Site icon Longhand

Erőviszonyok

Hirbehozó az iWiW karácsonyi rekordjairól írt bejegyzése kapcsán gondoltam lövök párat a Google Adwords Keyword Tool-on.

Az eszköz nemcsak kulcsszó kutatásra, hanem brand népszerőségének a mérésére is kiválóan használható: direkt látogatók nagyságrendjének a megállapítására.

Ismert jelenség, hogy a Google oldala, kezdőlap sok helyen, a böngészőt megnyitva a kereső jelenik meg és mivel az oldal betöltődése után, rögvest a kereső beviteli mezője kapja meg a fókuszt, sok felhasználó ide írja be a látogatni kívánt weboldal címét, a domain nevet különböző formáiban.

Talán nem szükséges hosszan magyarázni, az iWiW direkt látogatóinak a száma többszöröse a legnagyobb hírportáljaink direkt látogatói számának.

Nézzük mire gerjed még a magyar

A lista persze nem teljes, random mutat meg bizonyos oldalakat a Keywords Tool, miután keresett kifejezésnek beírjuk: www, hu.

Gyakran kérdezik tőlem, hogy mennyit ér egy bizonyos domain, mennyiért érdemes megvásárolni vagy eladni, ilyenkor általában vetek egy pillantást a Keyword Tool számaira, amiből látható, hogy van-e direkt látogatottsága az oldalnak. (a pont helyett space-t használjunk a domain beírásakor!)
Használaton kívüli, “üres” domainekre is megmutatja a Keywords Tool, ha van keresés.

Ha azt szeretnénk megnézni, hogy egy területen, témán belül milyen erős egy weboldal népszerősége, akkor előbb a Trends for Websites-t használva megkereshetjük, hogy mik a konkurens oldalak: Also Visited-ben azokon az oldalakon túl ahonnan a legtöbb látogatót kapja vagy ahova a legtöbb látogatót szállítja az oldal, megjelennek a konkurens oldalak is, az azonos célközönségük okán.

Ezután összevethető a direkt látogatottságok aránya.
A kulcsszó kereső eszköz által adott számokat ne tekintsük pontos statisztikai alapnak, bőven van hibaszázalék, átlagolt, kerekített összegek, több hónap eredményeit összesítve.
Az egymáshoz viszonyított arányokat érdemes nézni az eredmények alapján.

Exit mobile version