Site icon Longhand

Google cikk “keresőmotor-optimalizálók”-ról

A Google Webmaster Central blog bejegyzésében arról tudósít, hogy a Webmaster Guidelines fejezete módosult, amely a SEO cégekről szól

Korábbiakban a cikk óvatosságra intett a SEO szolgáltatások igénybevételével kapcsolatban, a módosított anyag már másképpen közelít.

Idézem:

Számos keresőmotor-optimalizáló, valamint más ügynökség és tanácsadó vállalat hasznos szolgáltatást nyújt a webhelytulajdonosoknak: megírja a webhely szövegét, tanácsot ad a webhely architektúrájával kapcsolatban, és segít olyan releváns címtárakat találni, amelyekbe be lehet küldeni a webhelyet. Néhány tisztességtelen keresőmotor-optimalizáló azonban agresszív marketingtevékenységével és a keresési eredmények tisztességtelen manipulálására irányuló kísérleteivel megrendítette a bizalmat ezzel a szolgáltatási ággal szemben.

A teljes bejegyzés magyarul is elérhet?: Mi a SEO? Javasolja-e a Google …

A cikk nagyrészével egyet lehet érteni, de meg kell jegyezni, a fordítás elég fals.
Még hagyján, hogy a magyar nyelvben általánosan elterjedt keresőoptimalizálás kifejezés helyett a keresőmotor-optimalizálás kifejezést használja, mert mindkét kifejezés elég rossz, de az egész cikk olyan mint egy szótárprogrammal fordított cikk.
El tudom képzelni a laikus webhelytulajdonosok kihívásait az előszobaoldal és árnyékdomain kifejezésekkel kapcsolatban.
Szó esik hosszabban azokat a cégeket listázó katalógusokat üzemeltet? vállalkozókról is akik fals magyarázatokkal és ígéretekkel próbálják behúzni a kuncsaftjaikat fizetős listázásra.
Azt csodálom hogy a cikk a Pagerank értékekkel hozakodó dilettánsokat nem említi.

Összeségében a cikk hasznos lehet a laikusok számára, ha esetlen is a megfogalmazás, elolvasásra érdemes.

..és a cikk szerzői nyitottak a további módosításokra, az angol nyelvű blogon az olvasók véleményét kérdezik, melyek azok pontok amelyekre érdemes a laikusok figyelmét felhívni mielőtt megállapodást kötnének, SEO megbízást adnának valakinek a kezébe.

Exit mobile version