Email: longhand@longhand.hu
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés

7
aug
21

Farmernadrág kereslet

Szerző: LonghandOlvasói kérdések21 hozzászólás

Újabb olvasói kérdés, az Adwords Keyword Tool számaival és az abból következtethető, körülbelüli keresőforgalommal kapcsolatban.

Cybernagyi:
Szia Longhand, engem az érdekelne, hogy szerinted nem pukkadt-e ki a SEO lufi most, hogy a Google már konkrét havi átlagszámokat közöl a havi keresések területén? …
Nos, farmernadrág szóra a mi honlapunk található az első és második helyen. A farmernadrágra havonta 1300-an keresnek – a Google Keyword Tool szerint – vagyis a fenti számítás alapján közel 550 kattintást kellene kapnunk, ha csak az első találatot nézzük, de mint mondtam a második organikus találat is a miénk.

Ezzel szemben májusban 78, júliusban pedig 85 kattintást kaptunk mindössze, tehát itt nem stimmel valami.

Nem a lufi pukkadt ki, hanem a farmernadrág vásott el sajnos. Kevesen keresik. 1300-nál is kevesebben.
Az Adwords Keyword Tool alapban a kifejezések broad match változataira való keresések számát mutatja, ami lefedi adott kulcsszó minden előfordulási formáját a keresések között (koptatott farmernadrág, farmernadrág vásárlás ..), ebből van havonta 1300 keresés.
Ha exact-re váltod a statisztikát, akkor látod, hogy a farmernadrág szóra, magában, összesen 390-en keresnek átlagosan.
(bővebben az adwords kifejezésekről: kulcsszóegyezésekhez kapcsolódó fogalmak).

Így már érthetőbbek a saját statisztikáid.
Ha így is kevesled a látogatók számát, plusz egy tényező ami ronthatja az oldalatok forgalmát és az átkattintási arányokat: találati listán népszerű brand a szomszédban.

Esetleg PPC kampánnyal lehetne tesztelni, hogy a farmernadrág milyen összetett kifejezéseire van még kereslet, amivel kicsit még javulhat a forgalom.
(Jó farmer brandek léteznek még amikre kereshetnek?)

Hasonló cikkek:

  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért?
  • Kulcsszavak duplikálása címsorban
  • SEO eszközök
  • Keresőoptimalizálás - Google szabadalom
adwords-keyword-tool forgalom statisztika

Megosztás

Rólam Longhand

21 hozzászólás

  • karahun írja:
    Aug 8 2008 7:35 am

    Kedves Hosszúkéz!

    Az olvasónak (farmernadrág) igaza van, tényleg nem biztos, hogy a centrális kulcsszavak hozzák a találatatok dönt? részét. Mi a Céginfó-Magyarország.hu -val felküzdöttük a “céginfót” két megkövesedett cégbírósági állami honlapokat leszámítva az élre (stabil 3. hely) de az organikus találatokban alig 4-5 %-ban vesz részt ez a kulcsszó.
    Ugyanakkor – a cégek változó tevékenységeit az alhonlapok százezrein tesszük Title-ba, ezért kialakult egy dinamikusan generált kulcsszó felh?, mely az összes találatok 85 %-át adja.
    Magyarul: sok inci-finci szókombinációban vagyunk abszolult elsők, annyira sokban, hogy nem is érdemes levizsgálni. (pl: samsung márkabolt – ez még a lap.hu -s oldalt is megelőzi)
    Megérzés: ez utóbbi jelenség hozza forgalmunk dönt? részét, tehát ez lehet, hogy fontosabb egy dinamikus honlapnál, mint az a bizonyos 4-5 célzott kulcsszó, amelyre a SEO-s jótanácsokat szokás osztani…?

  • Longhand írja:
    Aug 8 2008 9:57 am

    Elég sokat beszéltünk már róla, hogy másodlagos kulcsszavak és long-tail kifejezések sokkal lényegesebbek forgalom szempontjából az esetek többségében.
    pl. Long Tail kulcsszavak.
    Egyébként meg olvass kicsit figyelmesebben, hogy mit ír az olvasó és mit írok én.

  • sziju írja:
    Aug 8 2008 10:08 am

    karahun:
    az egyik nem allami lap, a masik csak 2007 decembere ota kezdte meg mukodeset a jelenlegi tartalommal(korabban regisztralt, de a jelenlegi tartalom csak kesobb kerult ra) es jott fel mint a talajviz (ez az allami) -azaz nem megkovesedett :)

  • kulcsszo írja:
    Aug 8 2008 12:48 pm

    Sajnos az ügyfelek egy részét igen nehéz vagy egyáltalán nem lehet meggyőzni a Long Tail fontosságáről és hasznáról.
    Longhand – Neked erről mi a tapasztalatod?

  • Longhand írja:
    Aug 8 2008 2:10 pm

    Esetek többségében akiknek dolgozom elég egyértelmű a megrendel? számára is, hogy nem egy sz?k kulcsszó halmazra célzunk.
    Olyan esetekben ahol a megrendel? teljesen laikus, írni szoktam egy hosszabb kulcsszavas elemzést a témáról amivel az oldala kapcsolatos, felhasználók keresési szokásairól, stb.
    Persze kisebb számban akad értetlenked? ügyfél is, aki egy kulcsszót ismer, meg egy szót hajtogat: pagerank, ilyenekkel nem foglalkozok.

