul: sok inci-finci szókombinációban vagyunk abszolult elsők, annyira sokban, hogy nem is érdemes levizsgálni. (pl: samsung márkabolt – ez még a lap.hu -s oldalt is megelőzi)
Megérzés: ez utóbbi jelenség hozza forgalmunk dönt? részét, tehát ez lehet, hogy fontosabb egy dinamikus honlapnál, mint az a bizonyos 4-5 célzott kulcsszó, amelyre a SEO-s jótanácsokat szokás osztani…?
Elég sokat beszéltünk már róla, hogy másodlagos kulcsszavak és long-tail kifejezések sokkal lényegesebbek forgalom szempontjából az esetek többségében.
pl. Long Tail kulcsszavak.
Egyébként meg olvass kicsit figyelmesebben, hogy mit ír az olvasó és mit írok én.
karahun:
az egyik nem allami lap, a masik csak 2007 decembere ota kezdte meg mukodeset a jelenlegi tartalommal(korabban regisztralt, de a jelenlegi tartalom csak kesobb kerult ra) es jott fel mint a talajviz (ez az allami) -azaz nem megkovesedett :)
Sajnos az ügyfelek egy részét igen nehéz vagy egyáltalán nem lehet meggyőzni a Long Tail fontosságáről és hasznáról.
Longhand – Neked erről mi a tapasztalatod?
Esetek többségében akiknek dolgozom elég egyértelmű a megrendel? számára is, hogy nem egy sz?k kulcsszó halmazra célzunk.
Olyan esetekben ahol a megrendel? teljesen laikus, írni szoktam egy hosszabb kulcsszavas elemzést a témáról amivel az oldala kapcsolatos, felhasználók keresési szokásairól, stb.
Persze kisebb számban akad értetlenked? ügyfél is, aki egy kulcsszót ismer, meg egy szót hajtogat: pagerank, ilyenekkel nem foglalkozok.
Csak érdekességképpen jegyzem meg, hogy a farmernadrág szóra a blognak ez a lapja is rajta van az első oldalon, ami két dolgot jelenthet: 1. alacsony a konkurencia a szóra; vagy 2. Longhandnak hosszúak a kezei. :)
Tényleg, még a Vaterát is leelőztük.
Beszélünk még kicsit a Jeans-ről, a trapper farmerről és maholnap elsők vagyunk. ;)
eleg gyorsan bekerult az elso 10be
farmernadrág! :)
Kedves Barátaim!
Ha ekkora a mellény, akkor meg sem szólalok…
Bár azért nem kellene átugrani egy 750.000 -es adatbázist kezel? geokoordinátás honlap SEO-ját, mely 2007 novemberében indult, és 4-es pg, 45.000 hívatkozás, 201 link tulajdonosa (öner?ből, ingyen). – Mert hogy jön és jött abból épp’ elég tapasztalat.
Többek közt ily egyszer? is: ebben az országban az egyik legf?bb baj az írástudatlanság…
(természetesen átvitt értelemben)
Mi a probléma karahun?
Más:
Mit szóltok ahhoz, hogy a Google a Maps-es adatokra is a jó öreg “LIKE”, vagy instr() jellegű SQL megoldást választja?
Ebből szaftos kalamajkák adódnak.
Pl: Bivalybasznád, Ceglédi utca 25. Na ez szépen elmegy Ceglédre, (már bocsánat a profán példáért.)
És nincs védekezés – a Nagy Testvér a térképen is ugyanúgy halmozza az élvezeteket, akár a hagyományos szöveges keresésnél.
Mi a probléma?
Hát tele van a t… azzal, hogy fenntartok egy totál ingyenes honlapot, miközben másból sem áll az egész, mint a hülyeség kivédéséből, meg a Nagy Testvér fürkészéséből.
Ti itt elismert m?don terjesztitek az okosságot – (Tényleg, ez nem gúny) – miközben a magyar vállalkozónak halvány lila fingja sincs arról, hogy hogyan lehetne saját maga jóbarátja a Neten…
Na.
Elnézést a kifakadásért.
totál ingyenes: Azért látni a főoldaladon 50-60 reklámbannert, persze nem is várja senki, hogy ingyen csináld, csak mondom.
