A duplikált tartalom az egyik leggyakrabban előforduló jelenség, ami hátrányos hatással van a weboldalak rangsorolására.
A weboldalon belüli duplikációk okozta problémák kiküszöbölésére, egy új, a LINK parancshoz tartozó attribútum került bevezetésre: a canonical.
A Yahoo, a Live és a Google keresők egyaránt figyelembe veszik mostantól, az új jellemzőt.
Egy példával szemléltetve, vegyük azt az esetet amikor egy webshop, többszintű kategóriarendszerrel rendelkezik:
az Acer laptopokat listázó oldal két URL-ről is elérhető, ugyanazzal a tartalommal.
domain.hu/acer/laptop
domain.hu/laptop/acer
ilyen esetben a második oldal forrásának, a HEAD részében definiálhatjuk, hogy melyik URL duplikációja az aktuális oldal
<link rel=”canonical” href=”https://www.domain.hu/acer/laptop”/>
Hasonlóan kerülhető el a sessionid és egyéb URL paraméterek okozta duplikáció a parancs használatával.
A parancs használata jó megoldás a Google Analytics kampánykövető kód okozta duplikációkra is.
Konzekvensen mindig egy URL-re hivatkozzunk!
További info a Google blogon.