  • Jaluk írja:
    Aug 8 2008 4:37 pm

    Csak érdekességképpen jegyzem meg, hogy a farmernadrág szóra a blognak ez a lapja is rajta van az első oldalon, ami két dolgot jelenthet: 1. alacsony a konkurencia a szóra; vagy 2. Longhandnak hosszúak a kezei. :)

  • Longhand írja:
    Aug 8 2008 4:43 pm

    Tényleg, még a Vaterát is leelőztük.
    Beszélünk még kicsit a Jeans-ről, a trapper farmerről és maholnap elsők vagyunk. ;)

  • sziju írja:
    Aug 8 2008 5:15 pm

    eleg gyorsan bekerult az elso 10be
    farmernadrág! :)

  • karahun írja:
    Aug 8 2008 8:20 pm

    Kedves Barátaim!

    Ha ekkora a mellény, akkor meg sem szólalok…
    Bár azért nem kellene átugrani egy 750.000 -es adatbázist kezel? geokoordinátás honlap SEO-ját, mely 2007 novemberében indult, és 4-es pg, 45.000 hívatkozás, 201 link tulajdonosa (öner?ből, ingyen). – Mert hogy jön és jött abból épp’ elég tapasztalat.
    Többek közt ily egyszer? is: ebben az országban az egyik legf?bb baj az írástudatlanság…
    (természetesen átvitt értelemben)

  • Longhand írja:
    Aug 8 2008 8:31 pm

    Mi a probléma karahun?

  • karahun írja:
    Aug 8 2008 8:35 pm

    Más:
    Mit szóltok ahhoz, hogy a Google a Maps-es adatokra is a jó öreg “LIKE”, vagy instr() jellegű SQL megoldást választja?
    Ebből szaftos kalamajkák adódnak.
    Pl: Bivalybasznád, Ceglédi utca 25. Na ez szépen elmegy Ceglédre, (már bocsánat a profán példáért.)
    És nincs védekezés – a Nagy Testvér a térképen is ugyanúgy halmozza az élvezeteket, akár a hagyományos szöveges keresésnél.

  • karahun írja:
    Aug 8 2008 8:41 pm

    Mi a probléma?

    Hát tele van a t… azzal, hogy fenntartok egy totál ingyenes honlapot, miközben másból sem áll az egész, mint a hülyeség kivédéséből, meg a Nagy Testvér fürkészéséből.
    Ti itt elismert m?don terjesztitek az okosságot – (Tényleg, ez nem gúny) – miközben a magyar vállalkozónak halvány lila fingja sincs arról, hogy hogyan lehetne saját maga jóbarátja a Neten…
    Na.
    Elnézést a kifakadásért.

  • Longhand írja:
    Aug 8 2008 8:52 pm

    totál ingyenes: Azért látni a főoldaladon 50-60 reklámbannert, persze nem is várja senki, hogy ingyen csináld, csak mondom.
    Sok hiba van az oldaladon, de cégkatalógusoknak nem szívesen adok tanácsot – most nem konkrétan rólad van szó, hanem egy jelenségről.
    Tele van mindenféle rossz minőség? cégkatalógussal a magyar net, nem lenne jó, ha mégjobban elszaparodnának.

    Domain exact match bonust is addig emlegettem, amíg vissza nem köszönt, sok-sok spam oldalban, meg cifra domain bejegyzésekben (mukorom-hajhosszabbitas-szepsegszalon.hu…, mert így majd mindenre első lesz)

  • karahun írja:
    Aug 8 2008 9:01 pm

    Aha!
    1. a bannerek is ingyenesek, ha nem hiszed, küldök bankszámala kivonatot. Ámbár – ha regisztrálsz, kipróbálhatod, de nem fogsz, mert Neked is megvannak a (tapasztalatilag) jogos el?ítéleteid.
    2. Igen, ezt a céginfózás jól equrták, jó sokan.
    3. Nem a Te tanácsaidtól szaporodnak, hanem az össznépi hülyeségtömegtől.
    4. Hiszed, vagy sem – minden hibájával együtt a Céginfó-Magyarország.hu adatbázisa a legtisztább pillanatnyilag. És ez többek közt az érthetetlen ingyenesség miatt, no meg az állami alapokon elvégzett köbkilométernyi javító munka miatt van.
    (így se mentes a felszínes megítéléstől – tudod, ami egy percnyi olvasást igényel, az már nagyon fáj…)

  • karahun írja:
    Aug 8 2008 9:06 pm

    Ha pedig tényleg oly hosszú a kezed, és meggyőződtél arról, hogy valóban nem bankszámla hizlalásból csinálom, akkor várom a konkrét hibafelsorolást.
    Nem fogok megsért?dni, sőt: köszönettel tartozom érte (Te meg egy ingyenes regisztrálással::))

  • Longhand írja:
    Aug 8 2008 10:33 pm

    Privátban leírok majd pár dolgot szívesen.
    De azzal sem lenne bajom egyébként ha keresnél vele.

