Site icon Longhand

Google és a lokális tartalmak

Aaron Wall cikkét olvasom arról, hogy a Google hogyan kezd lokális jellegű keresésekre korábbiaknál egyedibb és ‘relevánsabb’ tartalmat megjeleníteni (illetve próbál)

Aaron konkrét példával szemlélteti, ahogy Alameda város kínai éttermeire rákeresve milyen formában kapunk egy Google Maps térkép találatot a lista élén, ahol tíz kínai étterem érhető el térképen és a linkeken keresztül megjelenítve.

A Google egyik legnagyobb kihívása a téma:
érteni a lokális kontextusokat és kalkulálni annak alapján relevanciát.

Számomra az egyik legnagyobb kérdés az elkövetkezendő években, hogy a Google tudja-e tartani a pozícióját, – tekintélyes – globális keresőóriásként vagy szegmentálódik a nagy keresők felhasználói tábora, kisebb, specifikusabb – ‘lokális’ keresők felé.

Én az utóbbira számítok. Persze lehet olyan verzió is, hogy a Google alakul át, nagy globális keresőtől jobban eltávolodó kisebb keresőkre.

Mi lesz 2011-ben vajon, hol lesz a Google?

Exit mobile version