Elérhetővé vált néhány Google dokumentum, ami site típusonként írja le a legfontosabb UX szempontokat, konverzió optimalizálás vonatkozásában.
(utazás, ecommerce, ingatlan, hírsite, …)
Eredetileg bizalmas dokumentumok ezek, de napok óta nyilvánosságra kerültek a linkek (redditen például) és a Google nem távolította el a fájlokat.
Jó eséllyel ez is hasonló történet lesz mint a Search Quality Evaluators Guide, ami először nem volt hozzáférhető, aztán később maga a Google tette publikussá és hívta fel rá a figyelmet. Így talán nem sértő a mindenki számára hasznos dokumentumokra felhívni a figyelmet.
Az alábbi címekről letölthetőek a PDF fájlok:
pdf_travel_ux_playbook.pdf
pdf_realestate_ux_playbook.pdf
pdf_retail_ux_playbook.pdf
pdf_news_ux_playbook.pdf“
pdf_finance_ux_playbook.pdf
pdf_leadgen_ux_playbook.pdf
Keresőmarketing Napon volt egy rövid előadásom Google Analytics és Google Search Console adatok használatáról, keresőoptimalizálás során.
Hogyan kereshetünk keresőforgalmat befolyásoló korábbi előzményekre analyticsben és milyen mutatókat érdemes még nézni amikor a forgalom változásainak a tendenciáit vizsgáljuk.
Új dolog még mindig a Google Tag Manager, kevesen használják egyelőre a magyar piacon, de várhatóan egyre több site átáll majd a használatára,
a fejlesztőknek, fejlesztőcégeknek érdemes felkészülnie az igényekre.
A GTM használatának az előnye, hogy a marketingesek számára egyszerűsíti és gyorsítja a mérőkód módosításokat, a fejlesztők válláról levéve egyes terheket.
A hibátlan implementációhoz viszont megkerülhetetlen a fejlesztők bevonása, szükség van egy javascriptet ismerő programozóra, aki nyomonköveti a változtatásokat.
Egy olyan kétnapos Google Tag Manager tanfolyamra hívnám fel a figyelmet,
ahol az egyik nap külön a fejlesztők számára szól, elsősorban.
A tanfolyamot Geiger Tamás (@duracelltomi) tartja, aki nemcsak remek keresőmarketing szakember,
de komoly programozói tapasztalatokkal is rendelkezik.
Ezen a héten még bevezető áron lehet jelentkezni, jövő héttől drágulnak a jegyek!
Google Tag Manager tanfolyam
Időpont: 2014. május 6. és 8.
Helyszín: Google Grund, 1082 Budapest, Nagytemplom utca 30.
Pár hónappal ezelőtt jelent meg a Paid & Organic összehasonlító riport adwordsben.
A riportban a fizetett és nem-fizetett Google keresőforgalom legfontosabb statisztikáit vizsgálhatjuk kulcsszavak szintjén.
Milyen szinten kannibalizálja a PPC az organikus forgalmat?
Brand kulcsszavas hirdetések mennyire szükségesek?
Nagyobb forgalmú és erősebb branddel rendelkező siteok esetén a fentiekhez hasonló kulcsfontosságú kérdésekre ad választ a riport, de mindezen túl,
SEO tekintetében is nagyon értékes, máshol nem elérhető információkat ad.
A belső keresések elemzéséről tartottam előadást Keresőmarketing Napon és pár nappal később UX Meetupon,
az ehhez kapcsolódó prezentációt osztom meg az alábbiakban.