Site icon Longhand

Google rangsorolás földrajzi paraméterek alapján

Más Google találati lista jelenik meg a jegygyűrű kifejezés angol megfelelőjére keresve San Franciscoban és más Los Angelesben, írja Jonah Stein a blogjában.
Ez már a következő lépcsőfoka a Google azon fejlesztéseinek, amelyek a lokális kontextusban releváns találatok szállítását szolgálják.

Nem szükséges, hogy az adott keresés földrajzi desztinációt tartalmazzon, elég ha a kereső olyan jelleget ismer fel benne, ahol a priorítást érdemelnek “lokális”, a földrajzilag a felhasználó közelében található szolgáltatások/üzletek.
(Érdekes kérdés a Google megoldását illetően, hogy mi alapján asszociálja a megjelenített weboldalakat földrajzilag az adott helyhez, sok adat hozzáférhető lehet a Google számára, weboldal szerverének a földrajzi helye, céghez/oldalhoz kapcsolódó Google Maps adatok, esetleg az oldal látogatóinak a földrajzi adatai vagy csak egyszerűen az oldalon feltüntetett földrajzi paramétereket veszi alapul.)

A Google ilyen irányú változtatásai keresőoptimalizálást is érintik, ahogy már a korábbi “local context” fejlesztések is. Nagy globális portálok, pl. szálláskeresők nem visznek majd erőből mindent a találati listán, ami minőségben sokat javíthat a Google találataiban.

Azt azért nem gondolom, hogy mostanában történne olyan szintű változás, hogy a restaurant siófok kifejezésre keresve, siófoki oldalak kapnának több előnyt az iránymagyarorszag.hu-val vagy a hungaryrooms.com-al szemben. :)
Tűhegynyi pont ahhoz magyarország a Google térképen.

Frissítés: Ugyan 2008-ban szkeptikus voltam azzal kapcsolatban, hogy a Google a lokális kontextusokat megfelelően kezelni tudja majd, 10 év alatt sikeresen lokalizálta találati listáit, bővebben erről a Google algoritmus frissítéseit ismertető oldalon írok le információkat.

Exit mobile version