Site icon Longhand

Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben

Pár hónappal ezelőtt jelent meg a Paid & Organic összehasonlító riport adwordsben.

A riportban a fizetett és nem-fizetett Google keresőforgalom legfontosabb statisztikáit vizsgálhatjuk kulcsszavak szintjén.
Milyen szinten kannibalizálja a PPC az organikus forgalmat?
Brand kulcsszavas hirdetések mennyire szükségesek?

Nagyobb forgalmú és erősebb branddel rendelkező siteok esetén a fentiekhez hasonló kulcsfontosságú kérdésekre ad választ a riport, de mindezen túl,
SEO tekintetében is nagyon értékes, máshol nem elérhető információkat ad.


Két dolgot érdemes kiemelni:

  1. Organikus kulcsszavak – részletes statisztika
    Amíg Webmasters Toolsban top 2000 kulcsszóra van korlátozva a kulcsszavak riportja, itt az eddigi tapasztalatok alapján teljes a statisztika, nincs ilyen limit.
    A ‘not provided’ megjelenése óta nincs olyan egyéb megoldás ami teljes statisztikát nyújtana organikus kulcsszavak tekintetében.
  2. Használható CTR statisztikák
    A Webmasters Toolsos Impression (megjelenés) adatok helyett, ebben a riportban Query (lekérdezések száma) statisztikák szerepelnek a kattintások száma mellett, így használható CTR arányokat kapunk.
    A Webmasters Tools Impression adatai találat típusonként eltérőek lehetnek egy-egy kulcsszó esetén.
    Egy olyan kulcsszó esetén például, ahol egy site tripla találattal jelenik meg a találati listán, a Webmasters Tools tripla megjelenést számol (míg sitelinkeknél csak egyet)  és innentől értelmét veszti a CTR statisztika
    (még ha a defincíiók szintjén állják is a helyüket a számok a riportban)

Az organikus helyezésekre vonatkozó adatok sajnos itt sem jók minden esetben.
Dupla/tripla találatos kulcsszavaknál nem látunk pontos helyezési statisztikát, a Webmastsrs Toolsból örökölt adatok miatt.

Érdemes a riportot minél hamarabb aktiválni a Webmasters Tools összekötéssel, innentől lesznek adatok, nincs  visszamenőleges import.
Ha sub-domaineket is tartalmazó siteról van szó, akkor ezeket is fel kell venni és asszociálni az adwords accountta (WMT profilok hostok szintjén és nem domainek szintjén működnek).
Én  olyan site esetén is aktiváltam és használom – pl. jelen oldal -, ahol nincsenek aktív adwords kampányok,
fizetett hirdetések nélkül is logolja az organikus találati listás adatokat.


Kulcsszó kutatáshoz további eszközök találhatók az alábbi oldalon:

SEO eszközök – kulcsszó kutatás

Exit mobile version