Site icon Longhand

Rosszabb a Google mint régen?

Pontosabban: rosszabb a találati lista, nagyobb az első találati oldalra bekerülő spamek aránya, ezt állítják sokan.
Több fórumon írták ezt az utóbbi napokban. Amikor konkrét példát kértem az illetőktől, akkor viszont nem sok meggyőző találati listát kaptam válaszul.

Az minden kétséget kizáró tény, hogy a weben, az idő haladtával hatványozottan növekedik a spam tartalmak aránya, az egyedi értékes, minőségi tartalmak ellenében.
Egy egyedi tartalomra, akad többszáz, többezer, akár többmillió újrapublikáló oldal (vagy csak egyszerű szótárból generált szeméthalom), nyelvterülettől és téma népszerőségétől függően.
A kihívás a keresők számára egyre nagyobb.
A Google nem tagadja, hogy jó ideje quality rater-eket alkalmaz.

Vannak gyakran kifogásolható dolgok a Google találati listáin, magam is gyakran kifogásolok dolgokat itt a blogon, de a véleményem szerint a találati rangsorok minőségében összességében nem romlott a kereső.
Nem több a spam mint korábban, mint 2-3-4 évvel ezelőtt.

Konkurens keresők se nagyon látszanak előre törni egyelőre, ami ezt bizonyítaná (én azért drukkolok nekik, nem lenne rossz egy ennél kiegyensúlyozottabb helyzet)

Az elégedetlenkedők leggyakoribb tévedése véleményem szerint az, hogy amikor rossz minőségű találatokat vélnek felfedezni, annak már nem járnak utána, volt-e keresésnek megfelelő minőségű tartalom, ami méltánytalanul hátra került a sok spam mögé.

Ócska spam-mel igazán csak a tartalomban gyenge oldalak ellen lehet versenyezni.
Vannak olyan spam technikák amelyeket ipari méretekben űzve ideig-óráig, kompetitív témákban is lehet aratni. Nem érdemes.
Persze vannak sajnos erre szakosodott profi spammerek akik tiszavirág életű weboldalak tízezreivel hosszú távon komoly bevételeket termelnek, nem kis munkát okozva a quality ratereknek.

És itt a végén, had fűzzem hozzá a témához kicsit, a fent említett, “romló minőségű” találati listákat feltételező vitatársak által, bűnbakként emlegetett “SEO”-t.

Egy SEO együttműködésre való felkérés esetén, részemről az első dolgok egyike amit az ügyfélnek elmondok a siker feltételeként (amennyiben hiányát látom): legyen minimum olyan jó minőségű tartalmunk, mint a konkurenseknek.
Hosszú távon, csak így lehet egy website keresőforgalma sikeres, a találati listákon látható spam oldalak sikere, értékes kifejezésekre, csupán átmeneti állapot.
Nagyipari spam-et meg ne keverjük a SEO-val, ahogy a hentest sem szoktuk, a sebészorvossal.

Exit mobile version