Sok hiba van az oldaladon, de cégkatalógusoknak nem szívesen adok tanácsot – most nem konkrétan rólad van szó, hanem egy jelenségről.
Tele van mindenféle rossz minőség? cégkatalógussal a magyar net, nem lenne jó, ha mégjobban elszaparodnának.
Domain exact match bonust is addig emlegettem, amíg vissza nem köszönt, sok-sok spam oldalban, meg cifra domain bejegyzésekben (mukorom-hajhosszabbitas-szepsegszalon.hu…, mert így majd mindenre első lesz)
Aha!
1. a bannerek is ingyenesek, ha nem hiszed, küldök bankszámala kivonatot. Ámbár – ha regisztrálsz, kipróbálhatod, de nem fogsz, mert Neked is megvannak a (tapasztalatilag) jogos el?ítéleteid.
2. Igen, ezt a céginfózás jól equrták, jó sokan.
3. Nem a Te tanácsaidtól szaporodnak, hanem az össznépi hülyeségtömegtől.
4. Hiszed, vagy sem – minden hibájával együtt a Céginfó-Magyarország.hu adatbázisa a legtisztább pillanatnyilag. És ez többek közt az érthetetlen ingyenesség miatt, no meg az állami alapokon elvégzett köbkilométernyi javító munka miatt van.
(így se mentes a felszínes megítéléstől – tudod, ami egy percnyi olvasást igényel, az már nagyon fáj…)
Ha pedig tényleg oly hosszú a kezed, és meggyőződtél arról, hogy valóban nem bankszámla hizlalásból csinálom, akkor várom a konkrét hibafelsorolást.
Nem fogok megsért?dni, sőt: köszönettel tartozom érte (Te meg egy ingyenes regisztrálással::))
Privátban leírok majd pár dolgot szívesen.
De azzal sem lenne bajom egyébként ha keresnél vele.
A privát segítséget külön köszönöm, rám fog férni, mert hogy öner?ből nem telik több okosságra…
Az ingyenesség sajnos szükséges feltétele annak, hogy az adatbázis tartalmilag lépést tartson a változásokkal, és ne jusson “más céginfós honlapok”, vagy akár az állami nyilvántartás sorsára. Na meg idealista feltevésem szerint előbb utóbb a határon túli magyar cégek is felfedezik, hogy a Céginfó-Magyarország.hu nem vesz tudomást Trianonról:) Egy-két külországi fecske már jött, de spamolás nélkül hogy a fenébe tudassam a többiekkel?
Köszönöm a válaszodat Longhand, sok igazság van benne. Azonban mégis úgy tanították a “nagyok” hogy az első oldalon marad a júzerek 90%-a és azok közel fele az első találatra kattint – és valahogy nem mondták, hogy ez így – ebben a formában – nem igaz… Érdekes választ küldött a Google ebben a témában, szívesen elküldöm, ha nem foglalom vele túlságosan a helyet.
Dehogyis, szívesen várom a választ! ;)
Nesze semmi, fogd meg jól :-)
Kedves Ditta!
Köszönjük e-mailjét.
Megértését kérjük, amiért az organikus találatok forgalmával kapcsolatban nem tudunk részletes tájékoztatással szolgálni. Általánosságban azt, hogy az egyes találatoknak milyen a forgalma, sok tényez? befolyásolja (például a bemutatószöveg (snippet) és a cím minősége, relevanciája). Emellett, ha releváns hirdetések vannak az adott találati oldalon, akkor a felhasználók azok felé is “elkalandozhatnak”, különösen igaz ez arra az esetre, ha a szponzorált link kiemelt pozícióban jelenik meg, az eredmények felett.
Sajnáljuk, amiért pontos kimutatással nem tudunk szolgálni. Amennyiben további kérdései vannak az organikus találati eredményekről, kérjük keresse fel magyarnyelvű Webmester Csoportunkat a következő címen: https://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-hu
Üdvözlettel:
Ádám
Google AdWords Csapat
Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország
Bejegyezve: Dublin, Írország, Nyilvántartási szám: 368047
Ja és persze írtam a Webmester Súgó Csoportnak – ahol ugye csupa jó fej van :-) – de még nem kaptam választ. Mindenesetre jobban fel kell kötni a gatyát és jobb title-t és description-t írni, aztán majd meglátjuk…