Gyakran, még a webes szakmában jártas emberek számára is problémás kérdés, egy-egy portál elindítása előtt, hogy az ötlet mennyire lehet üzletileg megtérülő.
“Mennyi pénzt kereshetünk majd vele, mennyit is ér napi 10.000 látogató?”
Sokan gondolják úgy, egy weboldal egyedüli értékmérője a látogatottság és a PI, ami több okból is téves elgondolás.
- Más arányban keresnek és látogatnak “kötetlen” időtöltést szolgáló portálokat felhasználók és más arányban látogatnak olyan oldalakat, amelyek végül kereskedelmi tranzakcióban végződő, egy-egy szolgáltatáshoz, termékhez kapcsolódó tartalmak.
- Míg az előbbi oldalak látogatottsága jóval magasabb, az utóbbiak tudhatják hangsúlyosan nagyobb arányban a soraik között azt a közönséget, akinek a látogatása, a hirdetők számára konverzióval jár.
Látogatottságot vizsgálva, nem hagyhatjuk figyelmen kívül az offline média, azaz a tévé, rádió, újságok hirdetéseinek, internetes látogatottságokra gyakorolt erőteljes hatását sem.
Alacsony kereskedelmi értékű forgalmak
Legjellemzőbb, kiemelten magas látogatottságot garantáló téma a bulvár, az offline bulvár médiák által kitermelt anyag, ami irdatlan mennyiségű keresést generál a napi új hírekkel, celebekhez, előadókhoz, szórakoztatóiparhoz kapcsolódó témákkal többnyire.
Létezik is megannyi video, blog, hírportál amelynek az offline bulvár média szolgáltatja a magas látogatottságát.
Vannak még a játék portálok, adult site-ok, egyéb “szórakoztató oldalak”, amelyekre az offline média nélkül is nagyon magas volumenű keresés van.
Mindegyik fenti oldal típusról elmondható, hogy a hirdetési felületeinek az értéke, a látogatók nagy száma ellenére is minimális.
Amikor a “tévéből” jön a vásárló
Nemcsak értéktelen usereket szállít az offline, hanem kiemelten magas értékű, jól konvertálható érdeklődőket is, nagy mennyiségben.
Ez a dolog érdekesebb oldala.
Bankok, biztosítók, utazási irodák, ingatlan irodák, áruházak és egyéb kereskedők …
Köztük brandek, amelyek milliókat költenek heti/napi szinten a szolgáltatásaik reklámozására tévében, online tranzakcióval záruló látogatásokat generálva nagy mennyiségben.
TV-ben, rádióban megkapja az impulzust az ember, interneten pedig utána jár, tájékozódik és dönt.
(A multik pedig sok esetben még az alap információkat is képtelenek megjeleníteni kell? időben a többmilliós költségű offline kampányhoz alkalmazkodva.)
A téma maradék része, legyen házi feladat.