Site icon Longhand

Meddig fog tartani a Google sikertörténete?

Amíg élvezi a felhasználók bizalmát, írja egy a Forbesen megjelent publikációban az Oxford Anality munkatársa.
Konkrétan úgy fogalmaz, ha a bizalmat elveszti, összeomlik.

A cikk leírja hogyan fejlődött az évek folyamán a cég, a zseniálisan kidolgozott rangsorolási algoritmussal először a keresők piacán nyert dominanciát, ez vezetett aztán az online hirdetések piacán való olyan szintű dominanciájához, hogy 2007 első negyedévében az USA keresőmarketing piacán való részesedése 48%, 6%-al több az előző negyedévihez képest (Yahoo: 28%, Microsoft: 11%).

A bevételekből rengeteget invesztál további fejlesztésekre és hetente vásárol fel sikeres befutott szolgáltatásokat és fejlesztőit, de – egy számomra is nagyon meglepő adat – a bevételeinek 99%-át továbbra is a szöveges hirdetéseket értékesítő Adwords szolgáltatás biztosítja.

Gyakorlati része a sikertörténetek ennyi sommásan, de kihagyhatatlan részlet a Google történetben az ahogy mindvégig elkísérte az a mítosz, hogy két stanfordi egyetemista szegénylegény kitalált valamit és egy kis befektetéssel óriáscéget csinált a zseniális ötletéből.
Az emberek általában utálják a multikat, vesszen a Microsoft, vesszen a McDonalds (vesszen a Warner is aki távcsöves puskával vadászik a torrentezőkre) a Google esetén még soha nem találkozhattunk olyan jelenséggel, hogy nekiesett volna a nép egy fórumon bármilyen történet kapcsán. Él a mítosz, hogy a Google jó, a Google támogatja és felkarolja a tehetségeket, a Google más mint a többi nagy cég, a dolgozói paradicsomi körülmények között dolgoznak (valóban jó körülmények ld. cikk alján a videot), tehát nyilván egy zseniális stratégia is meghúzódik a pozitív kép mögött. És minden bizonnyal fontos része a sikernek a felhasználói bizalom amellett, hogy jól működnek a cég produktumai.
Eddig semmilyen történetből nem jött ki negatívan a Google.
Nem égett be pl. a Google bombing akciókkal, mint pl. Stephen Colberté, a kezdeti nagy visszhang után elcsendesedett a dolog és feledésbe merült.

Az óriás egyre csak nő továbbra is, közben az online reklámpiac biztosítására felvásárolja a DoubleClick-et 3.1 milliárd dollárért, a konkurencia felülvizsgálatot kér az ügyben.
Az európai unió is keresetet nyújt be felhasználói adatok helytelen kezelése és jogtalan megőrzése okán, erre a Google egy 6 hónapos lerövidítéssel reagál (24 helyett 18 hónap után törtli majd az adatokat eztán..), elmarad a negatív visszhang.

A kérdés, hogy meddig marad a mítosz, meddig marad a felhasználók bizalma, a Google örökké őrízni tudja-e majd a pozitív képet magáról, ami a világon még nem sok óriáscégnek sikerült.

Egy kis video a Googleplexről
(Laszlo Bock-nak eléggé magyar neve van nem?)

Exit mobile version