Egyik legfáradságosabb és talán legnehezebb része a kereső optimalizálásnak a keresőkbe való regisztráció és link building.
Aaron Wall, a SeoBook szerzője írt egy 101 módszert tartalmazó listát link-building témakörében, ezekből közlök néhányat, nem nagy titkok, de hasznos átolvasni.
Listák
- Készíts egy 101-es listát. Az emberek nem fogják tudni megállni, hogy ne linkeljenek rá. :D
- Készíts “Tíz jótanács – [témakör]” cikkeket, szintén nagyon kedvelt dolog.
- Készíts hosszas tartalmas forrás listát egy adott témakörben.
- Készíts Top10-es tévhit listát adott témakörröl.
- Készíts listát gurukról szakértőkről az adott témában, tiszteleteddel kiválthatod a szimpátiájukat, hízelgés gyakran jó eszköz egy nagy szerző szimpátiáját elnyerni.
Szerzői-szakértői munkásság
- Törekedj a jó megfogalmazásra, érthető tartalomra a cikkeidben, ez fontos, ha azt szeretnéd, hogy minél több ember megértse, továbbítsa az általad publikáltakat.
- Igyekezz a legminimálisabbra csökkenteni a nyelvtani hibákat és elírásokat.
- Legyen az oldaladon egy könnyen megtalálható adatvédelmi és impresszum szekció, ez több hitelességet mutat a látogatóid felé, egy képet is mellékelj magadról esetleg.
PPC – Link Building
- Vásárolj linkeket PPC (Pay-Per-Click) kampányokban. PPC kampányokon keresztül érkezett emberektől nagy esély van hogy visszatérő látogatókra lelsz és olyanokra akik linkelni fognak Rád .
Cikkek – Publikációk
- Publikálj cikkeket article directorykban (admin: cikk katalógus vagy mi rá a jó magyar kifejezés? )
(EzineArticles, GoArticles, iSnare, nemrég indult magyar kezdeményezés a Keresni.hu )
Előnye ezeknek az oldalaknak, hogy nagyon magas rangsorolással bírnak keresőkben és nagyon jó forgalmat hozhatnak a weboldaladra érdekes, jó publikációk esetén. - Publikálj szakmai hírprotálokon. (Angol példaként említve a WebProwsNews.)
- Cserélj cikkeket webmasterekkel.
- Értesítsd a barátaidat e-mailben amikor az érdeklődésüket érintő témában írtál és kérdezd ki véleményüket.
Link katalógusok – Social Bookmarking
- Régi tipp, de hasznos: iratkozz fel a Dmoz.org és egyéb katalógus oldalakra amelyek ingyenes feliratkozást kínálnak.
- Készíts saját katalógus oldalt a weboldalad/blogod témakörére épült. Egy ilyen oldalon elhelyezett sokszoros “deeplink”-ek, jól tudják befolyásolni a rangsorolásodat a keresőkben.
Használd a del.icio.us Digg.com és egyéb social bookmarking oldalakat az oldalaid tagelésére
Könnyen szerezhető linkek
- Egyszerű feladat feltenni és megválaszolni kérdéseket a Yahoo! Answers-en linkekkel hivatkozva a kérdést illetően.
- Egyszerű feladat feltenni és megválaszolni kérdéseket a Google Groups-on linkekkel hivatkozva a kérdést illetően.
- Ha eléggé jó hírű vállalkozás vezetője vagy, írj róla egy cikket a Wikipedia-n.
- Kb. 15 perc készíteni egy oldalt a Squidoo-n amely alapján egy téma szakavatott ismerőjeként mutatkozhatunk be, hivatkozva témához kapcsolódó személyekre, értekezésekre és nem elfelejtve linkelni a saját weboldalunkat is róla.
- Jegyezz egy sztorit a Digg.com-on ami az oldaladon található egyik cikkre mutat.
- Amennyiben RSS szolgáltatást nyújtasz a weblapodhoz hasznos és gyakran frissülő tartalommal, sok visszatérő látogatót szerezhetsz magadnak azzal, hogy hozzáadnak az általuk követett rss csatornáik közé (pl netvibes.com)
- Legtöbb fórum lehetőséget ad aláírások (signature-k) használatára amely használatával minden egyes hozzászólásod alatt megjelenik az aláírásod, tartalmazva a weboldalad linkjét. Népszerű közszereplőként fórumokon sok látogatot szerezhetsz oldaladnak.