Site icon Longhand

Google megújulás – SEO jövője

Olvasom Raha bejegyzését a Google megújulásával kapcsolatban, ahol arról ír, a Video Killed the Radio Star dalt valaki már átköltötte a SEO gurukra és temeti a kereső optimalizálást, mert a google új algoritmusával úgymond már hatástalan lesz.
Az én véleményem erről az, hogy az csak több backdoort nyit és nagyobb lehetőséget ad a manipulációkra, ha élő rangsorolás lesz, tehát kereső optimalizálásra nagyobb lesz a trükkök tárháza mint eddig.
Úgyhogy nagyon kiváncsi leszek én erre az új google találati rendezésre, mint azt tudjuk, a Google-nak remek a kommunikációja, de várjuk meg mit hoznak ezek a változtatások a kereső optimalizálás jövőjében.
(Egyébként szerintem is nagyszerű dal ez a régi sláger! :) )

Nemcsak trükközésekről van szó persze, hanem arról is, hogy több tényezőt kell majd figyelembe venni ezentúl optimalizáláskor.
A google is közzétett már egyszerű tippeket, hogy ezentúl mire figyeljenek a webmasterek fokozottabban.
Öt tipp a webmasters central blogról.

1. Google Hír találatok: amennyiben a weboldalad rendelkezik Hír csatornával/tartalommal, ne feledd beküldeni híreid a Google News-ba valamint regisztrálhatod news sitemapjeidet is (ez utóbbi egyelőre csak angol nyelvű tartalmak esetén megy)
2. Hír archívum: amennyiben hír archívummal rendelkezel bejegyezheted a Google hír archívum keresőjébe
3. Képi tartalmak: amennyiben oldaladon kép fájlok találhatóak, kapcsold be a Google Webmaster Tools-ban az enhanced image search opciót ez segíti, hogy metaadatokat generálhassunk képeid tartalma mellé, amely segíti a megfelelő találatokat a keresőből az oldalad képi tartamlaihoz (admin: a Google nagyon okos játékot talált ki arra, hogy adott képekre a megfelelő kulcsszavakat megtalálja, illetve megkerestesse emberekkel. Van egy felület ahol vállalkozó kedvű felhasználók beléphetnek, véletlenszerűen összesorsolja őket a Google egy másik felhasználóval és folyamatosan kapják a képeket, amelyekre kulcsszavakat kell mondaniuk, hogy mit látnak a képen, amennyiben közös szavakat használnak adott képek esetén, azért pontjutalom jár)
4. Helyi keresés: ne feledd weboldaladat a helyi és regionális katalógusokba regisztrálni ezzel is javítva helyezését a lokális jellegű keresések esetén.
5. Video fájlok: amennyiben vannak video tartalmaid ne feledd őket beküldeni olyan oldalakra amelyeknek tartalmát a google frekventáltan indexeli.

Szóval a SEO ezentúl egyfajta tartalom gyártási munka is lesz, az az érzésem, ha webfejlesztők nem válallják fel ezeket a szerepeket :)

Exit mobile version