Site icon Longhand

Mennyit ér egy jó domain?

Egy webshop tulajdonos mesélt ma nekem azon tapasztalatáról, hogy két domain mennyire eltérő eredménnyel teljesített eladásokban, a Google Adwords kampányaiban.
Két domain, ugyanazon tartalommal, termékekkel, megjelenéssel és hirdetésekkel.
Egyik  – a forgalmazott termékhez kapcsolódó brand nevet tartalmazó domain – nagyon jó ctr-el és konverziókkal futott, a másik domain névvel ugyanaz a tartalom, ahogy ő fogalmazott “szinte semmit nem hozott”.
Létezik sok a felhasználói viselkedésről szóló tanulmány a kereső találati oldalakon, többnyire eye-tracking elemzések, amelyek azt vizsgálják, hogy hogyan pásztázzák a felhasználók a találatokat és hogyan választanak, de nagyon kevés anyagban láttam említeni a találatok alatt szereplő domainek/URL-ek szerepét a kiválasztásban.
Egy korábbi bejegyzésben írtam már arról, hogy bizonyos kereséseknél, a domainben egy erős brand név vagy egy a kereséssel megegyező kulcsszavas egyezés komoly mértékben felülírhatja az általános eye-tracking vizsgálatokkal találati pozíciókra felállított átkattintási átlagokat.

A témához kapcsolódik még egy a domain értékesítésre szakosodott angol cég tanulmánya, amely három domain teljesítményét hasonlította össze PPC kampányokban és részletesen összesíti számokkal az eredményeket a linkelt PDF-ben. (Az publikált anyag elkészítése mögött nyilván üzleti érdekek is húzódnak, de objektíven, számokkal alátámasztott eredmények).

Ne helyezzük a  fontosabb dolgok fölé, de olykor nagyon komoly pluszt jelenthet egy jó domain és nagyon fontos stratégiai döntés a megfelelő név kiválasztása/megszerzése.

Exit mobile version