Site icon Longhand

Vásárolt linkek és rejtett linkek

Matt Cutts a Google fejlesztője (a Spam elleni fejlesztő csapat feje) minap egy konferencia után egy erősen “támadólagos” bejegyzést írt a blogjában azon weboldalak ellen, amelyek ún. Paid Links azaz megvásárolt linkeket használnak oldaluk népszerősítésre és PR értékük növelésére, egyenesen a Google Spam report formját ajánlva bejelentéshez azon olvasóinak akik ilyen oldalakat találnak.

Úgy tűnik, a Google egyre nehezebben küzd meg az általa kitalált Pagerank rendszer hátulütőivel, azzal, hogy élelmes webmasterek néhány ügyes marketing trükkel, jó eredményt tudnak elérni egy kevés befektetéssel ebben a rendszerben.
Egyik legismertebb eszköze ennek az amikor pl. designerekkel sablonokat készíttettnek, majd ezt a láblécben egy linkkel ellátva (Sponsored by…) ingyenes sablonként terjesztik, Matt, írásában hivatkozva Matt Mullenweg ezen publikációjára, teljes egyetértésének ad hangot.
Hát kiváncsi leszek mi a Romow directory (www.romow.com) sorsa egy év múlva, akinél pár hete láttam különböző oldalakon, hogy egy nagyon erős kampányba kezdett a fenti technikát alkalmazva, mind WordPress sablonokkal mind egy ismert nagyon népszerű katalógus oldal készítő script sablonjaival.
(Mindenesetre Matt már többmint másfél évvel ezelőtt írt egy cikket a jelenséggel kapcsolatban, hasonló tartalommal itt a helyzet úgy tűnik nem sokat változott azóta)

Ezen túl, egy korábbi postjában kitér a rejtett linkek használatára is példákkal szemléltetve ennek különböző formáit, ami szintén súlyosan megsérti a Google elvárásait, ez teljesen érthető is.

Exit mobile version