Site icon Longhand

Adwords kulcsszavak: pontos kifejezés analyticsben

Többen kérdezték az utóbbi időben: mi az egyszerű módja az adwords hirdetéseken keresztül szerzett forgalom esetén, hogy a teljes kifejezést lássuk analyticsben a kulcsszavas kifejezések között, amire a látogató a Google-n keresett, ha broad vagy phrase hirdetéssel hirdettünk.
Azért is fontos az opció, mert a Google Adwords riport, nem ad teljes listát, “személyiségi jogok”-at említve, miközben elengedhetetlen egy teljes lista, negatív kulcsszavak listájának az építésére, többek között.
A dolog egyszerűen, két filterrel megoldható.

Első filterben egy reguláris kifejezést használva, egy egyedi tárolóba mentjük a szükséges paramétereket a látogató URL-jéből, majd ezt felhasználva, második lépésben felülírjük a – teljes kifejezést is tartalmazó – saját formával, a Campaign Term változót amit az Analytics a kifejezés tárolására és megjelenítésére használ.

A reguláris kifejezés: (\?|&)(q|p)=([^&]*)

A két filter beállítása sorrendben egymás után:

I. filter

II. filter

Exit mobile version