  • karahun írja:
    Aug 9 2008 7:48 am

    A privát segítséget külön köszönöm, rám fog férni, mert hogy öner?ből nem telik több okosságra…
    Az ingyenesség sajnos szükséges feltétele annak, hogy az adatbázis tartalmilag lépést tartson a változásokkal, és ne jusson “más céginfós honlapok”, vagy akár az állami nyilvántartás sorsára. Na meg idealista feltevésem szerint előbb utóbb a határon túli magyar cégek is felfedezik, hogy a Céginfó-Magyarország.hu nem vesz tudomást Trianonról:) Egy-két külországi fecske már jött, de spamolás nélkül hogy a fenébe tudassam a többiekkel?

  • Cybernagyi írja:
    Aug 12 2008 6:25 pm

    Köszönöm a válaszodat Longhand, sok igazság van benne. Azonban mégis úgy tanították a “nagyok” hogy az első oldalon marad a júzerek 90%-a és azok közel fele az első találatra kattint – és valahogy nem mondták, hogy ez így – ebben a formában – nem igaz… Érdekes választ küldött a Google ebben a témában, szívesen elküldöm, ha nem foglalom vele túlságosan a helyet.

  • Longhand írja:
    Aug 13 2008 12:36 am

    Dehogyis, szívesen várom a választ! ;)

  • Cybernagyi írja:
    Aug 13 2008 8:40 am

    Nesze semmi, fogd meg jól :-)

    Kedves Ditta!

    Köszönjük e-mailjét.

    Megértését kérjük, amiért az organikus találatok forgalmával kapcsolatban nem tudunk részletes tájékoztatással szolgálni. Általánosságban azt, hogy az egyes találatoknak milyen a forgalma, sok tényez? befolyásolja (például a bemutatószöveg (snippet) és a cím minősége, relevanciája). Emellett, ha releváns hirdetések vannak az adott találati oldalon, akkor a felhasználók azok felé is “elkalandozhatnak”, különösen igaz ez arra az esetre, ha a szponzorált link kiemelt pozícióban jelenik meg, az eredmények felett.

    Sajnáljuk, amiért pontos kimutatással nem tudunk szolgálni. Amennyiben további kérdései vannak az organikus találati eredményekről, kérjük keresse fel magyarnyelvű Webmester Csoportunkat a következő címen: https://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-hu

    Üdvözlettel:

    Ádám
    Google AdWords Csapat

    Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország
    Bejegyezve: Dublin, Írország, Nyilvántartási szám: 368047

  • Cybernagyi írja:
    Aug 13 2008 8:49 am

    Ja és persze írtam a Webmester Súgó Csoportnak – ahol ugye csupa jó fej van :-) – de még nem kaptam választ. Mindenesetre jobban fel kell kötni a gatyát és jobb title-t és description-t írni, aztán majd meglátjuk…

Vélemény, hozzászólás? Válasz törlése

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó cikkek

  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért? "A keresőmarketing cégek által kínált szolgáltatások korrekt árazása. Egyáltalán miért…
  • Kulcsszavak duplikálása címsorban Új kategóriát nyitottam az olvasói kérdéseket megválaszoló posztoknak, tessék bátran…
  • SEO eszközök Ingyenes és fizetős eszközök, amelyek sok segítséget nyújtanak keresőoptimalizálás során. Kulcsszó kutató…
  • Keresőoptimalizálás - Google szabadalom Gyakran hivatkozok itt a blogban és egyéb fórumokon arra a…
  • Google algoritmus váltások A 2009 előtti időszakban a Google kommunikációja minimális volt az…

Cikk kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (45)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Legutóbbi hozzászólások

  • Végh Győző - Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel
  • Peter - Google Analytics: saját forgalom kiszűrése
  • Gr3nT - Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Longhand - On-site search – Google Analytics
  • Gabrics András - On-site search – Google Analytics
  • totisti - Állás: Sanoma SEO marketing menedzser
  • SEO és branding startupoknak - Keresőoptimalizálás – Google szabadalom
  • Szendi András - Új link attribútum: canonical
  • Szépe Viktor - Híroldalak gyorsasága – 2013
  • Napi zene 15. – zencsaj • Peter Gabriel - I Grieve | STRO-B.COM | - Türk István (Moszi)

Legutóbbi bejegyzések

  • Google UX iránymutatás január 11, 2019
  • SEO analitika előadás március 3, 2016
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is április 10, 2014
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben március 28, 2014
  • On-site search – Google Analytics március 21, 2014
  • Híroldalak gyorsasága – 2013 január 9, 2013
  • Google Analytics webfejlesztőknek december 1, 2012
  • Türk István (Moszi) szeptember 18, 2012
  • Állás: Sanoma SEO marketing menedzser június 8, 2012
  • Ha a rendszergazda nem szólt -> Robotto június 5, 2012

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu
© Copyright 2020 by Longhand.hu. Minden jog fenntartva.