Site icon Longhand

A jó helyezés ellenségei

A keresőoptimalizálás gyakorlatában a jó helyezést befolyásoló kiemelt szempontok után most jöjjön egy rövidebb kis lista azokról a jelenségekről, amelyek ronthatják a keresőkben való helyezését a weboldalnak.
Jöjjön a lista, szintén az ominózus SEOmoz cikk alapján.

Negatív tényezők rangsorolásban

Szerver gyakran elérhetetlen

– komoly befolyása lehet
Ha 48 órán keresztül nem tud csatlakozni a crawler már az is elég lehet ahhoz, hogy az oldal kikerüljön az indexből.
Érdemes jól megvizsgálni, hogy milyen minőségű szolgáltatást tud nyújtani a tárhelyszolgáltatónk, mielőtt kiválasztjuk.
Megosztott (‘shared hosting’) accountoknál gyakran előforduló eset, hogy a társbérlő olyan jellegű/tartalmú oldalt üzemeltet amely túlterheli a szervert és ezáltalminden szomszédos tag oldala lerohad, elérhetetlenné válik (Sajnos a blogommal is előfordult ez az eset párszor…, írtam a szolgáltatónak, hogy költözés lesz, ha nem szerelik le azt a tagot aki okozza folyamatosan, nem tudom kirúgták-e de utóbbi időben szerencsére nem volt crach)
Ajánlom az ezen az oldalon található szerver válaszidő lekérdező eszközt, ha már ennél elbukik a választott szolgáltató akkor indulhatunk tovább a keresésben

Duplikált tartalom

– komoly befolyása lehet
Tipikus okozója a kiegészítő találatokba való kerülésnek, amely a keresőből való találatok teljes visszaeséséhez vezethet.

Rossz minőségű SPAM jellegű oldalakra mutató linkek

– komoly befolyása lehet
Ahogy az már a pozitív rangsorolási tényezőknél is felmerült, nem csak a bejövő linkek minősége minősít a weboldalt, hanem a kifelé mutató linkek is, mennyire szolgáltatunk pozitív értékes tartalomra mutató linkeket.

Duplikált TITLE-k, META Description-ök sok oldalon

– komoly befolyása lehet
Duplikált, scriptekkel automatikusan generált tartalomra utaló jel, néhány portálrendszer blogmotor is alkalmas lehet ilyen jelenség generálására szerencsétlen konfiguráció vagy 3rd party komponensekkel való ütközés után, vigyázni kell vele, hogy ne történjen meg, mert negatív hatással lehet a helyezésekre és jó esély szintén a kiegészítő találatök közé való kerülésre.

Célzott kulcsszavak eltúlzott használata

– komoly befolyása lehet
Spam gyanút kelt és semmiképp’ nem javítja a helyezéseket, csak ront mind a tartalom minőségén, mind a helyezéseken, ha olyannyira túlzásba van vive.

Fizetett linkek

– komoly befolyása lehet
Megoszlanak a vélemények, hogy a google fizetett linkek ellenes kampánya mennyire fog érvényesülni a fizetett link feljelentő oldal mennyire komoly, mindenesetre linkekkel való kereskedés ha egyértelmű, akkor büntetéssel járhat.
Matt Cutts eléggé félrebeszélve azt mondta egy interjúban, hogy egy katalógust attól még nem kell büntetni, hogy linkekért pénzt kér, ezt be lehet tudni annak is, hogy a minőségi tartalom fenntartása érdekében tett munkájáért kéri… (Akkor meg miről beszélünk Matt… Minden SEOs tudja, hogy egyik “legnépszerűbb” eszköz a SEO gyakorlatban még mindig a katalógusokon keresztüli link-building. Másik oldalon pedig a linkek értékesítése katalógusokban, ami nem jár azért olyan súlyos munkával)

Lassú szerver

– mérsékelt jelentőségű
Látogatókat is előzi, kereső is leminősítést ad érte.

Bejövő linkek spam oldalakról

– mérsékelt jelentőségű
Google fejlesztők cáfolják, hogy van mód Google Bowlingra azaz negatív SEO-ra azzal, hogy rossz minőség? oldalakról bombázzuk a konkurenciát linkekkel a megkérdezett SEO szakik úgy tűnik mégis úgy gondolják, hogy bizony becsúszhat pár fekete pont linkfarmok miatt.

Alacsony látogatottság

– mérsékelt jelentőségű
Google Toolbar, Google Analytics, keresőből való átkattintások aránya alapján a negatív statisztikák szintén rossz befolyással lehetnek.

Exit mobile version