Site icon Longhand

Meta Description

Egy látogató egy kommenten keresztül a meta description-nel kapcsolatban érdeklődött: vajon miért nem a meta descriptionben alkalmazott leírását jeleníti meg a Google a találati oldalán.
Nem nagyon lehet választ adni amíg az ember nem látja a weboldalt, viszont a Google Webmaster blogján ma megjelent egy leírás alátámasztva, hogy a description lényeges, tanácsokat ír le, hogy milyen legyen, mit tartalmazzon a meta description, hogyan szerencsés alkalmazni.
A gyakran emlegetett dolgokon túl, mint: legyen tartalmas, átlátható és könnyen olvasható, mert ez javítja a keresőben az átkattintási arányokat, ne legyen duplikált …, mutat olyan példát is amikor nem leíró, hanem jól struktúrált, tagolt, kiegészítő információkat tartalmazó description-t érdemes alkalmazni. Például egy termék weboldalán a title jó kiegészítője lehet. Harry Potter könyvének példájával mutatja, hogyan használható jól a description. Title-ben a könyv címe, description-ben a szerző, illusztrátor, könyv ára, oldalak…. Érdemes webáruházaknál és hasonló jellegű oldalaknál ezt a módszert alkalmazni.

A cikk hivatkozik még a NOODP meta tagre amellyel a Dmoz katalógusban listázott oldalak esetén kerülhető el a Dmoz leírás asszociációja és használata a Google találati oldalain.

Exit mobile version