Érdekes statisztikákat tartalmazó kutatást közölt (pdf) a napokban a Think With Google Blog .
A kutatás az online vásárlás előtti keresési szokásokat vizsgálja több tízezer felhasználón.
A vizsgált e-commerce területek többek között: biztosítás, hitel, ingatlan, utazás, ruházati termékek, mobiltelefonok.
Az anyagból kiderül, hogy Angliában az online vásárlók ~70%-a használ keresőt a vásárlás előtt, a leggyakoribb a 30 nap után történő vásárlás (online vásárlók 1/3-a).
Egyéb statisztikák az elemzésben:
- Átlagosan hány keresés vezet egy vásárláshoz?
- Hány nap után történik vásárlás az egyes e-kereskedelmi szegmensekben?
- Hány különböző weboldalt látogatnak meg a felhasználók a vásárlás előtti döntéshozatal során?
- Hány órát töltenek információ szerzéssel?
Kötelező olvasmány e-kereskedelemben érintetteknek:
Beyond last click: Understanding your consumers’ online path to purchase
Néhány grafikon a kutatásból.
Napok száma átlagosan a vásárlásig
A vásárlás előtt kereséssel eltöltött idő
Keresések száma a vásárlásig