Mi az ideális keyword density arány a weboldalakon? – gyakran felmerül a kérdés.
Van sok online keyword density calculator amely elosztja a szövegben előforduló összes szavak számát az adott kulcsszó előfordulásának öszegével és máris kész a százalékos kulcsszósűrűség arány.
Már a kifejezés is elég rosszul hangzik, nézzük hogyan érdemes kezelni, szerintem.
A probléma ott kezdődik a kulcsszósűrűség számító eszközökkel, amit Mr. Garcia már 3 évvel ezelőtt megfogalmazott a linearizált szöveges struktúráról szóló cikkében:
- figyelmen kívül hagyja az adott kulcsszó/kifejezés dokumentumon belüli pozícióját
- figyelmen kívül hagyja a proximity -t: több mint egyszavas kereső kifejezéseknél a szavak közelsége egymáshoz
(mutatok példákat – 08.03.13 dátum amikor az oldalaim elsők a kifejezésekre – hogy a proximity meghatározóbb lehet néha mint a tartalom: tanácsok webmastereknek
ezenkívül keresőmarketing - co-occouration: proximity-hez hasonlóan a kifejezésekben szavak együttes előfodulási arányát
- adott dokumentum architektúrája alapján a fő topik és egyéb témák definíciója
Fontos dolog lehet a “kulcsszósűrűség”, de csak a fenti szempontok figyelembevételével. Magában semmit nem ér, egyéb szöveges környezet híján, amely egyéb kontextusokba helyezhetné a kereső algoritmikus értelmezése alapján nem sokat ér.