Böngésztem Konrád blogján a kommenteket és megakadt a szemem az alábbi megjegyzésen:
… Amúgy köszönöm, hogy segítettél csökkenteni a pagerankom a GDF-es linkakcióddal (tudom, én is hibás vagyok): groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-Indexing-hu/browse_thread/thread/fb7b97353c0c9a82
A történet röviden annyi, hogy Konrád kolléga, szervezett a főiskolának egy promóciót, ami mögött semmiféle megkötés nem állt, hogy milyen linkeket helyezzenek el a bloggerek, milyen backlink mutasson a GDF-es oldalra, csupán annyi, hogy hivatkozzanak a pótfelvételi lehetőségre, amely révén egy sorsoláson vehetnek részt.
Sokminden benne van az idézett mondatban és a mögötte lévő történetben.
Pár pontban röviden foglaljuk össze:
- Az emberek még mindig túlértékelik a Pagerank érték szerepét. Hogy mi vezetett ide, nagyon remek cikkben foglalja össze a https://keresomarketing.fpn.hu oldal szerzője.
- Jó úton haladunk afelé, hogy a Google egy vallási irányzattá váljon, amelynek a templomába gyónni járnak a webmasterek (“tudom, én is hibáztam”)
- Nagy portálok megtehetik hogy “fizetett” linkeket adnak, kis weboldalak esetén még a legkisebb gyanú és félreértelmezés esetén is büntetés jár.
(nagy portál példák: Zoom.hu -> kulcsszavas linkek a Propeller.hu -ra halmozottan, TomsHardware (https://tomshardware.hu/) site-wide címkefelh? a Depo.hu-ra, brandeket tartalmazó kulcsszavakkal …) - A Google magyar alkalmazottai nincsenek eléggé felkészítve a fizetett linkek megítélését illetően. Matt Cutts aki “törvényalkotásban” az első ember ebben a vonatkozásban G-nél, leírta egyértelműen, példákkal illusztrálva, hogy milyen esetekben tekinthetőek vásárolt, manipulációs céllal szerzett linkeknek a hivatkozások, ott kiemelten hangsúlyozott a kulcsszavas link, amihez köze sincs a Konrád által szervezett promonak.
Persze Google János (én kérek elnézést) és Google Tibor (én kérek elnézést) sincsenek könnyű helyzetben, a Google szinte havonta vesz ki vagy módosít szabályokat a webmastereknek szóló irányelveket leíró oldalon.