Site icon Longhand

Duplikált tartalom

Egyik leggyakrabban előforduló probléma és az a fajta jelenség ami legtöbb weboldal esetén nem is kerül felismerésre. Nem kevés forgalomtól eshet el a weboldal duplikált tartalommal (na és még környezetszennyező is).

Keresők részéről világosak az okai a duplikált tartalom ellen eszközölt kemény algoritmikus “intézkedéseknek”: elsősorban komoly veszély a találati listák minőségére, több találatra azonos vagy nagyban hasonló tartalmak listázása, másrészt pedig nem kevés terhelést jelenthetnek a kereső robotok számára a scriptekkel generált, reprodukált tartalmak.

(A SEO eszközök szekcióban találhatóak duplikált tartalmakat kereső eszközök)

Cikkemben leírom a tipikus duplikált tartalmat okozó hibákat, amelyekre érdemes figyelni, ha nem szeretnénk hátrasorolásokat a kulcsszavas helyezéseinkben vagy rosszabb esetben indexen kívülre kerülni, súlyosabb hibák által.

Duplikált tartalom – büntetés és a backlinkek

A keresők nagyon rosszul kezelik a duplikált tartalmakat néhány esetben, pl. amikor nem a tartalmat lopó oldal szenvedi a duplikált tartalom kárát, hanem az “eredeti” kerül 30 hellyel hátrébb a fő kulcsszavaira a keresőben.
Duplikált tartalom esetén a jó minőségű backlinkek legjobb eszközök a büntetés ellensúlyozására, kiegészítő találatokból való kikerülésre (tartalomlopás esetén – újrapublikáltak tartalmakat az oldalunkról és nincs más eszközünk a probléma megszüntetése ellen).

Jól mutatja, hogy többnyire backlinkek alapján mérlegel a Google kérdéses esetekben, az is, hogy az ún. article site-ok, remek találati helyen szerepelnek többszörösen publikált hosszú cikkekkel is. Tehát magas Pagerankel és nagyobb bizalommal rendelkező weblapok esetén könnyebben veszi a Google a duplikált tartalmat is…

Duplikált tartalom szintjei és büntetések

Első és második esetnél egyértelmű az esély a teljes kizárásra, hogy a klón oldal teljes tartalma eltűnjön az indexből, harmadik esetben az előző bekezdésben tárgyaltakat kell számításba venni, különböző fajtái vannak a büntetésnek, egyik az amikor elsőoldalas találatot pontosan 30 hellyel sorolja hátra a Google.
Negyedik eset ritkább történet, gondoljunk olyan esetre amikor egy már működő link-katalógus url és kategória struktúráját másolják le új link-katalógus készítésekor, egy kis munkát megspórolva, ilyen esetekben is érzékelhet a kereső duplikációt, nem kell csodálkozni, ha az elején nehezen indul el forgalom a klónozott szerkezettel bíró instant directory website…
Utóbbin túl ezernyi módja lehet még a duplikációk azonosításának, úgy mint gyanú esetén többféle lenyomatok összehasonlítása, oldalak méretének összehasonlítása, talán majd ír valaki róla egy könyvet egyszer, térjünk rá gyakorlati példákra.

Duplikált tartalom – példák

Ami esetleg kimaradt arról meg majd a kommentekben.

Exit mobile version