Site icon Longhand

Blog optimalizálás – Google rangsorolási szempontok

Újabb Google szabadalmat helyezünk mikroszkópunk alá, jöjjön egy cikk arról, hogy mi az amit szeret látni a Google a blogokon és mi az amit nem, tehát keresőoptimalizálás szempontok blogok esetén.
A szabadalom nyilván a google blog kereső működésének irányelveire utalhat, de minden bizonyossággal feltételezhető, hogy a Google univerzális kereső oldalának találataiban hasonlóan befolyással bírnak a szabadalomban leírt szempontok, a különbség csupán annyi, hogy az ott megjelenő találatok sorrendjét értelemszerűen más szempontok is befolyásolják.
Itt jegyezném meg, hogy jó indikátora lehet a blogkereső találatainak a vizsgálata abban a tekintetben, hogy a téma amelynek szenteltük blogunkat, mely cikkekkel aratott legnagyobb sikert és mely cikkekkre csúszik legjobban a szánkó az adott kulcsszavakra, topikokra, amelyek elősegítik az univerzális keresőben is majd hosszabb távon a jó helyezést.

Pozitívan értékelt tulajdonságok

Blogroll

A szabadalomban megemlített blog népszerőségét mérő szempontok közül hangsúlyozottan említett szempont a Blogroll, adott blog milyen sűrűn található meg egyéb blogok blogrollján és milyen szinten fordul elő különösen jó minősítéssel bíró blogok link listáján.

RSS feliratkozások

Népszerőség másik jó mérőeszköze lehet a szabadalom szerint az rss gyűjtő oldalak és rss szolgáltatások feliratkozási statisztikáinak vizsgálata.
(Feedburner nemrégiben történt felvásárlása után ez mostantól még könnyebb lesz)
A szabadalom kitér a hamis megtévesztő jellegű többszörös feliratkozások vizsgálatára is, IP címek és egyéb egyedi azonosítók áttekintése alapján.

Átkattintások

Kattintások száma a kereső találataiban, más megjelenített weboldalak linkjeivel szemben, szintén szempont, ahogy ez már az “általános” rangsorolási szabadalomból ismert tényező.

Címkék

Címkézés azaz angol nyelven a tagging nagyon elterjedt és nagyon hatékony módszer iránytőket adni a keresőnek a cikkekhez. A szabadalom említi azt is, hogy néhány szolgáltatás a felhasználóknak is lehetővé teszi a cikkek címkézését ennek mérése is jó eszköz a bejegyzések tartalmának, minőségének és népszerőségének a vizsgálatára.

Pagerank

Pagerank, ahogy egyéb struktúrájú oldalak esetén is egy minőségi jelző és befolyása van a rangsorolásra.

E-mail, chat

Email üzenetek, chat beszélgetések tartalma amely blogokat és azok bejegyzéseit említi pozitív befolyást nyerhet szintén az értékelésben.
(aha. szóval nagytestvér olvasni privát kommunikáció sorai között: Gmail and GTalk …)

Negatívan értékelt tulajdonságok

Bejegyzések gyakorisága

Spam jellegű tartalom indikátora lehet az azonos időperiódusonként ismétlődő új bejegyzések megjelenése (tíz percenként, naponta azonos időben …). RSS feedek könnyen feldolgozható adatokat nyújtanak ilyen jelenségek mérésére.

Bejegyzések tartalma

Előző szemponthoz hasonlóan az rss feedekben megjelenő tartalmat vizsgálva és azt összevetve a blogon található teljes bejegyzéssel spam tartalmú blogok gyakran publikálnak a feedekben a jó helyezések elérésére optimalizált tartalmakat míg a teljes bejegyzésben már a bevezetőhöz képest irreveláns tartalmú reklámokra mutató linkek találhatóak.A teljes cikk tartalmát tekintve a gyakran előforduló más spam oldalakról már ismert szövegkörnyezetben előforduló ismétlődések szintén negatív jellegű tartalomra utalhatnak.

Bejegyzések mérete

Spam generátor scriptek nagyon gyakran generálnak hasonló méretű bejegyzéseket. Ilyen bejegyzések nagy számban való előfordulása jele lehet spam jellegű tartalomnak.

Linkek a blogon

Aránytalanul nagy számú kifelé mutató linkek jelezhetnek más oldalak Pagerankjének növelésére létrehozott blogot.

Reklámok a blogon – blog struktúrája

A blogok tartalom típus szerint általában három részre tagolhatók. Legutóbbi bejegyzések, Blogroll, Meta adatok (mint pl. információk a készítőről). Amennyiben a hirdetések a legutóbbi bejegyzések környékén találhatóak negatív irányban befolyásolhatják a blog minősítését.

utószó:

(Jelen pillanatban, a cikk befejezése után nekem is van jópár ponton javítanivalóm a blogon, áttanulmányozva a szabadalmat. A címkékkel még kivárok és későbbre hagyom, kiváncsi vagyok mennyit lendítenek majd a google találatokon, de minden bizonnyal sokat, sok blogger tapasztalata szerint komoly turbo és ezt most a szabadalomban leírtak is alátámasztották. A Simple Tagging-et fogom majd választani azt hiszem)

Exit mobile version