• SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog

5
jan
5

Erőviszonyok

Szerző: LonghandJelenségek5 hozzászólás

Hirbehozó az iWiW karácsonyi rekordjairól írt bejegyzése kapcsán gondoltam lövök párat a Google Adwords Keyword Tool-on.

Az eszköz nemcsak kulcsszó kutatásra, hanem brand népszerőségének a mérésére is kiválóan használható: direkt látogatók nagyságrendjének a megállapítására.

Ismert jelenség, hogy a Google oldala, kezdőlap sok helyen, a böngészőt megnyitva a kereső jelenik meg és mivel az oldal betöltődése után, rögvest a kereső beviteli mezője kapja meg a fókuszt, sok felhasználó ide írja be a látogatni kívánt weboldal címét, a domain nevet különböző formáiban.

Index, iWiW, Origo

Talán nem szükséges hosszan magyarázni, az iWiW direkt látogatóinak a száma többszöröse a legnagyobb hírportáljaink direkt látogatói számának.

Nézzük mire gerjed még a magyar

Népszer? website-ok

A lista persze nem teljes, random mutat meg bizonyos oldalakat a Keywords Tool, miután keresett kifejezésnek beírjuk: www, hu.

Gyakran kérdezik tőlem, hogy mennyit ér egy bizonyos domain, mennyiért érdemes megvásárolni vagy eladni, ilyenkor általában vetek egy pillantást a Keyword Tool számaira, amiből látható, hogy van-e direkt látogatottsága az oldalnak. (a pont helyett space-t használjunk a domain beírásakor!)
Használaton kívüli, “üres” domainekre is megmutatja a Keywords Tool, ha van keresés.

Ha azt szeretnénk megnézni, hogy egy területen, témán belül milyen erős egy weboldal népszerősége, akkor előbb a Trends for Websites-t használva megkereshetjük, hogy mik a konkurens oldalak: Also Visited-ben azokon az oldalakon túl ahonnan a legtöbb látogatót kapja vagy ahova a legtöbb látogatót szállítja az oldal, megjelennek a konkurens oldalak is, az azonos célközönségük okán.

Ezután összevethető a direkt látogatottságok aránya.
A kulcsszó kereső eszköz által adott számokat ne tekintsük pontos statisztikai alapnak, bőven van hibaszázalék, átlagolt, kerekített összegek, több hónap eredményeit összesítve.
Az egymáshoz viszonyított arányokat érdemes nézni az eredmények alapján.

Hasonló cikkek:

  • SEO eszközök
  • Rangsorolási faktorok keresőkben
  • Keresőoptimalizálás - Google szabadalom
  • Google algoritmus váltások
adwords-keyword-tool google trends iwiw magyar oldalak

Megosztás

Rólam Longhand

5 hozzászólás

  • Rung András írja:
    Jan 5 2009 9:40 pm

    Érdekes eszköz, de jópár magyar oldalra nem adott találatot, gondolom, mert az instrukciós oldalon elmondta, hogy a kicsikkel nem foglalkozik. Kár:(

  • KGyST írja:
    Jan 5 2009 9:48 pm

    Nem csak a Google oldala kezdőlap sok helyen, ami fókuszt kap, de a Firefox 3 Awesomebarja (illetve gondolom, a Chorme megfelelője) is a Google-lal keres, ha csak címszót írunk be.

  • Longhand írja:
    Jan 6 2009 2:01 am

    KGyST: igen, ez az ami a Firefoxnak nagyon szép bevételeket termel. Pénzt kapnak a hozott keresőforgalom után.

  • EdBoyWW írja:
    Jan 6 2009 7:28 am

    Nem beszélve a böngészők azon feature-éről, hogy a címsorba egy kulcsszót begépelve abból azonnal keresés lesz. Ezt csak az IE6 nem tudja.

  • kergezerge írja:
    Jan 6 2009 6:02 pm

    “… a címsorba egy kulcsszót begépelve abból azonnal keresés lesz.”
    Az hagyján, de néha azonnal találat is. Ha a nekikényelmesedett netez? nem fárad el a jobb-felső sarokig keresni, büntetésből mondjuk egy lap.hu-n találja magát. Nagy pedagógus ez a róka. Kíváncsi vagyok azért, hogy döntik el, keresés lesz-e vagy találat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó cikkek

  • SEO eszközök Ingyenes és fizetős eszközök, amelyek sok segítséget nyújtanak keresőoptimalizálás során. Kulcsszó kutató…
  • Rangsorolási faktorok keresőkben A SEOmoz portál 37 SEO szakember közreműködésével készített egy listát,…
  • Keresőoptimalizálás - Google szabadalom Gyakran hivatkozok itt a blogban és egyéb fórumokon arra a…
  • Google algoritmus váltások A 2009 előtti időszakban a Google kommunikációja minimális volt az…
  • Kulcsszó kereső eszközök A TopRankBlog oldalán szavazásra bocsátottak 15 kulcsszó kereső eszközt keresőoptimalizáláshoz,…

Keresőoptimalizálás alapok

  • A keresőoptimalizálás alapjai
  • Google algoritmus frissítések
  • SEO eszközök
  • Online SEO tanfolyam javaslatok
  • Core Web Vitals

Longhand social

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu

Legjobb SEO cikkek

  • Duplikált tartalom
  • Képek optimalizálása keresőre
  • PDF optimalizálása keresőre
  • Kulcsszavas keresések típusai
  • Keresési szokások online vásárlás során
  • “Kulcsszó optimalizálás”
  • A leggyakoribb tévedés: “A SEO alapja a linképítés”

Legújabb cikkek

  • Google UX iránymutatás
  • SEO analitika előadás
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben
  • On-site search – Google Analytics
© Copyright 2022 Longhand.hu. Minden jog fenntartva.