Dunder Krisztián a napokban publikált egy cikket a Médiapiacon, amely a Google fejlesztéseivel és kapcsolódó SEO kérdésekkel foglalkozik.
A cikk végén én is válaszoltam néhány kérdésre, ez a nyilatkozat rész olvasható az alábbiakban, a teljes cikket pedig javaslom a Médiapiacon elolvasni.
Érdekes statisztikákat tartalmazó kutatást közölt (pdf) a napokban a Think With Google Blog .
A kutatás az online vásárlás előtti keresési szokásokat vizsgálja több tízezer felhasználón.
A vizsgált e-commerce területek többek között: biztosítás, hitel, ingatlan, utazás, ruházati termékek, mobiltelefonok.
Az anyagból kiderül, hogy Angliában az online vásárlók ~70%-a használ keresőt a vásárlás előtt, a leggyakoribb a 30 nap után történő vásárlás (online vásárlók 1/3-a).
Egyéb statisztikák az elemzésben:
- Átlagosan hány keresés vezet egy vásárláshoz?
- Hány nap után történik vásárlás az egyes e-kereskedelmi szegmensekben?
- Hány különböző weboldalt látogatnak meg a felhasználók a vásárlás előtti döntéshozatal során?
- Hány órát töltenek információ szerzéssel?
Kötelező olvasmány e-kereskedelemben érintetteknek:
Beyond last click: Understanding your consumers’ online path to purchase
Néhány grafikon a kutatásból.
Napok száma átlagosan a vásárlásig
A vásárlás előtt kereséssel eltöltött idő
Keresések száma a vásárlásig
Némi személyes érintettségem is van a hírrel kapcsolatban:
a Sanoma felvásárolta az Olcsobbat.hu árösszehasonlító portált.
2008 január óta foglalkozom az Olcsóbbat keresőoptimalizálásával, amely sikeres együttműködéssel, a másfél évvel ezelőtti napi 5.000 -es látogatottságról, mára napi átlag 15.000 -es organikus forgalmat tudhat magáénak.
Aki egy kicsit is ismeri a piac ezen szegmensét az tudja, hogy az árösszehasonlító oldalak milyen meghatározó szerepet játszanak az e-kereskedelemben, kiemelt minőségű forgalmat szállítva a webáruházak felé.
Az Olcsóbbat akvizíciója az erőviszonyok átrendeződését jelenti, a Sanoma, – az eddig is saját – Kirakat.hu mellett, a Olcsobbat.hu -t párhuzamosan futtatja tovább a jövőben, nem lesz egybeolvasztás.
Egy 20-as lista ingyenes Webshop alkalmazásokról. Többségük nyílt forráskódu.
Esetleg a pozitív-negatív tapasztalaitokat megoszthatjátok ha van a listán szereplő scriptekkel kapcsolatban. Vagy ha kimaradt valami.