Képi és egyéb – nem szöveges jellegű – tartalmak optimalizálásáról még nem sok szó esett a blogon, lássunk pár praktikus tanácsot, hogyan szerezhetünk a google univerzális és képi keresőjéből több találatot. Keresgéltem a témában és találtam néhány jó tippet amelyeket nem ismertem eddig.
Kezdem az egyszerűbb alapszabályoknál amit talán már mindenki ismer, haladva a kevésbé ismert módszerek felé.
- Megfelelő kulcsszavak szerepeljenek az ALT textben. Ezt mindenki ismeri talán, de a legfontosabb, kihagyhatatlan teendő.
- A képfájl elnevezése legyen leíró, informatív, amely a kép tartalmáról szól
- Releváns szöveges tartalom övezze a képet az oldalon amennyiben az oldal struktúrája ezt engedi, a kulcsszavakat emeld ki a szövegben.
- Egy Google Adsense hirdetést elhelyezve tesztelheted a kép optimalizálása mennyire sikeres, a Google milyen jellegű hirdetéseket jelenít meg. Mindaddig lehet kísérletezni és változtatni a képhez tartozó szöveges tartalmakat amíg úgy nem látod, hogy a kívánt eredményt el nem érted.
Ez a módszer nem csak képekhez, de egyéb tesztekhez is jól alkalmazható weboldalakon.
(Közeljövőben tervezek írni LSI-ről (= latent semantic indexing), szemantikus indexelésről, olyan technikákról amelyeket keresők alkalmaznak weboldalak tartalmi minőségének ellenőrzéséhez valamint relevancia vizsgálathoz weboldalak rangsorolásánál. Érdekes téma amelyben hosszasan el lehet merülni és fontos tanulmányozni, ha az ember meg akarja ismerni közelebbről is a keresők “lelkivilágát”). - Legyen elérhető a képfájlokat tartalmazó könyvtár a szervereden a Googlebot számára.
- Amennyiben egy új, népszerű kulcsszóhoz kapcsolódik a képfájl akkor a dátuma is befolyásolhatja az értékét, kép újbóli feltöltésével ez is “javítható”
- Linkelj képeket (hotlink) olyan oldalakról amelyek találi lista élén szerepelnek a Google képkeresőjében. Amennyiben a hotlinkelés le van tiltva akkor használható a Google cache is.
- Legtöbben bizonyos képfájl típusokhoz kötődő méretű képekre keresnek a képkeresőben úgy mint, ikon, tapéta (wallpaper). Ilyen méretekre igazítva a képeket több találatra számíthatsz (ez már nagyon “mindent csak a találatok érdekében” módszer, de ha lehetőség van rá és nem megy a minőség rovására, érdemes alkalmazni)
- Újabb cseles trükk: Google Trends kiváltképp’ a Hot trends használatával képeinket címkézhetjük aktuális témák kulcsszavaival. Persze az oldal egyéb tartalmaival teljesen irreveláns témájú képnek nem igazán fog jelentőséget tulajdonítani a kereső
- Egy elég jó ötlet, minden képnek külön aloldalt csinálni és arra hivatkozva felhasználva a title-t, description-t, h1,h2, hx… elemeket kiemelni minden képet jól, az aloldalra hivatkozva